http://puu.sh/9P7P0/66b08b50e4.png Dit is terwijl ik bf3 speel
Heeft iemand enig idee hoe dit gefixt kan worden?
Heeft iemand enig idee hoe dit gefixt kan worden?
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2014 14:08 ]
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2014 14:08 ]
Android developer & dürüm-liefhebber
Jammer ,wou hem net vragen wat voor kaart rotte heeftSp3ci3s8472 schreef op zondag 29 juni 2014 @ 14:44:
Mavamaarten kan je niet helpen, ik heb zijn glazen bol geleend.
[afbeelding]
De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel
Heb net een nieuwe r9 290 aangeschaft. Mijn HD 7950 had niet zo'n onstabiele gpu usage, deze nieuwe r9 290 wel. Heb gehoord dat oude drivers (13.11) beter werkt voor directx en ook dit zou moeten oplossen.Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2014 @ 14:50:
ik zie het probleem niet. vertel wat meer over het probleem.
Nog niet gedaan, vraag is dus of dat een goed idee is.Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2014 @ 14:55:
En wat gebeurde er toen je je eigen aangebrachte oplossing ten uitvoer bracht?
De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel
Verwijderd
8 GB RAM, FX 8350, 750watt PSUevilweed schreef op zondag 29 juni 2014 @ 15:01:
Misschien een beetje meer info over je systeem, wie weet is die kaart overkill
[ Voor 16% gewijzigd door evilweed op 29-06-2014 15:23 ]
AMD's driver removal tool gebruikt. perongeluk alle drivers die aan AMD gerelateerd waren verwijderd. aangezien mijn mobo een amd chipset heeft waren dat er nogal wat. Dus complete windows reinstall moeten doen omdat keyboard+mouse niet meer reageerden. Oude drivers geïnstalleerd, gaat weer goed. Daarnaast is het een bekend probleem dat de 14.x drivers slechter zijn met dx applicaties. (iniedergeval iets dat ik vaak lees op het internet)evilweed schreef op zondag 29 juni 2014 @ 15:22:
Ik denk dat je eerst alle drivers er goed van af moet gooien.
Mogelijk restanten van de ouwe kaart.
Driver Sweeper i recommend
Kzou toch voor de nieuwste drivers gaan, en niet de ouwe
Fanspeeds: custom curve, 20 min (40-50c) 50 mid (60-70c) en 100 max (94c). Hiermee blijft hij netjes onder de 90 graden (ongeveer 84 graden) en hoor ik 'm niet boven mijn game uit. Ik ga wel een custom koeler aanschaffen tho aangezien andere mensen mijn fans wel horen loeien in livestreams, teamspeaks en opnames. Temps zijn dus ook oké. Minimale core clock ligt op 300mhz min (idle) en 940mhz max (wanneer het nodig is). Meestal als ik game tussen 800 en 900 mhz. Mem clocks blijven constant op 1250mhz wanneer ik game, en 150mhz in idle. (nu ik drivers veranderd heb dan. Daarvoor was dit beetje anders)TWeaKLeGeND schreef op maandag 30 juni 2014 @ 01:06:
Fanspeed temps etc?
[ Voor 9% gewijzigd door EG Mike op 30-06-2014 08:34 ]
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Had even moeten melden dat mijn FPS op BF3 meer verschilde met mijn nieuwe kaart dan mijn oude 7950. Lees: verschilde. De maximum FPS was hoger, maar de minimum was lager.pryth schreef op maandag 30 juni 2014 @ 08:30:
Als je al die info nou voortaan in je TS zet, voorkom je de troll-berichten (hoewel ik me daar vaak mee vermaak), en dat je topic gesloten wordt![]()
Maar wat ik me afvraag: ervaar je die spikes wel als een probleem (lees: performance drops) eigelijk? Of vind je t gewoon raar dat je grafiekje zo schommelt?
En heb je dat bij meerdere games? Heeft de clean install iets uitgehaald? zo veel vragen...
offtopic:
als mensen jou fans horen en jijzelf niet, zou ik toch eens kijken naar een fatsoenlijke noise-canceling microfoon
13.12, en wat zijn je specs precies? En min FPS op BF3 deathmatch Caspian Border? (dat is de enige map waar ik ooit problemen heb namelijk)prutser001 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 08:38:
Heb je de kaart nieuw gekocht of overgenomen van iemand anders?
En welke drivers gebruik je nu? 13.x? of 14.x? Zelf gebruik ik de 14.6 beta 1 welke het goed doen voor mij.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Dus dan heb ik ze net voor niks gedowndate ofzo? .-.prutser001 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 12:06:
Ik zou toch serieus eens de drivers updaten naar de laatste whql?of hoger. 13.12 gaf bij mij veel ellende.
