Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Opzoek naar goede vervanger voor mijn Lenovo W520 laptop

Pagina: 1
Acties:

• passie2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-11 13:45
Momenteel beschik ik nog over een 3 jaar oude LenovoW520 (i7-2820 QM 2.3 Ghz, FHD 15,6 inch, 8 GB RAM, windows 7 64 bit, NVIDIA Quadro 2000M, gewicht 2.7kg) icm met een dockingstation met daaraan een externe harde schijf en een tweetal Dell U2713HM schermen die via display port op hun max resolutie draaien.

Ik ben nu op zoek naar een goede laptop om de oude te vervangen. Laptop wordt eigenlijk puur zakelijk gebruikt (met name, webdesign en zware Excel en Access bestanden draaien)
Voor een nieuwe laptop heb ik het volgende wensenlijstje (goede aanvullingen zijn altijd welkom en ben niet specifiek aan een bepaald merk gebonden) :

- FHD non glossy scherm met evt (draaibaar) touchscreen functionaliteit (is wel praktisch icm Windows 8) is wel handig om als tablet te kunnen gebruiken bij vergaderingen en klantpresentaties.
- USB 3.0 port
- SSD harde schijf
- Displayport voor het aansturen van de externe beeldschermen (is de standaard Intel HD Graphics 4400 bijv ruim voldoende? )
- Mogelijkheid voor het gebruik van een dockingstation waar in de Dell beeldschermen en de externe hard schijf aan kan hangen.
-
- Goed toetsenbord (ben wel fan van die van mijn huidige Lenovo)
- Windows 8
- Niet al te zwaar (mijn huidige W520 is niet echt draagbaar zonder een lamme arm te krijgen en een maatje kleiner maakt hem handzamer maar ik weet zo niet of zo'n ultrabook de 2 Dell schermen kan aansturen op hun max resolutie)
- Stevige en degelijke constructie die tegen een stootje kan (laptop gebruik ik veel onderweg)
- Goede accuduur (bij voorkeur verwijderbare accu ivm eventuele vervanging bij defecten)
- budget max 2000 EUR incl btw

Wie heeft goede kandidaten om mijn huidige laptop te vervangen?

[ Voor 4% gewijzigd door passie2010 op 28-06-2014 17:23 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Wat heb je zelf al voor modellen gevonden? Lenovo heeft nog steeds aardige modellen en Dell ook. Verder is een Surface pro 3 ook interessant.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:30
tsja thinkpad t4xx ? .. of 14" veel gewicht scheelt tov 15.6" weet ik eigenlijk niet, maar die zijn er in iedergeval ook met FHD en non glossy, of ze ook met touch hebben ook geen idee (zou het zelf niet willen .. steeds m'n scherm te moeten poetsen).

Denk dat je met je specifieke eisen pakket toch wel snel weer op een thinkpad uit komt.

• passie2010
@ brismurfffje

Ik heb aangezien ik de afgelopen 7 jaar eigenlijk alleen maar Lenovo machines gebruik bij hun op de website gekeken naar onder andere:

ThinkPad Yoga en De Ultrabook ThinkPad X1. De W540 de opvolger van mijn huidige W520 vind ik aan de te grote kant en ben geen fan van de nieuwe toetsenbordindeling .

Daarnaast sta ik ook wel open voor andere merken en heb het idee dat op dit forum een berg mensen zit (die in tegenstelling tot veel winkels wel) een eerlijk advies en onderbouwd advies durven te geven over de verschillende machines obv hun kennis en ervaring

@ gekkie "touch" is handig als ik hem bijv als tablet zou willen gebruiken bij vergaderingen. voor de rest gaat hij gewoon in een dockingstation. Welke videokaartcapaciteiten moet een machine minmaal hebben om zonder al te veel moeite de 2 Dell schermen te kunnen aansturen? (is de standaard Intel HD Graphics 4400 bijv ruim voldoende? )Een goede dockingstation is bij andere merken toch wel erg lastig te vinden.

[ Voor 26% gewijzigd door passie2010 op 28-06-2014 16:30 ]

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 20:04
Wat is er eigenlijk mis met je huidige laptop? Alleen het gewicht?
Heb je veel rekenkracht nodig? De quad core processor in je huidige laptop is moeilijk te vervangen door iets dat sneller is.

Ik zeg: kijk eens naar een thinkpad t440. Dan kun je die direct in je huidige dock drukken en gebruiken.

HP Elitebook en Dell Latitude hebben slechtere toetsenborden. De enige ultrabook die ik ken met een echte dock connector is de Latitude E7440 met bijbehorende low power dual core processor en een slecht toetsenbord. Hij is wel heel licht en grotendeels van aluminium.

while (! ( succeed = try ()));

• passie2010
@ hans_lenze

op zich voldoet mijn oude W520 nog prima. is wel wat traag aan het worden met de 2 nieuwe dell schermen eraan maar dat kan best opgelost zijn als ik hem een keer helemaal opnieuw zou installeren. (is in 3 jaar nog niet gebeurd)

Gaat mij met name om het gewicht en omvang. Dit is in de trein/op reis gewoon niet handig. (in een laptoptas til je je een breuk). Daarnaast vind ik een laptop waarvan ik het touchscherm als een soort van tablet kan gebruiken wel erg handig bij vergaderingen. Kan daar wel weer een extra tablet voor kopen maar een goede 2 in 1 is weer handiger met reizen

ps mijn oude laptop gaat straks naar mijn pa

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:47

Mavamaarten

Omdat het kan!

Je bent iets heel belangrijk vergeten, het budget.

Android developer & dürüm-liefhebber

• passie2010
Mavamaarten schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 16:40:
Je bent iets heel belangrijk vergeten, het budget.
heel goed..maar meteen toegevoegd aan het wensenlijstje

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Als je lichter wil ga je wel inleveren op performance, je moet dan aan modellen als de X240 denken (touchscreen met pen modus), Lenovo T440 en T440S waarvan die laatste een afgeslankte versie is met een low power processor.

Je kan ook compleet mobiel gaan en voor een surface pro 3 gaan, een i7 model met 512gb ssd moet in het budget passen..

• passie2010
zolang ik mijn 2 schermen maar kan aansturen en mijn excelmodellen kan draaien wil ik best wat aan performance inleveren. ik denk dat een ssd schijf in een eventuele nieuwe laptop de prestaties tov mijn w520 wel weer iets verbetert. daarin zit namelijk nog een normale hard schijf

[ Voor 10% gewijzigd door passie2010 op 28-06-2014 18:25 ]

Pagina: 1