Wat betreft access points (de brug tussen de bedrade en draadloze netwerken):
Ik ben geen expert, maar volgens mij moet je uitgaan van ongeveer 15-25 clients per 'radio', dus per zender. De meeste geschikte access points hebben meerdere radio's, vaak twee. Dat wil zeggen dat je toch nog minstens 2-4 access points zou willen hebben, maar als je 100 clients wil kunnen bereiken heb je ook qua oppervlakte wel meerdere access points nodig waarschijnlijk.
Bij access points heb je ook nog de mogelijkheid dat ze PoE gestuurd zijn, dat wil zeggen dat er alleen een netwerkkabel in hoeft waardoor ook de benodigde stroom wordt gestuurd vanaf de centrale switch. Dat scheelt weer aanleggen, mocht dat een factor zijn.
Voor zo'n load zijn (combinaties van) gewone huis-, tuin- en keuken-accesspoints geen optie meer en kijk je wel naar commerciele apparatuur. Ubiquiti heeft wel leuk spul:
pricewatch: Ubiquiti UniFi AP Pro - 802.11 a/b/g/n - Dual-Band
pricewatch: Ubiquiti UniFi Enterprise WiFi System UAP-AC - UniFi 3.0
De laatste ondersteunt snellere verbindingen (de nieuwere 808.11ac specificatie).
Verder zul je nog een geschikt bedraad netwerk nodig hebben, in ieder geval een stevige router. Het lijkt me dat deze misschien in de buurt zou komen:
pricewatch: Cisco RV320-K9-G5
Denk verder aan goede bekabeling (CAT6 SFTP o.i.d.), en losse PoE voedingen of een PoE switch om de access points van stroom te voorzien.
Eerlijk gezegd lijkt het me een goed idee om zoiets te laten beoordelen en installeren door een professional.