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 12:00:
[...]
13.12, en wat zijn je specs precies? En min FPS op BF3 deathmatch Caspian Border? (dat is de enige map waar ik ooit problemen heb namelijk)
(dat is de enige map waar ik ooit problemen heb namelijk)
............Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 12:00:
Kan je daar wel zo raar over doen, maar nog nooit heeft iemand mij verteld dat 20-30 fps als je naar een bepaald punt in deathmatch caspian border kijkt normaal is.
[ Voor 12% gewijzigd door ViktorC op 30-06-2014 15:35 ]
Ik doe er zo 'raar' over omdat dit het meest essentiële is van heel je probleem. Als je performance problemen hebt is het handig dat je verteld wanneer je dit hebt. Met je TS insinueerde je vrij weinig, maar mijn aanname hierdoor was dat je het probleem ALTIJD had. Nu blijkt het 'een bepaald moment, in een map, op een gametype in een spel' te zijn. Conclusie snel getrokken lijkt me.Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 14:02:
[...]
Kan je daar wel zo raar over doen, maar nog nooit heeft iemand mij verteld dat 20-30 fps als je naar een bepaald punt in deathmatch caspian border kijkt normaal is.
Nee, de clock was namelijk zo constant als ie komt met de 290. Heb trouwens ook geen overclock.ViktorC schreef op maandag 30 juni 2014 @ 15:34:
Loopt je GPU niet gewoon te throttlen? Of hij wordt te warm - hoewel de core 'slechts' 84 graden is (wat tegen het randje zit), zullen de VRMs wel een stukje warmer zijn - of je kaart trekt meer stroom dan ie mag trekken door je overclock. In dat geval zou ik de power limit verhogen naar 20% als je dat nog niet hebt gedaan, en anders 50%.
Trouwens, update die drivers gewoon. De 14.x versies bevatten allemaal fixes voor de R9 290(x).
Het probleem waarover de topic begon was er altijd, dat klopt. Dat is nu ik windows compleet opnieuw heb opgestart anders. Ik heb nog niet kunnen testen of mijn framerates in die ene map ook beter zijn. Maar dat is een ander probleem.pryth schreef op maandag 30 juni 2014 @ 17:11:
[...]
Ik doe er zo 'raar' over omdat dit het meest essentiële is van heel je probleem. Als je performance problemen hebt is het handig dat je verteld wanneer je dit hebt. Met je TS insinueerde je vrij weinig, maar mijn aanname hierdoor was dat je het probleem ALTIJD had. Nu blijkt het 'een bepaald moment, in een map, op een gametype in een spel' te zijn. Conclusie snel getrokken lijkt me.
Thats where you are wrong sir!Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 19:07:
[...]
Het probleem waarover de topic begon was er altijd, dat klopt. Dat is nu ik windows compleet opnieuw heb opgestart anders. Ik heb nog niet kunnen testen of mijn framerates in die ene map ook beter zijn. Maar dat is een ander probleem.
GPU usage spikes zijn blijkbaar alleen tijdens BF3. Heb net BF3 weer geïnstalleerd. Met 13.12 kreeg ik goeie framerates die dan later opeens slechter werden, terwijl er volgens Afterburner niks veranderd was aan mijn gpu performance.
Geen vetpot. Dat is god die zegt dat het bed tijd is!Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 00:19:
Heb nu drivers geüpdate en krijg opeens maar 9 fps...wtf.
Nee, het is mega onduidelijk. Steeds andere problemen door steeds andere handelingen. Slechte test procedé en geen probleem oplossend vermogen.pryth schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:47:
je verhaal is zo MEGA onduidelijk he. Probeer nog eens een (uitgebreide) post te maken met wat nou exact het probleem is en wat je hebt gedaan?
Je hebt het nu steeds over 'een probleem', 'een ander probleem' en 'gpu lagspikes'.Ik ben de draad kwijt. Kan aan mij liggen overigens.
- Je probleem 'een probleem' komt voor tijdens een moment op map op een gamemode in een game,
- Je probleem 'een ander probleem' bestaat sinds je Windows opnieuw hebt geïnstalleerd,
- En je 'GPU lagspikes' komen altijd voor (reinstall ed. heeft niks geholpen)
[ Voor 14% gewijzigd door bbblije op 01-07-2014 11:01 ]
hier.Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:04:
En als het ligt aan chipset drivers, waar vind ik nieuwe chipset drivers?
Oftewel nieuwe chipset drivers zitten in het nieuwste driverpakket voor mijn moederbord?pryth schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:09:
[...]
hier.
