Ik probeer een computer op je juiste manier in het netwerk te hangen echter loop ik tegen twee problemen aan. De situatie is als volgt.
Modem met dhcp > switch > computer
1. Ik krijg gigabit niet werkend
2. De computer neemt een statisch ip adres aan.
Deze twee problemen heb ik niet als ik een andere PC in precies hetzelfde netwerk hang
De volgende oplossingen heb ik al geprobeerd.
Probleem 1.
*Alle kabels gecontroleerd en computer rechtstreeks op het modem aangesloten (cat6 gebruikt).
*Netwerk driver ge-update (laatste versie, realtek pcie gbe family controller)
*Duplex instellingen geforceerd op 1 gbit.
Probleem 2.
*IP adres controleren in netwerk adapter (staat op automatisch)
*Geprobeerd met een ander modem om te kijken of het verschil maakt
*Rechtstreeks aan modem aangesloten (dus zonder switch)
Kleine opmerking als ik de computer in het netwerk hang. Dan ziet hij zichzelf niet onder Windows verkenner > netwerk, andere computers wel.
Als ik van uit netwerkcentrum een netwerkoverzicht maakt dan geeft de computer zich zelf wel weer en net zoals vanuit de verkenner de rest van het netwerk. Andere computers kunnen deze computer overigens ook niet zien alleen wel weer vanuit netwerk overzicht en uiteraard pingen via ip.
De wizard delen heb ik uitgeschakeld de werkgroep en de computer naam heb ik gecontroleerd tevens de instellingen voor netwerk detectie etc.
Modem met dhcp > switch > computer
1. Ik krijg gigabit niet werkend
2. De computer neemt een statisch ip adres aan.
Deze twee problemen heb ik niet als ik een andere PC in precies hetzelfde netwerk hang
De volgende oplossingen heb ik al geprobeerd.
Probleem 1.
*Alle kabels gecontroleerd en computer rechtstreeks op het modem aangesloten (cat6 gebruikt).
*Netwerk driver ge-update (laatste versie, realtek pcie gbe family controller)
*Duplex instellingen geforceerd op 1 gbit.
Probleem 2.
*IP adres controleren in netwerk adapter (staat op automatisch)
*Geprobeerd met een ander modem om te kijken of het verschil maakt
*Rechtstreeks aan modem aangesloten (dus zonder switch)
Kleine opmerking als ik de computer in het netwerk hang. Dan ziet hij zichzelf niet onder Windows verkenner > netwerk, andere computers wel.
Als ik van uit netwerkcentrum een netwerkoverzicht maakt dan geeft de computer zich zelf wel weer en net zoals vanuit de verkenner de rest van het netwerk. Andere computers kunnen deze computer overigens ook niet zien alleen wel weer vanuit netwerk overzicht en uiteraard pingen via ip.
De wizard delen heb ik uitgeschakeld de werkgroep en de computer naam heb ik gecontroleerd tevens de instellingen voor netwerk detectie etc.