Toon posts:

Geen agenda in Office for mac 2011

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Ik heb sinds kort een gloednieuwe MacBook Pro 13" Retina aangeschaft in combinatie met Office 365. Nu heb ik de Macbook uitgepakt en snel Office 365 geactiveerd, waardoor ik gebruik kon maken van Office for Mac 2011. Nadat ik mijn e-mail had ingesteld onder accounts en al mijn duizenden mailtjes naar binnen haalt heb ik alsnog één groot probleem: hij pakt mijn agenda niet!

To make a long story short: ik krijg mijn agenda niet te zien op outlook 2011 op mijn macbook pro 13" retina.

Wat ik gedaan heb is:
1. MBP uitgepakt en Office 365 geactiveerd en ik kreeg een setup voor Office for mac 2011
2. Ik had de keuze: exchange of e-mail. Het betreft een @live.nl domein waarvoor ik moest voor e-mail.
3. Al mijn 5000 mails worden gesynchroniseerd maar bij mijn agenda gebeurt er niks
4. Al een dag laten ratelen, en twintig keer gesynchroniseerd niets
5. Stap 2 tot 4 herhaald, niks. Proberen te instellen als 'exchange', en daar krijg ik een foutmelding bij.

Wie weet wat ik hier in godsnaam verkeerd doe? Ik heb een MBP aangeschaft om juist mijn mails en agenda terug te kunnen inzien. Blijkbaar is dat écht niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-10 14:19

ralpje

Deugpopje

Op wat voor service staat/stond je agenda? Wat voor software gebruikt(e) je hiervoor?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ralpje schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 21:34:
Op wat voor service staat/stond je agenda? Wat voor software gebruikt(e) je hiervoor?
Ik weet niet wat je bedoeld met service. Als je IMAP of POP bedoeld dan pakt Outlook 2011 standaard SMTP. Mijn mails komen dan ook gewoon binnen.

Betreft software: tot nu toe gaat het alleen om MacOS X en Microsoft Office 2011.

/edit: het gekke is dat ik wel de notaficties binnen krijg van altijd dezelfde afspraken voor mijn agenda.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2014 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 11:55

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

IMAP en POP zijn voor je mail, net zoals SMTP.

De service wordt bedoeld welke calender je gebruikte. Exchange? Outlook.com? Google Calendar? CalDav? etc. Dus waar werd je originele agenda mee gesynchroniseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ankhie schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 23:08:
IMAP en POP zijn voor je mail, net zoals SMTP.

De service wordt bedoeld welke calender je gebruikte. Exchange? Outlook.com? Google Calendar? CalDav? etc. Dus waar werd je originele agenda mee gesynchroniseerd?
Het enige wat ik tot nu toe in mijn hele leven heb gebruikt is mijn agenda op @live.nl en outlook voor op de PC. En nu heb ik outlook gekocht op mijn mac, maar daar werkt alleen mijn agenda niet op.

Het gaat dus om een microsoft account met als domein @live.nl

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2014 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 21:25:
2. Ik had de keuze: exchange of e-mail. Het betreft een @live.nl domein waarvoor ik moest voor e-mail.
Ik weet niet precies wat de @live definities zijn, maar exchange is over het algemeen alle functies (dus ook agenda) en email is over het algemeen enkel email (en dus geen agenda).

Oftewel het lijkt mij te kloppen met wat je ingesteld hebt.

Ik zou dus kijken naar wat er in de documentatie staat qua stap 2. Het lijkt mij dat het daar fout is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees op het internet dat het gewoonweg niet mogelijk is om Microsoft diensten te synchroniseren met Apple apparaten.

http://www.officeformache...at-syncs-in-outlook-2011/

Kan iemand dit verifiëren? Zoja, dan ga ik met Microsoft bellen om mijn geld terug te vragen. Het gaat om een Microsoft apparaat wat gewoon zou moeten werken met Microsoft software ongeacht welke OS dan ook lijkt mij.

En dit allemaal terzijde: wat zijn de alternatieven?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2014 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik denk dat je een paar dingen door elkaar haalt.

De software (Outlook) kan prima overweg met de verschillende functies die je noemt, mail, agenda, taken, contacten. Maar heeft een dienst nodig om die functies uit te voeren. Dus een email adres, een agenda-dienst, een taken-dienst etc. Ik vraag mij af of de gratis(?) dienst live.nl al deze diensten levert voor deze functie. Ik zou kijken bij de documentatie van live.nl of dat dus werkt.

Alternatieven zijn er zat, voor Apple-producten (OSX en iOS) is er iCloud waarmee je je email (op het icloud-domein) en agenda (via ical - caldav) kan gebruiken en synchroniseren. Wil je bij Microsoft blijven, dan zul je naar vergelijkbare diensten moeten kijken. Of als je het zelf wilt hosten, naar een exchange server.

Maar je noemt ook Office365. Dat is een online-dienst die ik - neem ik aan - toch ook met Outlook kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Office365 is naar mii weten niets anders dam dat je software huurt.

Maar nu wekt bij mij de vraag: waar kan ik heen wat met alles moeiteloos werkt? Ongeacht welke besturingssysteem dan ook?

Wel spijtig dat ik zo mijn digitale leven volledig moet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:23
Misschien dat hier iets interessants tussen zit:
http://community.office365.com/en-us/f/153/t/132657.aspx

Ik gebruik 2011 alleen in combinatie met mijn eigen exchange server en dat werkt feilloos.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-10 14:19

ralpje

Deugpopje

Als je op de webmail van je @live.com adres inlogt, zie je dan wel je agenda?
Zo ja, probeer dan je account eens als Exchange-account te configureren in je cliënt.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ralpje schreef op maandag 30 juni 2014 @ 09:22:
Als je op de webmail van je @live.com adres inlogt, zie je dan wel je agenda?
Zo ja, probeer dan je account eens als Exchange-account te configureren in je cliënt.
Ja hoor. Mijn agenda is online gewoon beschikbaar. Mijn live-account is helaas niet in te stellen als exchange account.

Maar goed, ik ga nu over naar iCloud mailadres. Zal dat gewoon wel werken op outlook op PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:53
Via deze link zie je precies wat wel en niet gesynced kan worden met Outlook 2011.

http://office.microsoft.c...not-sync-HA102928395.aspx

Wat je ook zou kunnen doen is je Outlook agenda syncen met iCal en dan iCal weer syncen met outlook.com, wel erg omslachtig maar als je graag outlook wil gebruiken als je agenda is het een mogelijkheid.

Of je kiest ervoor om alleen iCal te gebruiken ook een fijne agenda vind ik persoonlijk,
hier staat een uitleg.

http://itsolutionsblog.ne...l-calendar-with-your-mac/

Succes!

[ Voor 51% gewijzigd door Mixpower op 30-06-2014 19:58 ]

It's All In The "Mix"

Pagina: 1