Doe eens wat moeite man. Niemand hier kan ruiken wat voor moederbord je hebt. Mensen hier (proberen) je vrijwillig te helpen, kost je niks, maar dan wordt er wel wat van je verwacht.
Gevonden en aan het installeren hoorpryth schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:32:
Als je de beschrijving van het nieuwste driverpakket voor jou moederbord even doorkijkt, en je ziet een zinnetje wat lijkt op: "Bevat: Chipset drivers vx.x.x.x.xxxx", kan je er vanuit gaan dat het nieuwste driverpakket voor je moederbord de chipset drivers bevat ja. Als je geen dergelijk zinnetje kan vinden zul je de losse chipset drivers moeten zoeken op de website van de fabrikant van je moederbord.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2014 11:45 ]
Wacht wat. Dat lees ik ook nu pas. Nee dat hoort niet nee o.Obbblije schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 23:38:
Klopt jet dat je geheugen maar op 800Mhz draait?
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2014 00:28 ]
Haha. Mja. Hier een screenshot van cpu usage tijdens de benchmark: http://i.imgur.com/6k1cDLK.png (zag er hetzelfde uit voor cpu1/core1bbblije schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 00:37:
Beginners fout van mijn kant http://www.overclock.net/...r3-showing-800mhz-in-cpuz
Maar hoe komt het dan dat wanneer ik Kombuster draai, de GPU usage wel constant 100% is?Bever! schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 09:56:
Gpu usage is een bug in afterburner, leest het dus niet goed uit.
Formerly known as Ragdoll
Dit kan men gewoon doen zonder enige andere extra voorbereidingen en tweaks? Gewoon in Afterburner de clocks lager zetten?InFamous schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 22:22:
Misschien een gek idee, klok je GPU core is naar beneden, naar 800Mhz.
Het lijkt wel alsof jou kaart instabiel is op standaard clock snelheid.
Als dat niet werkt probeer ook je memory clock te verlagen naar 1200 of 1150.
Gedaan, niks geholpen. Helpt het als ik zeg dat mijn R9 290 een reference koeler draait, of zou dit opzich niks uit moeten maken?
Met een super slechte power supply, goedkope single channel 8 GB RAM en een FX 8350? Of een goeie power supply, goeie (dual) channel 8 GB RAM en een FX 8350? xDInFamous schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 23:05:
Ik heb hier ook een R9 290 van Sapphire (refrence cooler) en ik herken de problemen van jou totaal niet.
[ Voor 14% gewijzigd door InFamous op 02-07-2014 23:19 ]
Performance BIOS?InFamous schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 23:12:
Nope,
I7 980X @ 4,5Ghz
12GB ram
1500W silverstone strider V2
Draai eens Furmark, dat is zoon beetje de zwaarste GPU test, zet wel even je fan op 100% en kijk of je dan ook die fluctuaties krijgt.
Heb je het trouwens op beide biossen? Ook je performance bios?
[ Voor 47% gewijzigd door InFamous op 02-07-2014 23:41 ]
Verwijderd
Ik draai custom fan speeds via Afterburner. Met de temperaturen en stabiliteit is er niet zo veel mis. Alleen bij de communicatie tussen cpu en gpu gaat er iets misInFamous schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 23:36:
Ik heb op mijn reference Sapphire een performance bios de switch aan de kant van de fan waarmee hij standaard op 1050 draait.
Ding is, het %usage probleem komt niet alleen voor in games Maar ook in benchmarks waarin CPU, RAM en GPU tegelijk gebruikt worden.Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 23:44:
Je probleem met je 'GPU usage' is geen probleem. Ik zal het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen:
Een benchmark heeft 99-100% GPU usage, omdat dit er voor gemaakt is. Het programma is bedoelt om jouw GPU zo hard mogelijk te laten zweten. Het is designed om alle shader-units (rekeneenheden) aan het werk te zetten.
Bij games is dit echter niet het geval. Dit komt omdat je tijdens een game met constant verschillende factoren te maken hebt.
Ook is GPU usage niet hetgeen waar je naar moet kijken. Je moet kijken naar je output. Je FPS. Als hier, zoals eerder aangegeven is, een probleem mee is. Dan moet je daar een 'fix' voor zoeken. Het 'probleem' zit hem dus NIET in je GPU usage. Ga dus op zoek op (suggestie) Google. Tik daar in, R9 290 FPS problems Bf3. Hopla, daar heb je 100.000 man die het je stap voor stap uitlegt, en anders gewoon eventjes wat verder zoeken.
Hoop dat het zo duidelijk is.
[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 03-07-2014 01:02 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq