Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Stelash
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-11 01:11
Hallo

Ik heb nu voor een paar jaar een Acer E330 gebruikt en hoewel de telefoon niet slecht was voor de prijs begon ik toch wel wat dingen op te merken, voornamelijk dat het toestel weinig RAM had (minder dan 512mb) en dat ik maar vrij weinig apps kon installeren aangezien het flash geheugen vrij klein was.

Ik ging oorspronkelijk wachten tot de Nexus 5 misschien in prijs ging dalen maar jammer genoeg is het scherm van mijn huidige telefoon sinds een paar weken gebarsten.

Toen ik op zoek ging naar een nieuwe gsm had een vriend van mij de Oneplus One aangeraden. Ik was direct verkocht, maar door door het lange wachten is de hype wat verdwenen en begon ik te realiseren dat de telefoon wel iets te groot was naar mijn zin (en sommige telefonen hebben een gele schijn aan de onderkant).

Dus nu ben ik op zoek naar een andere kandidaat en dacht ik wat advies te vragen.

Ik zoek een?
Toestel dat vlot werkt en liefst niet groter is dan een Nexus 5.
De batterij van het toestel zou een dag zoals deze moeten doorstaan:
  • 2 uur muziek luisteren.
  • Matig aantal sms'en sturen en even bellen.
  • 3G/4G gebruiken om de bus / trein regeling na te kijken.
  • 3G/4G gebruiken om 9gag / Manga te lezen terwijl ik wacht op de trein.
  • Eventueel wat games spelen terwijl ik wacht.
Wat is je budget?
Rond de €300.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
  • Dagelijks muziek op te luisteren terwijl ik aan het pendelen ben naar school/huis.
  • Geregeld op te gamen.
  • E-mails nakijken (kan elke telefoon normaal wel :p)
  • App Development (Ik ben van plan wat Apps te maken, mijn Acer werdt niet gedetecteerd door de Android ADT)
  • Bus/Trein regeling na te kijken (dus 3G/4G).
Wat heb je zelf al gevonden?
Nexus 5 (heb gehoord dat het batterij leven niet super is, wat een probleem zou kunnen zijn)
pricewatch: LG Nexus 5 16GB Zwart

Eventueel LG G2 tweedehands als ik dit kan vinden. (De grootte is misschien net iets te groot)
pricewatch: LG G2 16GB Zwart

Huwaei Ascend P7 (Vind het design niet super, heb tevens niet veel ervaring met Huwaei)
pricewatch: Huawei Ascend P7 Zwart

Heel misschien de Moto G, het ziet er me niet echt een geweldige gsm uit maar heb gehoord dat het toch vrij goed presteert.
pricewatch: Motorola Moto G 16GB Zwart
pricewatch: Motorola Moto G (4G) 8GB Zwart

Welke vragen heb je hier nog over?
  • Zou ik wachten voor een pricedrop?
  • Hou is de bouwkwaliteit van Huawei?
  • Is de Moto G wat 'futureproof' ?
  • Zijn er bepaalde tijden wanneer je het best een smartphone kan kopen?
  • Welke smartphone is momenteel vrij goed bang for buck?
Hartelijk bedankt voor jullie tijd. :>

TL;DR: Nieuwe bang for buck smartphone rond de €300 liefst niet groter dan een Nexus 5.

[ Voor 3% gewijzigd door Stelash op 28-06-2014 00:14 ]

Verwijderd

Als je nu tegen het probleem aanloopt dat <512MB ram te krap is, zul je dat probleem weer ontmoeten in 2 jaar van nu met 1GB Ram, zeker bij het spelen van spelletjes.
De motoG is een prima budget unit, maar als je bang4bucks zoekt met jouw budget en doeleinden misschien iets te licht. Opzich krijgt de Moto-G wel iig 1 update in de toekomst, en is het os erop redelijk soepel.

Huawai zou ik links laten liggen als je 3G/4G wilt in de bus, omdat de antenne's bekend zijn om slecht bereik, in de meeste gevallen zul je wel verbinding hebben maar als dat bereik wat minder streepjes is zul je last hebben van een tragere verbinding.

De N5 wordt ondersteund met de nieuwste software, krijgt die het snelste, geeft bang4bucks.
Dus het lijkt me een logische keuze om voor te gaan. Voor 220 euro is de Sony-SP momenteel ook bang4buck, nadeel is wel 1GB RAM android 4.3 en een flets scherm.

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:13
Volgens mij is dit een no-brainer, de Nexus 5 lijkt mij de beste optie qua bang for the buck met jouw budget maar als je echt in zit over de accuduur dan is de LG G2 een betere optie i.v.m. de grotere accu. De Nexus 5 heeft ondersteuning voor het tunnelen van Audio naar de DSP waardoor je 60 uur naar muziek kunt luisteren (zonder tunneling van audio is het 30 uur). Gamen zal de grootste aanslag zijn op je accu maar ik denk dat je met jouw gebruik de dag wel door kunt komen.

Misschien nog een tip wat betreft je Acer E330 en ADT, je kunt proberen onder 'Opties voor ontwikkelaars' de optie 'USB-foutopsporing' in te schakelen, het kan goed zijn dat je telefoon dan wel door ADT gevonden wordt. Mocht je de optie niet kunnen vinden in het instellingenmenu dan moet je 7 keer klikken op 'Build-nummer' om deze optie te activeren. Het 'Build-nummer' kun je hoogst waarschijnlijk vinden onder 'Over de telefoon' in je instellingenmenu.

• Stelash
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-11 01:11
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 00:46:
Als je nu tegen het probleem aanloopt dat <512MB ram te krap is, zul je dat probleem weer ontmoeten in 2 jaar van nu met 1GB Ram, zeker bij het spelen van spelletjes.

Huawai zou ik links laten liggen als je 3G/4G wilt in de bus, omdat de antenne's bekend zijn om slecht bereik, in de meeste gevallen zul je wel verbinding hebben maar als dat bereik wat minder streepjes is zul je last hebben van een tragere verbinding.
Ja daar zat ik ook aan te denken, bedankt voor de verduidelijking. :)
Alright, Huawei is dan een afvaller.
Jorick schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 11:12:
Volgens mij is dit een no-brainer, de Nexus 5 lijkt mij de beste optie qua bang for the buck met jouw budget maar als je echt in zit over de accuduur dan is de LG G2 een betere optie i.v.m. de grotere accu. De Nexus 5 heeft ondersteuning voor het tunnelen van Audio naar de DSP waardoor je 60 uur naar muziek kunt luisteren (zonder tunneling van audio is het 30 uur). Gamen zal de grootste aanslag zijn op je accu maar ik denk dat je met jouw gebruik de dag wel door kunt komen.
Ik dacht dat ik debug modus al had opstaan hoor. Zal eens testen eens mijn examens gedaan zijn. ;)
Mijn vermoeden ging ook al naar de Nexus 5. Dat van die tunneling wist ik niet, dat is wel mooi meegenomen omdat ik toch wel vaak naar muziek luister. :)

Beide tevens bedankt voor de reacties. ;)