Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Topicstarter
Ik heb een trial versie van Server 2012 R2 draaiend en zoek eigenlijk naar een manier om gebruiker accounts te beperken zoals je dit bij Family Safety kan. Specifiek, ik wil bij een gebruiker aan kunnen geven in welke tijdvakken per dag, en hoeveel uur per dag toegang heeft.

De tijdvakken heb ik gevonden, bij de AD Users & Computers, user properties en logon times. Maar een maximaal aantal uren gebruik zie ik niet. Kan dit ook ergens ingesteld?

Vandaag geen signature

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Family Safety is geen onderdeel van Windows Server 2012R2. Je moet het client OS daarvoor gebruiken, Windows 8.1 Home/Professional.

Het is een server OS, dus meer features die in de client variant zitten zullen ontbreken, puur omdat Windows Server nooit zo bedoeld is.

• Telco

Telco

Biertje?

Topicstarter
Dank voor je reaktie, maar hoe lost MS dit dan op? In Win 8.1 kun je dit instellen als ouder op het MS account van je kind, niet op het OS. Daar moet dan toch ook een server- / AD oplossing achterzitten? Of zouden ze daar Linux voor gebruiken ;-)

Vandaag geen signature

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Telco schreef op zondag 29 juni 2014 @ 14:41:
Dank voor je reaktie, maar hoe lost MS dit dan op? In Win 8.1 kun je dit instellen als ouder op het MS account van je kind, niet op het OS.
Niet? Het is een server OS. Windows Server is niet bedoeld is OS voor normaal thuisgebruik. Je kan je er ook niet op aanmelden met een Microsoft account. Enkel lokaal of via Active Directory.

Als je deze features zoekt, waarom neem je dan niet Windows 8.1? Waarom zo nodig Windows Server?

• Telco

Telco

Biertje?

Topicstarter
Ik hoef niet zo nodig een windows server, ik heb alleen interesse in de verschillende opties en instellingen die het OS te bieden heeft. Via de normale win81 met de family safety kan ik deze twee zaken instellen, wat tot de aanname leidt dat dit ergens in de active directory verstopt zit. Inlogtijden heb ik kunnen vinden, een restrictie op het totaal aantal uren gebruik niet.

Vraag blijft dus, waar komt dit dan vandaan? Hoe doe je zoiets als het geen instelling in de acitve directory is. Thuisgebruik daargelaten, ik kan mij bij zakelijk gebruik ook situaties voorstellen waar deze instelling nuttig zou zijn.

Iemand suggesties? Ik ben nog steeds benieuwd hoe dit te doen.

Vandaag geen signature

Verwijderd

Een server OS is bedoeld voor een zakelijke omgeving en heeft weinig met Family te doen.

Als je zaken wil beperken of juist toestaan kun je group policies gebruiken.

Hierover is genoeg te vinden. Je zou eens kunnen beginnen op www.technet.com

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-11 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Telco schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 08:43:
Vraag blijft dus, waar komt dit dan vandaan? Hoe doe je zoiets als het geen instelling in de acitve directory is. Thuisgebruik daargelaten, ik kan mij bij zakelijk gebruik ook situaties voorstellen waar deze instelling nuttig zou zijn.

Iemand suggesties? Ik ben nog steeds benieuwd hoe dit te doen.
Zakelijk gezien worden serversystemen eigenlijk nooit rechtstreeks aan het internet gekoppeld, maar wordt internettoegang verzorgd door aparte systemen (proxy's). Dergelijke instellingen worden dan ook centraal op de proxy-servers gemaakt.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 09:10
Feit blijft dat een client instelling zoals Family Safety niet aanwezig is op een server OS en dat gebruikers in een zakelijke omgeving niet direct op een server zullen werken maar altijd middels een client een sessie hebben draaien op een server (of lokaal)

En wat iemand wel of niet mag op een zakelijke client kan beperkt (of toegestaan) worden middels Group Policy Objects (GPO) of een User Environment tool zoals bijvoorbeeld UE-V, AppSense, RES Workspace Manager en\of Flex+ of een combinatie van beide.

Het kunnen instellen van Family Safety heeft niks met Active Directory te maken maar met register sleutels en lokale policies waarmee de waardes van die register sleutels gewijzigd kunnen worden.

[ Voor 16% gewijzigd door Mystery op 04-07-2014 13:37 ]

Battle.net tag

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:23
Edit: Ik ben scheel :)

[ Voor 95% gewijzigd door lolgast op 04-07-2014 13:39 ]

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 23:19

@r!k

It is I, Leclerq