Stofvrije behuizing

Pagina: 1
Acties:

• Banifa
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-12-2025
Om zo min mogelijk onderhoud te hoeven doen aan mijn aankomende game-PC zoek ik een behuizing die zo lang mogelijk stofvrij blijft. Daarnaast is de koelmogelijkheid belangrijk. Geluidproductie is van minder belang. Als iemand goede suggesties heeft voor fans dan hoor ik die ook graag. Materiaal van de behuizing maakt niet uit als het maar robuust is.

Ik zoek een?
Behuizing! Sowieso met genoeg ruimte voor ATX moederboord, grote (bv. Noctua NH-D15) CPU-koeler en grafische kaart geschikt voor gamen. De behuizing moet het liefst aan de volgende eisen voldoen:
- bijgeleverde stoffilters voor alle intake fans
- ruimte voor meer fans in dan uit (eventueel bijgeleverd, is een plus maar niet essentieel)
- natuurlijk de mogelijkheid om kabels weg te werken
- liever aan de ruime dan aan de krappe kant
- liever geen open/mesh bovenkant

Wat is je budget?
ca. 150 euro, goedkoper is natuurlijk beter. Als ik nog 3 fans erbij aan moet schaffen mag de behuizing wel iets goedkoper zijn bijvoorbeeld.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Corsair vind ik mooi, maar heeft vaak een open bovenkant en niet alle kasten hebben stoffilters op de intake fans geloof ik, en ik ben in principe niet van plan die los te kopen. Overigens is een mesh bovenkant geen harde eis als ik exhaust fans daar plaats, mits er dan wel genoeg ruimte is om meer (gefilterde) intake fans te plaatsen. Eigenlijk heb ik bij elk merk mooie kasten gezien. Over-the-top gamingkasten vind ik minder mooi, liever degelijk/industrieel/stijlvol.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Een nog samen te stellen game-PC van 1000-1200 euro.

Alvast bedankt voor het meedenken!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:10
Misschien dat de Antec P280 iets voor je is: http://www.antec.com/prod...hp?id=704504&fid=6&lan=us

Deze heb ik nu al 2 jaar en ik heb een minimale hoeveelheid stof in de kast.
Aan ruimte geen gebrek, kabels zijn door de dubbele wand prima weg te werken en van warmte ontwikkeling heb ik geen last.
Stoffilters zitten aan de voorkant, intake, en aan de onderkant, daar waar de voeding zit.

[ Voor 36% gewijzigd door apollo13 op 28-06-2014 11:43 ]

apollo13

• Banifa
apollo13 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 11:40:
Misschien dat de Antec P280 iets voor je is: http://www.antec.com/prod...hp?id=704504&fid=6&lan=us

Deze heb ik nu al 2 jaar en ik heb een minimale hoeveelheid stof in de kast.
Aan ruimte geen gebrek, kabels zijn door de dubbele wand prima weg te werken en van warmte ontwikkeling heb ik geen last.
Stoffilters zitten aan de voorkant, intake, en aan de onderkant, daar waar de voeding zit.
Ik wil een kleine overdruk in de kast hebben zodat stof er niet ingezogen wordt via de kiertjes. Zouden de 2 front fans en 2 interne intake fans daarachter genoeg zijn om hiervoor te zorgen tegen de 3 exhaust fans?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als je 2 fans in hebt en 3 uit (en de fans hebben dezelfde luchtverplaatsing), heb je natuurlijk juist geen overdruk.
Bedenk verder dat de voeding en de graka ook fan-out hebben.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Gewoon de Fractal Design Define R4 nemen, overal stoffilters, als de zij en boven intakes niet gebruikt, zitten daar gewoon afdekplaatjes voor. Ook is dat ding verschrikkelijk ruim voor een normale ATX kast, lekker stil, lekker koel, lekker mooi.

People as things, that’s where it starts.

• Banifa
VasZaitsev schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 12:29:
Gewoon de Fractal Design Define R4 nemen, overal stoffilters, als de zij en boven intakes niet gebruikt, zitten daar gewoon afdekplaatjes voor. Ook is dat ding verschrikkelijk ruim voor een normale ATX kast, lekker stil, lekker koel, lekker mooi.
Bedankt voor je suggestie.

Ik twijfel nog aardig tussen de Define R4 en de Arc Midi R2 van Fractal Design.
Heeft er iemand toevallig ervaringen met beide?

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:00
Je kan ook even kijken naar Lian-Li. Heeft meerdere uitvoeringen die voldoen aan je eisen en zijn echt hele degelijke kasten.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Als ik jouw was zou ik gewoon even op de websites van de fabrikanten gaan en wat leuks uitzoeken.

en als je iets leuks vind even een review opzoeken

hier wordt altijd de fractal aangeraden en dat is misschien niet totaal jouw smaak

kies gewoon iets leuks uit wat bij je past

op hardwareinfo kan je veel specificaties vinden van een kast die soms niet op de site van de fabrikant staat

"Ik twijfel nog aardig tussen de Define R4 en de Arc Midi R2 van Fractal Design."

beide zijn goede kasten. de define is meer gericht op stilte en de arc midi meer op airflow (zit ook een beetje marketing bij) maar beide zijn goed en je moet gewoon iets kiezen wat je mooi vind

corsair en coolermaster hebben ook hele goede kasten

en als je fanfilters tekort komt: http://www.highflow.nl/fans/filters/#full_list

koop gewoon iets wat je mooi vind, met jouw budget kan je niet mis gaan
Pagina: 1