Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor Grafische Opleiding -> MET WINDOWS

Pagina: 1
Acties:

• maxferxd
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-03 23:39
Wat ga je met je laptop doen?
Ik zoek een laptop voor mijn opleiding Grafische Vormgeving / Graphic Design. Ik ben opzoek naar een Laptop die op windows draait aangezien ik niet geld op me rug heb groeien en 2000 euro vrij veel geld vind voor een 15 inch laptop die nog helemaal kaal is. Ook gebruik ik een desktop die op windows draait en heb ik Nokia Lumia die op Windows draait.

Dus
- Adobe series
- Gamen ; Dota, Skyrim,
- Scripting

Wat is je budget?
tot 1500 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Hij moet elke dag mee naar mijn school mee genomen worden maar het gewicht maakt opzich niet zoveel uit. Liefste 15-16 inch

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen voorkeur naar merken.
-Full HD Scherm
- MIN 3 USB poorten ( Ik gebruik een externe hardeschrijf, Teken Tablet en een poort voor de muis
- mogelijkheid voor een SSD aan te sluiten of bevat SSD

[ Voor 20% gewijzigd door maxferxd op 28-06-2014 00:29 . Reden: Beetje wat meer specifiek ]

• Skynick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-11 21:34
Asus G750JS-T4067H is wel boven je budget en 17 inch, maar bevat alles wat je nodig hebt. Je zou ook voor de lenovo ideapad y50 kunnen gaan en daar een ssd in zetten. Anders kom je bij bij een msi g60 apache/ghost laptop met een 860m uit.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Koop een goede MacBook Pro en zet er Windows op.

• maxferxd
Skynick schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 00:33:
Asus G750JS-T4067H is wel boven je budget en 17 inch, maar bevat alles wat je nodig hebt. Je zou ook voor de lenovo ideapad y50 kunnen gaan en daar een ssd in zetten. Anders kom je bij bij een msi g60 apache/ghost laptop met een 860m uit.
Ik hoor veel over Lenovo. Is dit een een betrouwbaar merk? Ik heb niet veel verstand van Laptops opzich en ik wil zeker minimaal 2 jaar mijn laptop doen zonder te veel gezeik =P

johnkeates schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 00:39:

Koop een goede MacBook Pro en zet er Windows op.
Ja of gewoon niet.

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:27
Toevallig kom ik van een Lenovo en ben nu over gestapt naar een mac. 1500 euro is al een groot budget en je moet er dus helemaal voor gaan. Ik kan niet zeggen wat je moet kopen maar wel mijn ervaringen delen.

Ik begon met een Lenovo W520, Core i7 2.1Ghz, 8GB ram, 120GB SSD, Quadro 1000M. Windows 7 op gedraaid en windows 8 beide voor ruime periode. Ik ben over het algemeen behoorlijk tevreden over de Lenovo. Nu was dit wel een model wat gebouwd was om tegen een stootje te kunnen maar zo heb ik hem dus ook gebruikt. Lenovo heeft alles goed op orde. Goede driver ondersteuning met genoeg updates. Windows 8 drivers bijvoorbeeld waren er erg snel. Toch vond ik de Lenovo teveel nadelen hebben en heb dus besloten om over te stappen. Vooral gewicht, afmetingen, scherm en geluid. Nadat ik tijdens mijn stage op een macbook ging werken zag ik waardoor sommige mensen osx zo prettig vinden.

Nu werk ik een aantal maanden op een mac en moet eerlijk zeggen ik heb nog maar 1 keer gewenst dat ik een windows laptop had. Dat was toen ik mijn externe hard disk loskoppelde zonder hem te verwijderen. Daar kun je echt problemen mee krijgen. Het grootste voordeel vind ik dat bij een mac alles goed geregeld is. Er zit een goed scherm in, goede prestaties, goed toetsenbord, goede accu duur, goede ondersteuning, gewicht is redelijk. Maar wat me bovenal verbaasde was dat mijn efficiëntie omhoog ging nadat ik overgestapt was. Dat komt doordat ik nu andere workflows heb aangeleerd en die mogelijk zijn op apple, preview (spatiebalk) is een optie die ongelofelijk handig is maar zo zijn er nog meer van die opties waarvan ik denk, oeh dat had ik eerder willen hebben.
Mijn mac is nu een macbook retina 15 met een geforce 750m. Tweedehands aangeschaft via marktplaats.

