3.5 jack input switch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Binnenkort ga ik verhuizen en ben dus al druk aan het nadenken over de inrichting van de belangrijkste ruimte in het huis, namelijk mijn computer plekje.
Nu wil ik 2 pc's (zakelijk en prive) naast elkaar zetten op het bureau.
Tot zover uiteraard geen enkel probleem.

Nu is het alleen veruit onzinnig om ook 2 speakersets neer te zetten.
Waar ik nu dus naar opzoek ben is een simpel kastje om te kunnen schakelen tussen 2 inputs en hier 1 output (mijn huidige speakerset) op aan te sluiten.
Toen ik deze zoektocht startte was ik in de veronderstelling dat zoiets bassaals geen problemen op zou leveren, maar niets is minder waar.
Het enige dat ik tot dusver het gevonden is een kastje a 25 dollar, wat volgens mij ook voor 3 euro moet kunnen.

Zoek ik nou helemaal verkeerd? Ik zou toch verwachten met zoektermen a la "jack input switch" legio switches a 2 / 3 euro tegen te komen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als één de twee altijd aanstaat kun je de liin out van de ene in de line in van de andere duwen.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10 16:28
Als je het geluid van beide pc's tegelijk wilt horen over de speakers is het wat ingewikkelder inderdaad.
Dan zul je een soort mixer moeten hebben.
Zoiets:
http://www.instructables.com/id/Altoids-Tin-18-Stereo-Mixer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
fish schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 22:51:
Als één de twee altijd aanstaat kun je de liin out van de ene in de line in van de andere duwen.
Dit is idealiter niet de bedoeling, helaas komt het hier in de praktijk wel vaak op neer maar dit gedrag moet ik mijzelf maar eens afleveren. Een beter milieu energierekening begint bij jezelf ;)
Emcee schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 22:53:
Als je het geluid van beide pc's tegelijk wilt horen over de speakers is het wat ingewikkelder inderdaad.
Dan zul je een soort mixer moeten hebben.
Zoiets:
http://www.instructables.com/id/Altoids-Tin-18-Stereo-Mixer/
Er hoeft slechts 1 input tegelijk te werken. Het idee erachter is dat ik op het gegeven moment de zakelijke pc uit kan drukken, en lekker op mijn privé pc verder kan surfen op tweakers. Dit uiteraard onder het genot van een achtergrondmuziekje.
Waar ik dus feitelijk naar op zoek ben is om op die momenten te kunnen switchen van input zonder elke dag kabeltje in / kabeltje uit trucjes uit te halen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10 16:28
Switchie schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 22:57:
[...]

Dit is idealiter niet de bedoeling, helaas komt het hier in de praktijk wel vaak op neer maar dit gedrag moet ik mijzelf maar eens afleveren. Een beter milieu energierekening begint bij jezelf ;)

[...]

Er hoeft slechts 1 input tegelijk te werken. Het idee erachter is dat ik op het gegeven moment de zakelijke pc uit kan drukken, en lekker op mijn privé pc verder kan surfen op tweakers. Dit uiteraard onder het genot van een achtergrondmuziekje.
Waar ik dus feitelijk naar op zoek ben is om op die momenten te kunnen switchen van input zonder elke dag kabeltje in / kabeltje uit trucjes uit te halen.
Zoe dan een 2 polige schakelaar (want stereo) aan/aan schakelaar niet voldoende zijn om te switchen tussen signaal 1 en 2?
(bijv: http://www.conrad.nl/ce/n...endelend-1-stuks?ref=list)

[ Voor 7% gewijzigd door Emcee op 27-06-2014 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roio-Sangro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-10 12:45
Is dit geen oplossing? Twee aux kabeltjes van elke pc naar de splitter, de aux kabel van je speakerset erbij pluggen en het werkt. Geen gedoe met iets moeten switchen o.i.d.

Afbeeldingslocatie: http://image.allekabels.nl/image/1196055-0/jack-splitter-5-voudig-kabellengte-0.1-meter.jpg

Bron: heb deze switch zelf ook, en het werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10 17:58
Deze bijvoorbeeld. Kost Eur. 5.04 (hoewel ik alleen de inkoopsprijzen kan zien) http://webshop.nedis.nl/nl-nl/1028839/hqsw-av100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 11:09
Of je haalt een fatsoenlijke versterker met een AUX + TUNER (+ PHONO) ingang?
Of wat fish voorstelt. Waarbij die onderste wel GBP is en je wat kwaliteitsverlies kunt verwachten ivm karige onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Emcee schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 23:02:
[...]

