Toon posts:

Game pc 350,-

Pagina: 1
Acties:
  • 666 views

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Nieuwe games spelen en gewoon een snelle PC.
Ik ga gewoon League of Legends spelen en BF4. BF4 hoeft niet persee op Ultra. Als het goed is
zou ik met dit nieuwe systeem op high moeten kunnen spelen. Toch?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het kost mij 350 euro in totaal. Vinden jullie het waard?

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Gewoon mijn monitor, muis en toetsenbord die ik al had.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
OS: Windows 7 Home Premium 64bit (Origineel, inclusief installatiedisk)
Processor: Intel i7 950 3,06GHz8MB Cache
Processor koeler:Scythe Mugen 2 rev.B SCMG-2100
Geheugen:12GB DDR3 Ram
Videokaart: AMD HD6970 2GB DDR5
2 x SSD's: OCZ Agility 128GB
2 x HDD: Hitachi Deskstar T7K500 320GB
Moederbord: Asus P6X58D-E
Case: Cooler Master 690

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
-

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat deze PC wel langer meegaat dan 5 jaar aan gamen.

Ga je overklokken?
Als mijn processor goed en makkelijk overclockbaar is.

Alvast bedankt

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het is een 4-5 jaar oude computer, moet je niet teveel van verwachten.
Er zijn daarna een aantal upgrades gedaan waar ik mijn twijfels over heb (4 harde schijven, waarvan 2 hele kleine HDD's en 2 hele slechte SSD's).
Er zit een sloot geheugen in dat je niet nodig hebt, en dan komen we bij de grafische kaart. Dat is eigenlijk waar het om draait. Die is nog wel redelijk en heeft een straatwaarde van 70 euro. Geen hoogvlieger.

BF4 op ultra kan je inderdaad vergeten, je krijgt daar pakweg 20fps mee, onspeelbaar.
Op High zal je niet verder komen dan 40fps als je op 1680x1080 gamed. Lijkt mij niets aan. Maar misschien dat jij ermee leven kan.

Verwijderd

Ik heb zelf ff wat samengesteld maar kom door de ssd iets boven het budget ( omdat ik op ipad zit kan ik niet lijstje maken):

gallery: thehidde

Bovenste lijst

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-03 22:08
Met 350 euro ga jij geen pc kunnen kopen waarmee je 5 jaar kan gamen. Als je slim bent spaar je door tot een euro of 600. Daarmee kan je atm een leuk amd hexacore systeempje mee samenstellen waarmee je enkele jaren vooruit kan, maar zelfs daarmee wordt 5 jaar erg krap.

Of het systeem 350 euro waard is vind ik lastig in te schatten. Ik schat dat de prijs wel redelijk is, maar ik betwijfel of je er echt heel soepel op kan gamen. Of battlefield 4 op high kan, vast wel. De vraag is alleen hoe vaak je drops hebt naar onspeelbare fps, en wat jezelf onspeelbaar vind. Ik zou het waarschijnlijk niet lekker gaan vinden op high. (ik speel met een 7950, wat een stuk sterker is bf4 op high, en heb al af en toe last van drops. )

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:34

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik kom van een vergelijkbaar systeem af en BF4 op High en 1920x1080 speelde voor mij toch al niet voldoende lekker meer. Het gaat wel, maar reken niet op een héle vlotte gameplay.

Hier zit een iets snellere CPU in (ik had een 920) en die 12 GB ram is voor BF4 ook wel lekker, mijn 6 GB was regelmatig net ff te weinig had ik het idee.

Dus ja, je kunt er BF4 op High mee spelen maar je gaat met dit systeem geen 5 jaar vooruit kunnen.

Specs

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-03 20:43

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.