Dus nogmaals geen advies maar enkel mijn ervaringen. Als je nog specifieke vragen hebt kun je die altijd stellen.

• maxferxd
Bedankt voor je berichtje.

Ik heb opzich niks tegen Mac / Apple maar ik vind de prijzen gewoon tenen krommend hoog en 13 inch vind ik gewoon te klein aangezien hem veel ga gebruiken en dan heb ik geen zin om de heletijd me MacBook op me Monitor aan te sluiten

En tja met Marktplaats weet ik het niet echt. Ik heb niet super veel verstand van MacBooks dus dan kan ik niet echt goed beoordelen.

• scuzz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-11 19:33
maxferxd schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 02:55:
. Ik heb niet super veel verstand van MacBooks dus dan kan ik niet echt goed beoordelen.
Ik denk dat het hele 'Apple is superduur' verhaal een beetje overdreven is hoor. Kijk gewoon eens naar een laptop met dezelfde specs ( oa full HD scherm ) in het windows segment en je zult zien dat het echt niet bijzonder veel scheelt. Het is al ontzettend vaak gezegd ook, maar een Apple heeft ook een aanzienlijk hogere restwaarde. Verder zit je niet vast aan een OS. Je kunt zowel windows als osx draaien.

Verder misschien nog een tip. Als je via je opleiding gebruik kunt maken van sites als surfspot of slim.nl krijg je ook nog een aardige korting op macbooks.

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:49
De grafische industrie en windows gaan gewoon niet samen. Je gaat straks 2k in een laptop steken om je vervolgens te realiseren dat je toch een macbook (pro) wil kopen. En vergeet niet; Retina :9~

[ Voor 7% gewijzigd door jessy100 op 28-06-2014 10:02 ]

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-11 13:07
Hij wou er ook een beetje op kunnen gamen, een macbook hoef je dan zeker niet te proberen. En grafische dingen werken ook wel op windows.

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 21:35
BatmanNL schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 10:04:
Hij wou er ook een beetje op kunnen gamen, een macbook hoef je dan zeker niet te proberen.
Met een MacBook Pro start je opnieuw op in Windows 8 als je Carmageddon:Reïncarnation betaversie wil spelen (tot ie op OS X beschikbaar is) voor je een glas fris ingeschonken hebt.

Oh ja:
Nu werk ik een aantal maanden op een mac en moet eerlijk zeggen ik heb nog maar 1 keer gewenst dat ik een windows laptop had. Dat was toen ik mijn externe hard disk loskoppelde zonder hem te verwijderen. Daar kun je echt problemen mee krijgen.
Want… op een Windows machine kan niets mis gaan als je dat doet? Overigens zal dit meestal niet lijden tot problemen, maar het is en blijft gewoon een gebruikersfout, heeft niet zo veel met het OS te maken. Mac is juist veel robuuster van File System is mijn ervaring.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 12:18
Je zou ook eens kunnen kijken naar Alienware.

Met kortingscoupons e.d. kun je best wel veel voor weinig krijgen.
http://www.dell.com/nl/p/alienware-14/pd.aspx

Stevige case, en natuurlijk voor op school best wel een gadget.

[ Voor 73% gewijzigd door RedHat op 28-06-2014 11:24 ]

• JanekS
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-11 09:54
Kijk eens op de website van Lenovo.Op deze website kan je een beetje spelen met de configuraties van de laptops om een beetje te finetunen.
Ik ben zelf onlangs van Samsung (ook altijd een prima laptop merk gevonden) overgestapt naar een S440 van Lenovo en ik ben er erg over te spreken. Super degelijk, prima ondersteuning, weinig bloatware en een goede prijs. Kijk bijvoorbeeld eens naar een T440p o.i.d. voor jouw eisen.

