Maar 180gb beschikbaar van een 240gb SSD?

Pagina: 1
Acties:

• Digitaz
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-12-2025
Ik ben sinds kort ook overgestapt naar een SSD. Gekozen voor een 240gb. Clustergrootte op standaard gezet en dat resulteerde in 220gb beschikbaar. Via een tutorial windows overgeplaatst van mijn hdd naar ssd (Disk cloning met EaseUS). Dit proces heeft ervoor gezorgd dat ik maar 180gb beschikbaar heb op mijn ssd. Hoe kan ik weer terug naar die 220gb? Want een onnodig verlies van 40gb vind ik erg veel. Alvast bedankt!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb je een partitie overgezet of gewoon data? Hoe zien je partities er nu uit?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Kun je een screenshot laten zien van Disk Management / Schijfbeheer?

Start->Run/Uitvoeren-> diskmgmt.msc

• Digitaz
Hierbij de screenshot van Disk Management: http://prntscr.com/3xkywe
Er is dus inderdaad 40gb door mijn systeem gereserveerd.
Is dat nodig? Kan ik die ruimte weer terugkrijgen of is dat niet handig?

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-01 12:48

SambalBij

We're all MAD here

Die system reserved partitie is normaal (zoals op je eerste HDD) maar 100MB.
Heb je met het klonen van je HDD naar je SSD misschien die partitiesgroottes aangepast?
(Of heeft het kloonprogramma zelf voorgesteld om van de eerste partitie ineens 40GB te maken, en heb je dat niet terug aangepast naar de 100MB?)

Wellicht kun je met EaseUS de partities resizen, of anders opnieuw klonen maar dan wel de groottes aanpassen?

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Digitaz
Als ik de partities resize dan heeft of het systeem reserve 40gb en anders is er 40gb aan unallocated space. Is er een mogelijkheid dat ik die 40gb aan mijn C toe kan wijzen en niet aan die twee andere dingen?

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:16

3DDude

I void warranty's

als er 40 GB unallocated space is kan je toch je huidige partitie expanden? naar volledige grote..

Dat moet vanaf win 8 wel vanaf diskmanagement kunnen.

Be nice, You Assholes :)

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:01
Je had hem ook helemaal niet eerst hoeven formatteren als je daarna toch ging klonen. De naam zegt het al, hij neemt hierbij alles (inc. partitieformaat, bestandsformaat etc.) over van de bronschijf.

Nu gewoon de unallocated space gebruiken om te extenden dus.

• Digitaz
En hoe extend ik unallocated space?

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-01 12:48

SambalBij

We're all MAD here

Welke tool van EaseUS heb je? Met Partition Master kun je als het goed is gewoon eerst de reserved partitie resizen, en vervolgens je systeempartitie resizen naar de vrijgekomen ruimte.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
door op de c te klikken en vergroten?

lukt dat niet, gebruik dan Minitool partition wizzard. Dat werkt vrij vaak wel als andere falen.

• Digitaz
Met Minitool Partition Wizard is het gelukt! Nu heb ik weer 223gb ipv 180gb. Bedankt voor de hulp allemaal!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Ben wel benieuwd wat de voor en na performance is na dit geklooi. :) Was herinstall windows geen betere optie geweest?

• Digitaz
Misschien wel, maar ik had al veel problemen met het activeren van windows de vorige keer, dus had geen zin om daar weer aan te beginnen. Dan maar klonen :)
Pagina: 1