Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• balarina
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:11
Beste Tweakers,

Ik zoek een?
-Smartphone die futureproof is(minimaal 2 jaar)
-Niet snel kapot kan gaan, dus stevig scherm en niet gelijk kapot bij een beetje water.
-Acceptabele audio heeft via earphones, speakerkwaliteit maakt niet uit.
-Minimaal 16GB.
-Camera maakt niet veel uit.
-Batterij voor minimaal één hele dag gebruik.
-Rond de 4.5''.

Wat is je budget?
Totaal voor 2 jaar max €500,- inclusief sim-abbo van 100bel/sms+500mb, dus ongeveer €230(update €325) voor de telefoon zelf of een bundelabbo van max €20 per maand.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om
Vermaak in trein en algemene dingen voor een student.

Wat heb je zelf al gevonden?
Na lang uitzoeken was ik eerst van plan de Moto g 4G los te bestellen bij Bol voor €195(heb korting) en een sim-only voor ongeveer €11 p/maand erbij te nemen. Echter kwam ik erachter dat je voor ongv 30 euro meer ook een S4 mini, LG2 mini, xperia z of sp kan krijgen en nu twijfel ik dus weer enorm.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik twijfel dus tussen bovenstaande toestellen en hoopte dat jullie mij konden helpen. Welke raden jullie af/aan? De S4 mini lijkt me een goed toestel, maar die is wel weer wat verouderd volgens mij.
Waarschijnlijk blijft het bij de vernieuwde moto (4)g, maar ben toch benieuwd naar reacties van andere, aangezien dit mijn eerste smartphone gaat worden en ik dus een beetje onzeker ben :P .

Misschien wel een heel ander toestel?

Alvast dank.

Verwijderd

de Sony Xperia z lijk mij duidelijk de beste en duurste. je zoek een stevige telefoon dan zou ik zeker overwegen om deze te nemen.

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-11 13:11

mvh

State Governor

Ik heb een Galaxy S gehad, en nu een Xperia S. Beide telefoons kunnen tegen een beetje water...

De accuduur van 'een hele dag' moet eigenlijk altijd wel te doen zijn, zeker als je geen 3G gebruikt. Ik kan makkelijk een hele dag met een acculading sinds ik de telefoon op 2G instel en WiFi gebruik voor data.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Een Xperia Z is wel van glas gemaakt. Dus als je hem laat vallen is de kans erg groot dat er meerdere barsten in het scherm, of de achterkant zitten.

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 07:08
z1 compact?

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:01

Saven

Administrator

Google LG Nexs?

edit: nvm niet naar je budget gekeken :P maar toch denk ik dat als je 100 euro bijlegt je een vééél betere telefoon voor je geld hebt :)

[ Voor 104% gewijzigd door Saven op 28-06-2014 22:01 ]

• balarina
Dank voor de reacties, blijft moeilijk kiezen :p
De breekbaarheid van de Sony toestellen schrikt me wel een beetje af.
Hoewel het wel dragontrail glass is zijn er veel negatieve klachten over de kwetsbaarheid te lezen en de Xz is mij ook onnodig groot. Het scherm van de Moto G zal met zijn gorilla glass nu ik het me bedenk echter ook niet veel sterker zijn? 30 euro meer bijleggen voor de Xz blijft natuurlijk wel verleidelijk, maar de moto G lijkt me wel meer een phone waar ik voor een langere periode op kan vertrouwen.

De Nexus 5 ligt inderdaad buiten mijn budget, en de Nexus 4 schijnt geen updates meer te krijgen. Heb ook liever niet zo'n dure phone, dan hoef ik niet zo voorzichtig te zijn en zit ik niet met overbodige luxes.

Moto G 4g blijft me het meest aanspreken, of is de S4 mini misschien een betere keus? Lijkt mij alleen wel wat minder futureproof.

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Kijk voor je naar abbo's kijkt. Ook naar deze sim-only aanbieding.
Wel slechts 3g, maar. Voor 4 euro 300min en 500mb. Dus 48 euro boor 1 jaar bellen.
Vodafone/T-mobile studentmobiel aanbieding €4/maand

Dat schept ruimte voor meer budget voor een telefoon.

De vernieuwde moto-(4)G heeft onderhouds dezelfde zwakke hardware als de S4-mini, alleen een soepeler os. Ik zou als je er 2 jaar door mee wilt, alle androids met 1GB ram links laten liggen.
Omdat de praktijk leert, dat zowel apps, als services op de achtergrond steeds meer geheugen vragen.

[ Voor 47% gewijzigd door 3x3 op 29-06-2014 00:34 ]

| live and give like no one else |

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-11 00:33
Nvm, zat er 100 euro naast :9

[ Voor 83% gewijzigd door Tommert38 op 29-06-2014 12:28 ]

Verwijderd

Je zoekt dus naar een telefoon van rond de 230 euro.

Wil je je telefoon als spelletjes machine, hobbie-apparaat, mobiel kantoor of communicator gebruiken?
Vind je privacy belangrijk?
Vind je snel communiceren belangrijk?

Ik heb laatst een vergelijkend lijstje gemaakt van telefoons rond de 200 euro (met 4G)

Nokia 635: S400, 512MB, 8GB+SD, 800x480, 4G, geen nfc, WP 8.1, Gorilla-Glass €165
BB Z10: S4+, 2GB, 16GB + SD, 1280x768, 4G NFC BBos10.3+ A4.3 geen gorilla €205
Moto-G 4G: S400, 1GB, 8GB+SD, 1280x720, 4G, geen nfc, A4.4 G-glas €205
Sony SP: S4p, 1GB, 8GB, SD, 1280x720, 4G NFC A4.3 Gorilla-glas €230
S4 Mini: S400, 1.5GB, 8GB + SD, 960x540, 4G NFC A4,4 Gorilla-Glas €230

Daarin biedt de Nokia de goedkoopste telefoon. En Blackberry de meeste bang4bucks.

• balarina
EDIT: na het lezen over de actie van 3x3 ben ik bereid mijn budget voor de telefoon te verhogen met €100, dus zoek ik nu een phone voor rond de 325 euro.
Nog bedankt voor de reacties, jullie hebben me goed op weg geholpen. Ik zal het nu zelf proberen uit te zoeken, maar tips blijven natuurlijk welkom.

Misschien wordt het dan toch een Nexus 5 8)7

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-11 00:33
Dan toch de Moto X :p

• balarina
Update: heb een invite voor de one plus one weten te krijgen en zal de 64gb black waarschijnlijk gaan kopen.
Goede keus toch?

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Als je je over het formaat van de n5 heen kunt zetten is dat een toppertje (al vind ik hem voor enkelhandig gebruik te groot)

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
One Plus One is stukken beter als alles rond die prijs.

• balarina
Oke bedankt, ik bestel hem maar gewoon. Kan hem volgens mij altijd nog makkelijk verkopen(zonder winstoogmerk hoor ;p)
Pagina: 1