vage vastlopers na plaatsen fans en digitaldoc©

Pagina: 1
Acties:

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 15:40
Hellow,

Ik heb mijn mijn t-Bird 1000 ( al wat oudere core ) overklokt naar 1210 mHz *D
Maar vandaag een Digitaldoc© geinstaleerd met 3 fans, maar nu het voldende bij testen met 3dmark2001 af en toe een complete vastloper had ik vroeger nooit.

aan de voeding (300Watt) hangt:
- DVD spelertje
- Cd fikkertje
- 2 x Maxtor 7200 rpm 30 GB
- 3 Fans

tnx alvast...

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

En wat doet dit in [url="/listtopics.php/23"]Non-Windows Operating Systems[/url] :?

>> [url="/listtopics.php/22"]Die-hard Overclocking & Case Modding[/url] <<

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Wat voor voeding heb je? Misschien dat die het niet trekt? Wat het anders kan zijn weet ik dan niet ;/

Verwijderd

Tsja lijkt me toch overduidelijk, eerst liep die nooit vast, nu sluit je meer dingen aan, wat doen die dingen? Juist ja die halen stroom uit de voeding, zo te zien trekt die voeding het niet meer en moet je nu een zwaardere halen.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 09:24

AcouSE

Swedish Chef

Weet je wat je even moet doen? Alle fans van je digidoc (m.u.v. processorkoeler natuurlijk) loskoppelen. Dan die test doen. Heb je geen vastloper, dan doe je er een fan bij. Als het na de 2e of 3e fan fout gaat, dan is je voeding waarschijnlijk niet sterk genoeg.

Ook kun je de temperatuur van je processor even in de gaten houden. Die digidoc laat je fans toch langzamer(?) lopen als de temperatuur lager is. Misschien loopt de temperatuur van je proc erg hoog op doordat de sensor niet de juiste temperatuur meet.

Laatste (onwaarschijnlijke) mogelijkheid is dat de draden naar de fans dicht langs het moederbord en componenten lopt, en een beetje storing veroorzaakt, al geloof ik daar niet zo in.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29
Liep hij ook al vast vóór de overclock?
Anders ligt het daar aan. Core voltage van proc. verhogen wil wel eens helpen.
Pagina: 1