BTW: S440 zou ik in jouw geval niet kiezen door scherm van 250nits.

[ Voor 7% gewijzigd door JanekS op 28-06-2014 12:50 . Reden: extra info ]

• michel2412
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11 07:35
Campusshop heeft ook vaak leuke aanbiedingen en zeker leuke laptops. Bijvoorbeeld deze van Lenovo: http://www.campusshop.nl/...0-70-00745nl/details.aspx
Ik heb zelf de Y510p van Lenovo en heb hier nog geen seconde spijt van gehad.

• CrazyEgoist
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-03 16:55
michel2412 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 14:50:
Campusshop heeft ook vaak leuke aanbiedingen en zeker leuke laptops. Bijvoorbeeld deze van Lenovo: http://www.campusshop.nl/...0-70-00745nl/details.aspx
Ik heb zelf de Y510p van Lenovo en heb hier nog geen seconde spijt van gehad.
Is dit dezelfde laptop als op deze site? En weet je toevallig welk model het precies is?
http://shop.lenovo.com/us...o/y-series/y50/#customize

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
jessy100 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 10:00:
De grafische industrie en windows gaan gewoon niet samen. Je gaat straks 2k in een laptop steken om je vervolgens te realiseren dat je toch een macbook (pro) wil kopen. En vergeet niet; Retina :9~
Dat is compleet achterhaald en pure Apple PR praat. De grafische industrie draait al lang niet meer op Macs, verre van zelfs.

Het scherm in de Macbook Pro's is om diverse redenen niet geschikt voor grafisch werk:

- kleurbereik is niet goed genoeg, SRGB wordt net gehaald maar Adobe RGB bij lange na niet
- glanzend scherm zorgt voor onnatuurlijke kleuren en hinderlijke reflecties
- de werkbare ruimte is vrij beperkt ondanks de hoge resolutie, dit omdat deze resolutie niet ten volle benut wordt maar enkel gebruikt wordt voor eyecandy.

Check eens wat serieuze websites die reviews doen waarbij de schermen ook getest worden zoals notebookcheck en notebookreviews of Anandtech. Ik ben zelf ook al een tijdje op zoek maar een degelijke laptop met goed scherm gaat je minimaal 1500 euro kosten.

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 29-06-2014 16:17 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• walletje-w
Phusebox schreef op zondag 29 juni 2014 @ 16:16:
[...]

Dat is compleet achterhaald en pure Apple PR praat. De grafische industrie draait al lang niet meer op Macs, verre van zelfs.

Het scherm in de Macbook Pro's is om diverse redenen niet geschikt voor grafisch werk:

- kleurbereik is niet goed genoeg, SRGB wordt net gehaald maar Adobe RGB bij lange na niet
- glanzend scherm zorgt voor onnatuurlijke kleuren en hinderlijke reflecties
- de werkbare ruimte is vrij beperkt ondanks de hoge resolutie, dit omdat deze resolutie niet ten volle benut wordt maar enkel gebruikt wordt voor eyecandy.

Check eens wat serieuze websites die reviews doen waarbij de schermen ook getest worden zoals notebookcheck en notebookreviews of Anandtech. Ik ben zelf ook al een tijdje op zoek maar een degelijke laptop met goed scherm gaat je minimaal 1500 euro kosten.
Ik weet niet in welke grafische industrie jij werkt, maar bij mij is het toch 99% macs die ik zie en dat is geen Nederlandse agency maar een wereldwijde, en ook in de omringende studio's zie ik enkel macs staan.

Daarnaast is het waar dat een mac scherm geen volledig Adobe RGB spectrum laat zien maar hij is wel zeer nauwkeurig gekalibreerd. Bij ons hebben de meeste mensen ook een gekalibreerd extern scherm voor het grotere werk en als er echt kleur specifiek ontworpen moet worden.

