Een gaming pc upgrade rond tussen de €5-600 voor de hobby

Pagina: 1
Acties:

• diddyd0nut
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-09-2023
Beste tweakers,

Ik heb ongeveer 1,5-2 jaar geleden een gaming pc in elkaar gezet waar ik tot nu toe en nog steeds erg veel plezier mee heb gehad. De pc bevat de volgende componenten:

Kast: Corsair Carbide 500R
HDD: Seagate barracuda 2TB
SSD: Samsung 830 series 128GB
CPU: AMD FX-8150
CPU Cooler: Corsair H100
MOBO: ASROCK 970 Extreme 4
RAM: Corsair vengeance (8GB)
GPU:Gigabyte radeon hd 7950 WindForce 3 2GB
Ook heb ik twee 24" Beeldschermen

Zoals ik al zij gebruik ik deze pc voornamelijk voor gamen. Op dit moment speel ik veel arma 3. Ook heb ik tijdens het gamen vaak een twitch stream aan staan. Ik wilde gewoon is kijken wat als eerste vervangen zou moeten worden aan deze pc om de performance te verbeteren op het gebied van gaming. Zoals in de titel staat mag dit tussen de €5-600 gaan kosten.

Ik heb niet echt een voorkeur voor merken zolang het goed werkt in combinatie met elkaar ben ik al gouw tevreden. Natuurlijk heb ik zelf ook al wat rond gekeken maar word er niet echt wijzer uit wat ik nou zou moeten verbeteren. Gelukkig voor mij zijn er erg veel Tweakers die daar veel meer verstand van hebben dan ik ;) .

Ik hoop dat ik hiermee jullie genoeg informatie heb gegeven, mochten er nog vragen zijn hoor ik die graag

Alvast bedankt,

Groetjes Diddyd0nut d:)b

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als je niet aangeeft waar de huidige computer te kort schiet, kunnen wij natuurlijk geen aanbevelingen doen voor een upgrade.

Echter, aangezien het een gaming computer is, en de gaming kaart het onderdeel is dat het snelst verouderd, is een sterkere GPU je beste optie. Omdat je nu nog tevreden bent, is een upgrade van dat ding nog niet nodig.

Wat misschien wel leuk is, alles van SSD runnen. Dan kan je bijv een 500 GB SSD nemen voor tegen de 200 euro.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Ik meende dat de FX cpu's minder goed presteerden in Arma, vanwege de relatief lagere performance per core. Kijk zoals hierboven gezegd wordt even naar wat je precies wilt upgraden

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger