Schijf wordt niet herkend na truecrypt decrypt

Pagina: 1
Acties:

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:08
Wat is er precies aan de hand?

Ik heb een crucial Msata SSD. Deze encrypted via truecrypt. Dit heeft een tijd goed gewerkt. Tot ik gisteren zei ik wil wel een nieuwe windows installatie. Op internet gelezen eerst je hele schijf weer decrypten. Afijn ik doe dat. Klaar je moet alleen je pc opnieuw opstarten. Dus ik doe dat. En Windows 8 start weer op. Mooi reboot maar dan...

Na dit tafareetje krijg ik dus de melding dat er geen schijf in zit. En ook de bios herkent de schijf niet.

Wat heb ik gedaan/geprobeerd?

Via killdisc geprobeerd de schijf te killen
Schijf eruit schijf erin.
Schijf in een andere pc

Maar geen succes. Wat heb ik fout gedaan vraag ik mij dan af :(
Data boeit me niet, gaat me er om dat de schijf weer werkt.

Wie heeft er een gouden tip?

How are you doing?

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-01 09:27
Is het toevallig een Crucial M4? Zoja, start je PC eens op, ga het BIOS en in laat 'em hier ~20 minuten staan. Dan in het BIOS aangeven dat je wilt herstarten, en nogmaals ~20 minuten het BIOS in. Hierna nog één maal herstarten en dan moet 'ie het weer doen.

Check ook even bij Crucial of er toevallig een firmware update is voor je SSD.

• stftweaker
Xudonax schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 11:20:
Is het toevallig een Crucial M4? Zoja, start je PC eens op, ga het BIOS en in laat 'em hier ~20 minuten staan. Dan in het BIOS aangeven dat je wilt herstarten, en nogmaals ~20 minuten het BIOS in. Hierna nog één maal herstarten en dan moet 'ie het weer doen.

Het is inderdaad een crucial m4 msata SSD
Ik ga met je tip aan de slag!

How are you doing?

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:25

Speedmaster

Make my day...

Xudonax schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 11:20:

Ben ik toch even benieuwd naar de reden van deze handelingen

• stftweaker
20 minuten gewacht en hij werkt weer als een tierelier! Gelijk even firmware update gedaan :) super bedankt!

How are you doing?

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-01 09:27
Precies wat sphere zegt ja :)
Ik heb het met de beide SSDs van mij gehad, zowel die in mijn desktop (dat is nog goed te doen) als die in mijn MacBook. Die laatste was iets vervelender omdat ik geen zin had om het ding weer open te maken. 20 minuten op de UEFI boot prompt werkt ook goed genoeg schijnbaar.
Pagina: 1