Zoe dan een 2 polige schakelaar (want stereo) aan/aan schakelaar niet voldoende zijn om te switchen tussen signaal 1 en 2?
(bijv: http://www.conrad.nl/ce/n...endelend-1-stuks?ref=list)
Voor zover mijn technische kennis rijkt is dit inderdaad precies waar ik naar op zoek ben.
Het mooiste zou echter een plug & play oplossing zijn omdat ik weinig zin heb om kabels te strippen / solderen.
Roio-Sangro schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 23:03:
Is dit geen oplossing? Twee aux kabeltjes van elke pc naar de splitter, de aux kabel van je speakerset erbij pluggen en het werkt. Geen gedoe met iets moeten switchen o.i.d.

[afbeelding]

Bron: heb deze switch zelf ook, en het werkt perfect!
Wellicht een gigantisch domme vraag, maar werkt dit ook backwards?
Contagion schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 23:07:
Deze bijvoorbeeld. Kost Eur. 5.04 (hoewel ik alleen de inkoopsprijzen kan zien) http://webshop.nedis.nl/nl-nl/1028839/hqsw-av100
Zal retail dus ook wel een euro of 20 zijn, vaak zitten op deze items de marges :)
Top, dank voor de links. Zal ze meenemen in de overweging.
RzrBck schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 23:15:
Of je haalt een fatsoenlijke versterker met een AUX + TUNER (+ PHONO) ingang?
Of wat fish voorstelt. Waarbij die onderste wel GBP is en je wat kwaliteitsverlies kunt verwachten ivm karige onderdelen.
Wil het het liefst zo simpel mogelijk houden zonder al te veel 'zware' apparatuur. Gebruik de setup enkel voor een achtergrond deuntje of youtube filmpje, dus mijn eisen liggen vrij laag.
Kwaliteitsverlies in de zin van gekraak e.d. is echter niet acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roio-Sangro
Switchie schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 23:19:

[...]

Wellicht een gigantisch domme vraag, maar werkt dit ook backwards?
Wat bedoel je precies met backwards?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-10 19:54
[verwijderd]

[ Voor 87% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Roio-Sangro schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 23:44:
[...]

Wat bedoel je precies met backwards?
het mengen van de singalen.

Het is een ongelovelijk lompe manier van "mixen"
gewoon 2 uitgangen aan elkaar hangen. maar zal wel werken

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roio-Sangro
fish schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 23:46:
[...]

het mengen van de singalen.

Het is een ongelovelijk lompe manier van "mixen"
gewoon 2 uitgangen aan elkaar hangen. maar zal wel werken
Ah ja natuurlijk, als ik hier 2 signalen tegelijk afspeel klinkt het nog steeds fatsoenlijk. Het is natuurlijk geen high-end oplossing, maar als je zonder gedoe meerdere bronnen wilt beluisteren is dit een goedkope oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
Splitter is verkrijgbaar bij de action voor 70 cent. Zolang je niet actief wil switchen, dus één van de twee gebruikt, is dit gewoon een prima oplossing. Wil je switchen tussen twee actieve signalen dan is dit niet zo'n geweldige oplossing.

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:47

Jag

Dat werkt alleen als nooit beide computers tegelijk aanstaan. Outputs op elkaar aansluiten gaat namelijk niet goed. Daar moet iets tussen. Dus je hebt een switch nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:13
2 pc uitgangen kunnen best aan elkaar hoor, met zulke lage vermogens gaat dat niet stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:47

Jag

Het gaat wellicht niet stuk maar het werkt ook niet. De uitgangen hebben last van elkaar, er moet iets tussen zitten om dat te scheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-10 12:41
En een combinatie van beide dan?

Dus de bovenstaande splitter i.c.m. twee mooie oldschool switches. Die twee switches werk je mooi weg in/op/onder je bureau, en als je wisseld van computer gooi je de switch om en hatseholadieje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:08

heuveltje

KoelkastFilosoof

Switchie schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 23:19:
[...]

Voor zover mijn technische kennis rijkt is dit inderdaad precies waar ik naar op zoek ben.
Het mooiste zou echter een plug & play oplossing zijn omdat ik weinig zin heb om kabels te strippen / solderen.
http://www.moderntechnolo...p3aq8p8ol8cfyrjtaod4asaeg

6 Euro, daar kun je zelf niet tegenop solderen :P
DE heeft een hele lading van die dingen : http://www.dx.com/s/audio+switch

Overigens moest wel kijken of je je niet speciaal geregistreerd hebt voor die vraag, toepasselijke nick :P

[ Voor 8% gewijzigd door heuveltje op 30-06-2014 08:54 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasarica
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-10 08:47
Schopje... (2 jaar later...)

@ Switchie

Wat heb je uiteindelijk gebruikt?

Niet gehinderd door enige kennis van zaken...

Pagina: 1