Syncmaster P2450 voeding defect?

Pagina: 1
Acties:

• Engeneer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-01 20:07
goedendag allemaal,

Ik had een goed werkende Syncmaster P2450 en deze werkte perfect. Maar een tijdje geleden viel de monitor af en toe uit. Zeer hinderlijk. Maar gewoon weer opnieuw aanzetten verholp het probleem. De volgende dag wou ik de monitor opnieuw opstarten maar deze reageerde niet meer. Hij was compleet uit. Zwart scherm.

Nou had ik al eerder een syncmaster gehad met zon soort zelfde probleem. Namelijke en syncmaster 206BW deze viel ook op zwart scherm en reageerde niet meer. Na wat zoeken op internet bleken er capacitors defect te zijn. Ik had de monitor los gehaald en inderdaad ze stonden bol. Nieuwe besteld en er in gesoldeerd en de monitor weer in elkaar gemonteerd. Deze doet het al meer dan een jaar weer prima. Kosten: +- 2,- inclusief verzending ;) dus veel pret van een heel klein geld bedrag zeker als je je bedenkt dat je de monitor anders weg had gegooid.

Nu dacht ik dat het bij deze monitor ook wel iets in deze richting kon zijn omdat de monitor helemaal niet meer aan wil/wou. Na heel veel zoeken op internet geen vergelijkbare situatie tegengekomen te zijn, heb ik de monitor maar gedemonteerd. Maar eenmaal bij de voeding aan gekomen staan er geen capacitors bol. Dus daar ligt het probleem niet.

Ik zou deze monitor graag weer heel hebben. Er zit geen garantie meer op de monitor 2 jaar+ (nu die gedemonteerd is waarschijnlijk sowieso niet meer :+ ) en het is waarschijnlijk iets met de voeding.

Heeft iemand ideen wat het zou kunnen zijn?

Plaatje voeding: Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-1E6VlG4zE0s/U68QPI8xitI/AAAAAAAAMvQ/dcEGfkmQCqQ/w415-h553-no/IMG_20140628_204604.jpg
Alvast bedankt! :)
Met een vriendelijke groet,

Aloys Mentink

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Zekering doorgemeten?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• Headshot_NL
  • Laatst online: 02-02 07:45
Dit probleem had ik met de 2443BW en die printplaat lijkt precies op de defecte die ik hier heb.
Ik zag geen bolle condensatoren en had verder geen zin om te gaan meten, na het vervangen van deze hele print was het opgelost.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• Engeneer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-01 20:07
@headshot_nl waar heb jij deze printplaat vandaag gehaald? Ben ook een aantal uren aan het zoeken geweest (google, ebay ect.) maar geen website of printplaat gevonden.

Ik heb (nog) geen zekeringen doorgemeten.

• Headshot_NL
  • Laatst online: 02-02 07:45
Mijn printplaat had productnummer pwi2404st
Stond (als ik naar je plaatje kijk) links naast de witte sticker en links naast de grote blauwe condensator.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1