Verwijderd

Topicstarter
In het aankoop topic van laptops heb ik Hulp gekregen bij het vinden van een all in one pc en gaat het de msi wind top ae 2712g 002 worden. Nu zit hier 4 gb in en is hij uit te breiden naar 8 gb.
Maar welk geheugen past hier in?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarschijnlijk is het DDR3 SODIMM (staat niet heel helder in de specs). Ik zou de achterkant er even afhalen, er zit waarschijnlijk gewoon een klepje waar het geheugen achter zit) dan kun je het zo zien of het standaard DIMMen of SODIMMen zijn.

• Nielson
  • Laatst online: 23:48
Is inderdaad SO-DIMM:
Memory 4GB DDR3 1333 / DDR3 SO-DIMM * 2 slots / Max. to 8GB
http://www.msi.com/news/1490.html

Verwijderd

Topicstarter
Is het dan deze bijvoorbeeld? Lijkt op een kopie als wat de pc er nu in heeft zitten qua specs

http://www.4allshop.nl/12...imm-4gb-ddr3-1333mhz.html

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat zou gewoon moeten werken. Waarschijnlijk heeft MSI er 1 enkele SODIMM ingezet, waardoor er nog plek is voor een 2e, wat nu als voordeel heeft dat je gelijk dualchannel hebt ipv singlechannel met een enkele module.

Doorgaans zijn de MSI moederborden niet zo heel kieskeurig, dus zou iedere DDR3 module wel moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op zondag 29 juni 2014 @ 13:27:
Dat zou gewoon moeten werken. Waarschijnlijk heeft MSI er 1 enkele SODIMM ingezet, waardoor er nog plek is voor een 2e, wat nu als voordeel heeft dat je gelijk dualchannel hebt ipv singlechannel met een enkele module.

Doorgaans zijn de MSI moederborden niet zo heel kieskeurig, dus zou iedere DDR3 module wel moeten werken.
Even nog een vraag. Het is gister binnen gekomen maar waar moet het geheugen in? Ik hoop dat t lukt de foto hierin te zetten van de achterkant. Bij de garantie sticker zit een schroefje maar betekend dit dan dat ik hem niet uit mag breiden naar 8 gb omdat ik dan de garantie sticker eraf moet halen? Of moet ik daar niet zijn?

Verwijderd

Je hebt voor zover ik weet vaak drie klepjes op de achterkant. Eén klepje gaat naar de cpu heatsink (denk dat dat degene is met de sticker), dan heb je nog één die gaan naar de harde schijf en nog één die gaat naar de ram slots.

Als je een foto kunt plaatsen zou dat wel handig zijn, want elke laptop is natuurlijk weer anders.

Verwijderd

Je hebt voor zover ik weet vaak drie klepjes op de achterkant. Eén klepje gaat naar de cpu heatsink (denk dat dat degene is met de sticker), dan heb je nog één die gaan naar de harde schijf en nog één die gaat naar de ram slots.

Als je een foto kunt plaatsen zou dat wel handig zijn, want elke laptop is natuurlijk weer anders.

• Nielson
  • Laatst online: 23:48
Kun je gewoon vinden in de handleiding:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7bbAqnFODt8JBHjaxK3oT1DS/full.png

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

En de kans is groot dat je daarvoor door de garantiesticker heen moet, maar dat kun je eigenlijk gewoon negeren, garantie behoor je gewoon te krijgen, of die sticker wel of niet verbroken is. MSI zelf doet daar overigens helemaal niet moeilijk over.
Pagina: 1