Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

"kant & klare" oplossing gezocht voor reserveren.

Pagina: 1
Acties:
  • 420 views

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Ik hoop dat ik hier goed zit schop anders het topic maar riching het goede forum ;)

Wij als vereniging doen 1x in het jaar een actie een soort rommelmarkt en ipv marktkraampjes doen we het met auto's. Momenteel meld men zich aan via een inschrijvingsformulier op de website. Hierna krijgen ze de betalingsgegevens toegestuurd. Deze moet ik dan weer gaan vergelijken of alles klopt en of men nog wensen heeft en hierop daarna een schema maken waar auto's moeten staan.

Dat kan makkelijker denk ik bij mijzelf aangezien de tekening al min of meer vast staat. Wat ik in gedachten heb is zoiets als bijvoorbeeld theaters & bioscopen dat mensen zelf een plek uitkiezen en hierna een ideal scherm krijgen voor de betaling. Zodat mensen die naast elkaar willen staan dit zelf kunnen uitzoeken.

De website waarop dit eventueel moet gebeuren draait op Wordpress. Ik hoopte daar een kant en klare oplossing te vinden maar hierover kan ik weinig vinden, ook niet via Google opdrachten. Het hoeft natuurlijk ook niet helemaal een kant en klare oplossing te zijn.

Ik hoop dan ook dat mensen mij een duwtje in de goede richting kunnen geven en of wat voor een mogelijkheden ik heb. Ik zelf heb niks met CSS en dergelijke maar als dat eventueel de enige oplossing is dan wil ik mij daar best in verdiepen. Elke input wordt gewaardeerd

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat is een imagemap.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Misschien iets met een basic PHP scriptje?

Dropdown menuutje met alle nummers voor de plaatsen. Bij reservering nummer + email o.i.d. wegschrijven naar database. En bij reserveren ook een query die in de tabel 'plaatsen' het veld 'available' op 0 zet voor de gekozen plaats?
En dropdown menuutje laat je dan vullen met nummers 'WHERE available = 1' bijv.. Zo houd je steeds minder over, en kunnen mensen alleen de plaatsen kiezen die nog over zijn..

Plaatje zet je dan gewoon op de pagina zelf.

Maar dat is wel een heel erg ghetto oplossing, imagemap is mooier en duidelijker denk ik :)

[ Voor 25% gewijzigd door ThinkPad op 28-06-2014 19:34 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hier in de Devschuur praten we over zelf zaken programmeren, niet over het zoeken van standaardsoftware. Dat kun je zelf net zo goed als wij dat kunnen. Daarbij is wat je vraag wel héél erg specifiek en dat is bijna per definitie maatwerk. Hoeveel plugins verwacht je nou serieus dat er zijn waarin iDEAL (beperking tot Nederland...) verwerkt zit én die specifiek iets doet met een image en de plek in de image waar je op klikt om te bepalen wat je precies koopt?

Je zal hiervoor óf de portemonnee moeten trekken of het zelf maken, óf het hele idee uit je hoofd moeten zetten. Wat jij wil gaat sowieso niet lukken met "CSS", daar heb je ook HTML en PHP bij nodig, misschien zelfs wat javascript.

Anyway, zie Waar hoort mijn topic? en Devschuur® Beleid - Scriptrequests. Dit topic gaat in elk geval dicht.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.