@breakers
Ja dat was ook een eigen fout dat ik de externe HDD eruit trok zonder hem te verwijderen. Maar ik deed dit ook altijd op mijn windows laptop en dat ging goed. Ik begrijp dat het een verkeerde gewoonte is maar het was even om aan te geven dat ik dus nog maar 1 keer heb gewenst om een windows laptop te hebben en dat is nog mijn eigen fout ook.

Weer on-topic. Het is aan de persoon zelf welk os hij prefereert. Beide kunnen uitstekend gebruikt worden om mooie graphics te maken. Het is heel simpel het scherm op een macbook pro retina is meer dan voldoende voor het meeste grafische werk. Er word genoeg professioneel materiaal gemaakt op het scherm van een macbook pro retina, dat het beter kan geloof ik maar is niet altijd nodig.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Maar staan die macs daar omdat het nodig is of omdat men graag wil patsen en het cliché in stand wil houden?

Performance wise heeft een mac geen voordelen. Het grootste nadeel is toch echt het glanzende scherm. Geen enkele zichzelf respecterende ontwerper werkt daarmee tenzij je art director bent en het voetvolk zich druk mag maken om de juiste kleuren.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• walletje-w
Men schaft ze aan omdat ze erg lekker werken. Ik als intern krijg een mac en een creative director ook. Maar er zijn ook mensen die een microsoft surface pro hebben gekregen omdat ze daarom gevraagd hebben. Het gaat er dus om wat de personen zelf lekker vinden werken. Dat zal ook een keuze moeten worden voor de topicstarter. Ik weet niet waar hij die opleiding gaat doen maar je kunt er vanuit gaan dat er mooi werk gemaakt word op windows en apple laptops.
Geen enkele zichzelf respecterende ontwerper werkt daarmee tenzij je art director bent en het voetvolk zich druk mag maken om de juiste kleuren.
Mag ik vragen waarom je er zoveel aversie tegen hebt? Ik ken namelijk erg veel gerespecteerde ontwerpers die dus een mac gebruiken omdat ze die prefereren en dat status symbool is al lang foetsie bij die mensen als je ziet hoe die omgaan met een laptop dan is het enkel een tool om tot een resultaat te komen. Niets meer en niet minder. Oh en kleuren zijn met de retina schermen al enorm verbeterd, wanneer heb je nou echt te weinig kleuren op je scherm om iets te kunnen maken? Ik snap dat het in sommige gevallen noodzakelijk is maar als eenmaal je swatches uitgekozen zijn werk je daarmee en kun je bij wijze van spreken nog ontwerpen op een zwart wit scherm.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mensen, de TS vraagt om advies voor een Windows laptop. Dan toch hier gaan debatteren over Apple is gewoon off-topic.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:29
Zoiets dan? pricewatch: HP Envy 15-j103ed voldoet zo te zien aan al je eisen en heeft een mooi licht gewicht.

Je zegt wel dat je het gewicht niet belangrijk vind, maar een laptop van 4 kilo ga jij niet met plezier van klas naar klas slepen hoor.

En over mac vs. windows: Er is geen technische reden dat designers graag mac gebruiken. Adobe pakketten draaien sneller en soepeler op Windows tegenwoordig. Het is puur gewenning van gebruikers.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• walletje-w
Ik snap je punt. Maar op een Apple is ook prima windows te installeren. De bovenstaande discussie is inderdaad niet meer geheel on-topic. Daarvoor mijn excuses.

Dus advies wat ik kan geven. Lenovo bied goede laptops aan, als je enorm voor kleurechtheid wilt gaan heb je een dreamcolor scherm nodig, HP bied die aan, Dell ook en Lenvovo dacht ik ook. Deze schermen worden helaas wel voornamelijk aangeboden in de zware, logge versies. (workstations).

Verder zou je kunnen kijken naar een laptop met wacom tablet ingebouwd. De surface pro kan interessant zijn omdat daar dus op te schetsen valt. YouTube: Review Surface Pro 2 and Manga Studio 5 Drawing by Riven Phoenix . Makkelijk mee te nemen is en behoorlijk wat power heeft. Hij heeft ook een goed scherm en full HD.
Pagina: 1