Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Krachtige laptop voor intensief gebruik

Pagina: 1
Acties:

• Kilerden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11 12:36
Beste Tweakers,

Ik ga binnen niet al te lange tijd aan de opleiding Product Design beginnen in Amsterdam. Maar omdat helaas mijn XXODD, na 6 jaar trouwe dienst vorig jaar is overleden/te langzaam is geworden heb ik nu geen computer meer.

Nu kwam ik uit op de Asus N750JK-T4069H Voornamelijk door de SSD en de 16gb geheugen (8gb er bij zetten). (en volgens een ander topic is de processor ook nog eens goed..)
Maar ik zag in een ander topic dat iemand daar poste over de Asus N550 en daar een SSD in te zetten. Dus nu vraag ik me af of ik dan niet beter de ~300€ goedkopere Asus N750JK-T4068H kan kopen en daar hetzelfde in doen. 1TB heb ik niet perse nodig maar ik zou wel graag een SSD willen.

Verder weet ik niet of de GPU in de Asus750JK.. voldoende is voor het 3d gebeuren?

Programma's
-High end photoshop gebruiker, redelijk grote bestanden. (daarom dus veel ram)
-Overige Adobe Programma's.
en 3D programma's...
Zbrush, en op school krijg ik ook nog 3d programma's, ik geloof dat Solidworks daar een van was.

Budget
~1100€

Mobiliteit
Word mijn laptop voor school als voor thuis en zal dus mee naar school moeten. Ik weet alleen nog niet hoe ik daar kom, fiets/lopend/ov...

Overig:
Ik zat eerst te kijken naar een mooie Surface 3, maar ik ben bang dat er net iets te weinig power in zit voor langdurig gebruik en dat het scherm net iets te klein is. :'( (/prijzig..)

Verder moet de laptop toch wel 4 jaar mee gaan. Ik weet niet of jullie er varing hebben met de levensduur van de Asus? En heeft die laptop een goed scherm? Goeie kleur weergaven etc?

Uhm, ik weet nu niet echt meer wat ik er nog meer bij kan zetten... Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en wat jullie suggesties zijn!

-Dennis

[ Voor 4% gewijzigd door Kilerden op 28-06-2014 23:47 ]

• maxferxd
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-03 23:39
pricewatch: Asus N550JK-CN101H

Dit wil je hebben. Er zit al SSD van 256GB in maar geen HDD. Maar daar kan je altijd nog een externe of een HDD voor inzetten. ( 1TB HDD is 70 eurotjes )

Ik heb net even de heledag naar laptops zitten zoeken en dit was de beste die voor mij er ook uit kwam met de zelfde eisen =P.

• Kilerden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11 12:36
Ja maar dat is geen 17'' :'(