Ipcam extern benaderen lukt niet met modem icm router

Pagina: 1
Acties:

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11 12:27
Hoi,

Ik ben voor mijn oom bezig om zijn ipcam te installeren (een AVTECH dome camera).

Nu kan ik de camera zonder problemen intern via zijn netwerk benaderen, zowel rechtstreeks als met de videoviewer. Nu wil ik hem ook extern benaderen maar dit lukt nog niet.

Ik heb poort 88 open gezet op de kpn (Thomsom) modem en deze door laten verwijzen naar de netgear (WNDR4500) router. In de netgear router heb ik aangegeven dat wanneer er iets binnen komt op poort 88 deze doorverwezen moet worden naar 10.0.0.6 (het ipadres van de cam). Echter kan ik hem op geen enkele manier benaderen via een externe pc of android toestel. Ik heb getest of poort 88 openstaat via een online poort checker en deze staat gewoon open.

Heeft dit wellicht met de verschillend ipranges te maken van zowel de modem als router? De modem heeft een ipadres van 192.168.1.254 en volgens mij de netgear router 10.0.0.1. Volgens mij is het subnetmask hetzelfde alleen dat kan ik niet terugvinden in de kpn modem.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:58

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dubbel NAT kan een groot drama zijn, zoals je merkt. Als de modem van KPN niets anders doet dan internet doorgeven aan de Netgear router, is het beter om 'm in Bridged mode te laten functioneren. Ben je van de dubbele NAT af en zal een stuk meer werken.

Als je geen toegang hebt tot de interface van de Thomsom om 't zelf te doen, moet je de klantenservice bellen en het door hun te laten doen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:14

allure

Titaan fase 2/3

Ik zou om te beginnen, als dit kan, de dubbele ipranges verwijderen en een enkele overhouden.

• onnaj
Hoe doe ik dit ook alweer precies? Ben heel handig met pc's maar ipadressen en netwerken vind ik wat lastiger.

Ik zou dan de netgear wndr4500 bijvoorbeeld ipadres 192.168.1.3 moeten geven of kan dat niet?

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-11 15:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

Ja, kan maar gewoonlijk is de router het 1e of laatste beschikbare ip adres, goed zo dus. En in plaats daarvan de ip van de cam aanpassen naar bv 192.168.1.3 met subnetmask 255.255.255.0 en gateway=192.168.1.254(router ip). En zoals eerder al gezegd, bridge mode aan op de modem (hiermee zet je NAT vd modem uit). Dan in de router poort 88 doorverwijzen naar de cam.

[ Voor 7% gewijzigd door -36- op 28-06-2014 15:17 ]

• onnaj
Maar de KPN modem heeft al 192.168.1.254 dan kan ik de router niet hetzelfde ipadres geven. Wat zou dan voor de netgear een geschikt ipadres zijn? Ik heb het allemaal gehad in de cursus maar kon er maar niet uitkomen met die IP configuraties :-(

Hopelijk is het uberhaupt mogelijk om de KPN modem in bridged te zetten. Volgens mij heeft KPN een boel dichtgetimmerd :-(

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:14

allure

Titaan fase 2/3

Je kunt m 192.168.1.253 geven.
Je zou ook de 2e router in DMZ kunnen zetten of DHCP op de 2e router uitzetten.

• onnaj
Maar als ik dhcp uitzet op de router kan ik deze dan nog wél gewoon benaderen met de overige apparaten?

Voor wifi wil ik de router gebruiken omdat deze een stuk sneller en beter is

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 12:54
Je hebt nu 2 apparaten in je netwerk die fungeren als router. Het beste is denk ik om maar 1 router als router te gebruiken (dus maar 1 apparaat die de IP adressen uitdeelt.) Waarschijnlijk is je Thomson net als bij mij volledig dicht getimmerd en kun je dit hier niet instellen. Blijft dus over je Netgear. Deze moet je instellen als accespoint. Je Thomson deelt dan de IP adressen uit, je netgear doet niks anders dan je internet draadloos doorgeven.
Mijn Netgear Nighthawk heeft een accesspoint modus. Misschien heeft die van jou dat ook. Hoe je dit moet instellen staat hier:
http://kb.netgear.com/app...to-access-point-(ap)-mode
en
http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/965

Zo niet, dan zou ik het volgende topic even doorlezen:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Zodra je dit werkend hebt moet je op de Thomson de poort niet mee doorsturen naar de Netgear, maar direct naar de IP camera.

[ Voor 31% gewijzigd door Blackouts op 02-07-2014 09:04 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• onnaj
Okay dat is duidelijk!

Ik weet dat ik een accesspoint mogelijkheid heb op de netgear, dus dat is top!

Hiermee moet het denk ik wel lukken.

Ik update het hier als het gelukt is (of niet gelukt is uiteraard) ;-)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:51
Ik heb getest of poort 88 openstaat via een online poort checker en deze staat gewoon open.
Als dat wel werkt, dan is het port forwarding dus al gelukt. Dubbele nat is in dit geval dus correct ingesteld.
Tenzij een van de routers reageert op TCP 88, maar dat zou erg vreemd zijn.

Benader je de IP-cam via je telefoon met 10.0.0.x of 192.168.1.x? Want dat gaat inderdaad niet werken.
Je moet het publieke ip van he modem hebben zoals http://www.myip.nl/ je vertelt.

[ Voor 29% gewijzigd door jeroen3 op 02-07-2014 10:31 ]

• onnaj
Ik benader hem met het publiek IP adres.

Ik ga nu toch proberen om hem als accesspoint in te stellen

• onnaj
Ik kan hem nu gewoon benaderen! :-)

Alleen als ik de router instel als accesspoint krijgen alle apparaten een public ip4 adres. Dat wil ik uiteraard liever niet ;-)

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-11 15:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

Als alle apparaten achter de router een publiek ip adres krijgen als je NAT uitzet kan het bijna niet anders of NAT op de modem staat al uit (bridge modus dus). Wat dan wel apart is dat je eerder vermeld dat ip adres van de modem 192.168.178.254 is. Heb je de draad van de modem wel op de juiste (WAN) aansluitng van je router zitten?

[ Voor 38% gewijzigd door -36- op 02-07-2014 15:29 ]

• onnaj
Ik zal proberen een printscreen vd configuratie te maken als ik weer daar ben.

De stekkers zitten inderdaad gewoon goed.

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 12:54
Bij mijn netgear Nighthawk zit de stekker van het modem naar de Netgear gewoon in de WAN poort. Niet in een LAN poort.

ik weet niet of het wat uitmaakt???
Volgens deze handleiding kan het allebei.
http://kb.netgear.com/app...to-access-point-(ap)-mode

Afbeeldingslocatie: http://support1.gearguy.com/useruploads/images/20927%20Revision%283%29.png

[ Voor 13% gewijzigd door Blackouts op 03-07-2014 15:41 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:51
Netgear heeft een Access Point modus. Ik ga er dus even vanuit dat netgear zijn spulletjes goed op orde heeft en de WAN poort dan samenvoegt met LAN. Anders kijk je even in de user manual of er nog sterretjes* aan de AccessPoint modus zitten.
Pagina: 1