R9 280x Toxic Fan Probleem

Pagina: 1
Acties:

• milan118
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-12-2025
gegroet tweakers.

Ik heb nu enkele maanden een R9 280X Toxic. draait prima, super ding.
Maar nu heb ik sinds enkele dagen een heel klein probleempje.
Een van de fans (de meeste rechter) begint een heeel klein beetje te ratelen en het lijkt alsof deze iets minder snel draait dan de andere 2 fans. Het klinkt alsof de kaart een draadje raakt of iets dergelijks, maar na goed kijken lijkt dit toch niet het geval.

Zelf heb ik de kaart er al uitgehaald en de 3 schroefjes van de van geprobeert wat strakker aan te draaien maar zonder resultaat.

Kan dit een groter probleem worden?
Is dit oplosbaar?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Zonet een Sapphire r9 290x gekocht van marktplaats met 1 fan die tegen de heatsink aan slaat (natuurlijk wist ik hier niks van toen ik hem kocht).

Hij draait nog wel maar duidelijk minder snel dan dan de andere van (deze heeft maar 2 fans). De enige manier om dit op te lossen is om hem wat verder van de heatsink af te plaatsen door misschien de schroefjes wat losser te draaien of spacers te gebruiken... Maar ik kan nergens zulke kleine carrosserieringetjes vinden!

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-01 12:28

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Ik zou hem gewoon terug sturen, als je fan lager niet goed is ga je dat nooit kunnen oplossen behalve door een nieuwe fan. Het gaat dan ook alleen maar erger worden met verloop van tijd.

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850