Toon posts:

Vraag mbt meerdere licentie's Win 7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers ,

Ik zet met een vraag waar ik geen duidelijk antwoord op kan vinden. Misschien dat jullie antwoord kunnen bieden.

Bij de gemiddelde computer winkel word zo'n 50 euro gevraagd voor een nieuwe installatie van windows 7/8/8.1. Maar nu mijn vraag ,

Hoe werkt dat dan met de licentie? Want als je de software (op disc) mee naar huis krijgt dan word er verlies gedraaid met een vraagprijs van 50 euro. Windows 7 kost inkoop een kleine 70 euro.

Is die 50 euro puur en alleen voor de werkzaamheden en levert de klant dan zijn eigen (legale) windows versie mee?

Of word er dan met een volumelicentie gewerkt?

Er bestaat toch niks weer mee systeembuilders bv met 1 legale disc meerdere pc kunnen installeren en leveren?

mvg,

Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Als je naar een PC-boer gaat met je pc, dan is die 50 euro, of iets in die richting, idd alleen voor het installeren en updaten endergelijken van Windows, de aankoop van Windows zit er niet bij in, deze moet je dus of zelf meenemen, of de lieve boer rekent er nog eventjes een licentie bij.

Net als dat je bij het in elkaar bouwen van je pc ook je eigen onderdelen moet regelen :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 00:14:
Is die 50 euro puur en alleen voor de werkzaamheden en levert de klant dan zijn eigen (legale) windows versie mee?

Of word er dan met een volumelicentie gewerkt?
De klant levert zijn eigen Windows CD. Die 50 euro is alleen voor de werkzaamheden. Al zal het vast wel eens minder legaal gebeuren.

Volume-licenties zijn alleen voor bedrijven. Niet voor winkels die de licenties doorverkopen aan hun klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:18
Bij ons is dat alleen voor de herinstallatie.
Software dient de klant zelf aan te leveren.
Kan hij dat niet, zal dat of aangeschaft moeten worden of we doen het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:45

CAP-Team

XBL: CAPTeam

als je pc al een OEM licentie heeft hoef je die natuurlijk niet nogmaals aan te schaffen op het moment dat je de boel opnieuw laat installeren.
Voor een beetje herinstallatie ben je al gauw een paar uurtjes bezig (incl. volledig updaten) dus 50 euro is dan eigenlijk nog een koopje.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt. Het is helemaal duidelijk... Dus 50 euro (gemiddeld) is dus alleen voor de werkzaamheden ZONDER de software.

Dit brengt veel duidelijkheid.

bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Heel recentelijk een nieuw systeem gekocht ter vervanging van een verouderde PC. Ik had geen geduld en ook geen zin in zelf bouwen, dus is hij volledig voor me geassembleerd. Voor die assemblage inclusief het installeren van Windows 8.1 staat een bedrag van € 45,- op de factuur, exclusief b.t.w.
Om vragen daarover te voorkomen, de aanschaf van Windows 8.1 staat apart vermeld, zijnde 99,99 euro. Eigenlijk niet duur die € 45,- vind ik, het toch zelf doen mag dan een besparing zijn, maar ik vind het met het oog op de garantie die ik nu er bij heb nauwelijks die extra moeite die ik dan zou hebben waard.
Maar kortom, € 50,- enkel voor het installeren van Windows vind ik hierbij vergeleken wel wat duur. Zeker, ze zijn er een tijdje mee bezig, maar gedurende die tijd niet continu, dus kunnen ze ondertussen ook heel goed andere dingen doen.
Pagina: 1