Hallo
Ik heb nu voor een paar jaar een Acer E330 gebruikt en hoewel de telefoon niet slecht was voor de prijs begon ik toch wel wat dingen op te merken, voornamelijk dat het toestel weinig RAM had (minder dan 512mb) en dat ik maar vrij weinig apps kon installeren aangezien het flash geheugen vrij klein was.
Ik ging oorspronkelijk wachten tot de Nexus 5 misschien in prijs ging dalen maar jammer genoeg is het scherm van mijn huidige telefoon sinds een paar weken gebarsten.
Toen ik op zoek ging naar een nieuwe gsm had een vriend van mij de Oneplus One aangeraden. Ik was direct verkocht, maar door door het lange wachten is de hype wat verdwenen en begon ik te realiseren dat de telefoon wel iets te groot was naar mijn zin (en sommige telefonen hebben een gele schijn aan de onderkant).
Dus nu ben ik op zoek naar een andere kandidaat en dacht ik wat advies te vragen.
Ik zoek een?
Toestel dat vlot werkt en liefst niet groter is dan een Nexus 5.
De batterij van het toestel zou een dag zoals deze moeten doorstaan:
Rond de €300.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Nexus 5 (heb gehoord dat het batterij leven niet super is, wat een probleem zou kunnen zijn)
pricewatch: LG Nexus 5 16GB Zwart
Eventueel LG G2 tweedehands als ik dit kan vinden. (De grootte is misschien net iets te groot)
pricewatch: LG G2 16GB Zwart
Huwaei Ascend P7 (Vind het design niet super, heb tevens niet veel ervaring met Huwaei)
pricewatch: Huawei Ascend P7 Zwart
Heel misschien de Moto G, het ziet er me niet echt een geweldige gsm uit maar heb gehoord dat het toch vrij goed presteert.
pricewatch: Motorola Moto G 16GB Zwart
pricewatch: Motorola Moto G (4G) 8GB Zwart
Welke vragen heb je hier nog over?
TL;DR: Nieuwe bang for buck smartphone rond de €300 liefst niet groter dan een Nexus 5.
Ik heb nu voor een paar jaar een Acer E330 gebruikt en hoewel de telefoon niet slecht was voor de prijs begon ik toch wel wat dingen op te merken, voornamelijk dat het toestel weinig RAM had (minder dan 512mb) en dat ik maar vrij weinig apps kon installeren aangezien het flash geheugen vrij klein was.
Ik ging oorspronkelijk wachten tot de Nexus 5 misschien in prijs ging dalen maar jammer genoeg is het scherm van mijn huidige telefoon sinds een paar weken gebarsten.
Toen ik op zoek ging naar een nieuwe gsm had een vriend van mij de Oneplus One aangeraden. Ik was direct verkocht, maar door door het lange wachten is de hype wat verdwenen en begon ik te realiseren dat de telefoon wel iets te groot was naar mijn zin (en sommige telefonen hebben een gele schijn aan de onderkant).
Dus nu ben ik op zoek naar een andere kandidaat en dacht ik wat advies te vragen.
Ik zoek een?
Toestel dat vlot werkt en liefst niet groter is dan een Nexus 5.
De batterij van het toestel zou een dag zoals deze moeten doorstaan:
- 2 uur muziek luisteren.
- Matig aantal sms'en sturen en even bellen.
- 3G/4G gebruiken om de bus / trein regeling na te kijken.
- 3G/4G gebruiken om 9gag / Manga te lezen terwijl ik wacht op de trein.
- Eventueel wat games spelen terwijl ik wacht.
Rond de €300.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Dagelijks muziek op te luisteren terwijl ik aan het pendelen ben naar school/huis.
- Geregeld op te gamen.
- E-mails nakijken (kan elke telefoon normaal wel
)
- App Development (Ik ben van plan wat Apps te maken, mijn Acer werdt niet gedetecteerd door de Android ADT)
- Bus/Trein regeling na te kijken (dus 3G/4G).
Nexus 5 (heb gehoord dat het batterij leven niet super is, wat een probleem zou kunnen zijn)
pricewatch: LG Nexus 5 16GB Zwart
Eventueel LG G2 tweedehands als ik dit kan vinden. (De grootte is misschien net iets te groot)
pricewatch: LG G2 16GB Zwart
Huwaei Ascend P7 (Vind het design niet super, heb tevens niet veel ervaring met Huwaei)
pricewatch: Huawei Ascend P7 Zwart
Heel misschien de Moto G, het ziet er me niet echt een geweldige gsm uit maar heb gehoord dat het toch vrij goed presteert.
pricewatch: Motorola Moto G 16GB Zwart
pricewatch: Motorola Moto G (4G) 8GB Zwart
Welke vragen heb je hier nog over?
- Zou ik wachten voor een pricedrop?
- Hou is de bouwkwaliteit van Huawei?
- Is de Moto G wat 'futureproof' ?
- Zijn er bepaalde tijden wanneer je het best een smartphone kan kopen?
- Welke smartphone is momenteel vrij goed bang for buck?
TL;DR: Nieuwe bang for buck smartphone rond de €300 liefst niet groter dan een Nexus 5.
[ Voor 3% gewijzigd door Stelash op 28-06-2014 00:14 ]