[MINT] LVM + LUKS instalatie troubles

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Ik ben een grote fan van Mint, maar de enige "tekortkoming" is de installatie opties.

Voor dat ik de feitelijke installatie ben aangegaan heb ik dan ook eerst een LUKS encrypted partition opgezet met daarin LVM's zoals ik het graag heb, daarnaast heb ik een normale partitie van 100MB als boot partitie

Simpel komt het hier op neer:
code:
1
2
3
4
5
6
/dev/sdb1 - /boot
/dev/sdb2 - LUKS (crypt)
 |-> /dev/mapper/vg00-lv00--root - /
 |-> /dev/mapper/vg00-lv00--home - /home
 |-> /dev/mapper/vg00-lv00--var - /var
 |-> /dev/mapper/vg00-lv00--usr - /usr

De installatie verliep goed, maar nu zit ik vast om mijn grub aan de praat te krijgen, deze geeft steeds:
code:
1
ALERT! /dev/mapper/vg00-lv00--root does not exist. Dropping to a shell!

Ondanks dat ik al verschillende pogingen heb ondernomen om eerst mijn partitie te decrypten met de commando's grub-install en grub-mkconfig. Ook manueel via het grub-menu lukt het mij niet echt, mijn grub boot commando ziet er ongeveer zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WhUBbbHDiZ7BtgNknSSFqP8B/full.jpg

Ik geef toe dat mijn kennis van grub vrij beperkt is. Iemand een idee hoe ik mijn installatie aan de praat krijg?

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-10 16:13

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Wat ik zo snel in elke tutorial zie is dat 'cryptdevice=/dev/sdb2:$naam root=/dev/mapper/$naam-lv00-root gelijk is, en bij jou zie ik daar verschillen in.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Kees schreef op zondag 29 juni 2014 @ 19:04:
Wat ik zo snel in elke tutorial zie is dat 'cryptdevice=/dev/sdb2:$naam root=/dev/mapper/$naam-lv00-root gelijk is, en bij jou zie ik daar verschillen in.
Eventjes aangepast in grub zonder succes, wat ik een beetje verwacht had. Los of dat problemen zou kunnen opleveren krijg ik niet eens de optie om /dev/sdb2 te decrypten. M.a.w hij gaat meteen opzoek naar /dev/mapper/vg00-lv00--root

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Krijg je de Grub shell, of een initrd shell? Voor die laatste betekend 't dat je geen LUKS+LVM modules hebt en die zal je dan moeten opgeven om toe te laten voegen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Het is BusyBox die op het einde opstart met (intitramfs) voor de prompt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dan mis je dus de LUKS modules en scripts hiervoor. Hoe je dat fixt durf ik je niet te zeggen. Mijn enige ervaring met LUKS+LVM is met Debian en dat werd door de text-based installer gelijk goed gezet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1