Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:50
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.
Een set studio monitoren
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
€100
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Geluid verzorgen tijdens producen in Logic en FLS.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Ja, de M-Audio Studiophile AV30.
Ik wil het liefste een bekend merk dus niet van die B-merk prul zoals Omnitronic, Hercules Skytec etc.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Hier mijn originele verhaal:
Welke studio monitoren van max. €100 raden jullie aan? (voor een set)
Zelf heb ik de M-Audio Studiophile AV30 gevonden, ik weet niet of jullie een betere weten, die AV30 kwam wel goed uit de reviews.
Ik ga ze gebruiken om te producen in Logic en FL Studio.
Alvast bedankt!

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

DJ Viem schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 20:41:
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
€1000
De titel zegt €100. Hier zeg je €1000. Wat is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Typefout moet 100 zijn twee nullen.

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:18

RnB

Je wilt geen B-merk prul, maar ook niet meer dan €100,- uitgeven. :P

Ik zou zeggen, spaar even door totdat je geld heb voor een setje KRK's. Is naar mijn weten de goedkoopste studiomonitor die ook goed geluid geeft. En dat zeg ik niet omdat ik zelf een setje RP5 G2's heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 21:59

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik wil het liefste een bekend merk dus niet van die B-merk prul zoals Omnitronic, Hercules Skytec etc.
Voor €100 ga je geen kwaliteit in huis halen. Veel verder dan "matig" tot "redelijk" ga je niet komen.
Spaar even door en koop dan iets deftig. Beter dan nu €100 te verspillen aan matige monitors.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:51
Als je er nou 100 euro per stuk van maakt kan je best iets leuks kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:19
KRK's zijn geen Studiomonitoren, zijn leuk om op te draaien, en best leuk om naar te luisteren, maar echt produceren kun je daar beter niet op doen. Dan is de Yamaha HS7 voor €390,- per paar toch echt een betere investering.

Die AV30's zijn dan wel 'studiophile' genoemd, maar voor zover ik heb gelezen zijn ze echt niet zo vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravit0n_
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 06:52
tweedehands zoiezo

You will understand energy and you will be happy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Tweedehands doe ik niet na mijn ervaringen.
van CNET:

"The Good The M-Audio Studiophile AV 30 is a powered speaker system with magnetic shielding, a solid construction, and a beefy sound quality, all priced less than $100.
The Bad The integrated amplifier doesn't get loud enough to wake the neighbors, and the power switch is inconveniently located on the back.
The Bottom Line M-Audio's Studiophile AV 30 speaker system delivers powerful, detailed sound in a relatively compact space, and does it all at a remarkably low price.,,

Daar zijn ze wel positief over, maar niet doen dus?
Ik vind het jammer als ik €100 per stuk moet gaan uitgeven, dat heb ik (voorlopig) niet helaas.

Ook zijn andere reviews erg positief: http://www.bax-shop.nl/dj...speaker-systeem-set-van-2

edit:

Ze geven 6% korting bij Bax.

[ Voor 11% gewijzigd door OB1 op 27-06-2014 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:19
CNET is dan ook een consumenten reviewer. Die boxen zijn om zelf naar te luisteren, maar ze verbergen veel te veel fouten in je mix. Studio monitoren moeten echt laten merken waar je fouten zitten. Die Yamaha HS7 waar ik het over had doen dat erg goed, maar er zijn vast ook nog wel wat goedkopere modellen te vinden.

Ik denk echter dat je beter voor iets in die prijsklasse kunt zoeken, je kunt ontzettend lang doen met goede boxen/studio monitors, 10 jaar met een paar doen is geen lastige opgave, dan kun je daar best eenmalig wat meer geld in stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:37
Ik vond de Studiophile AV40 al kantje boord, de AV30 lijkt me echt speelgoed (en dat bedoel ik negatief :P). Die review lijkt me eerder gebaseerd op computerspeakers dan op monitoren. Want ja, ze klinken best leuk voor bij de computer, vergeleken met prulletjes van 2 tientjes. Ik gebruikte de AV40 als computerluidsprekers, als monitors zou ik ze ongeschikt vinden.

Hoewel sommigen de KRKs hier beschouwen als "nepmonitors", zijn ze best geschikt om mee te beginnen. Misschien niet heel neutraal qua klank, maar zeker gedetailleerd genoeg om een ruwe compositie+mix op te maken. Wordt je hobby dan serieuzer of ga je er serieus cash mee verdienen, dan kun je altijd nog studiotijd huren om op serieuze apparatuur af te mixen. Neutraliteit maakt het natuurlijk veel makkelijker om een nauwkeurige mix te maken, maar als je de limieten (frequentiecurve) van je speakers weet, kun je daarvoor compenseren.

Ik zou verder nog willen opmerken dat ik 5" als oppervlakte van de speaker het minimum vind voor full-range weergave. Ga je kleiner, dan hoor je echt bijna geen bas meer. Sublaag ga je sowieso missen op die grootte, maar je kunt er in ieder geval een fatsoenlijke kick mee weergeven die een beetje punch heeft. 50-60Hz is daarvoor ongeveer het grensgebied. Een extra sub is maar gedeeltelijk een oplossing, omdat het moeilijk is om overlap (of een gat) te voorkomen tussen de sub en de monitors. Die 3" speakertjes van de AV30 komen daar sowieso niet bij in de buurt.

Als je budget echt niet verder rijkt, zou je nog kunnen kijken naar tweedehands hifi. Het is moeilijk om in de hifi neutrale speakers te vinden, maar in dezelfde prijsklasse geldt hetzelfde voor monitorspeakers. Een set goede 5" hifi-speakers met een tweedehands versterker van een redelijk merk kun je best vinden voor 100-120 euro. Geen wereldklasse, maar ik denk wel meer waar voor je geld dan goedkope monitors.

Mijn ervaring met tweedehands audio is trouwens dat het redelijk onverwoestbaar is. Als je het bij aankoop kunt testen en het doet dan niet raar, en het is al ongeveer 10 jaar oud, dan kan het meestal nog minstens 10 jaar mee. De gebruikelijke mankementen zoals versleten rubbers, gescheurde conussen (bij speakers) en kapotte potmeters en condensatoren (bij versterkers) zijn eenvoudig op te merken als je het spul goed bekijkt en even beluistert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Oké bedankt voor de feedback.
Helaas heb ik gewoon niet zoveel geld, zou ik het dan beter aan een MIDI-keyboard besteden?
Zoals de Behringer U-Control UMX490.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
oke het is vrij nutteloos om nog een topic aan te maken, dus doe het maar hier:
Welk keyboard kan ik het beste nemen, de AKAI LPK25 van €33 of de M-Audio Keystation Mini 32?
Zit er nou zoveel verschil in?
Extra software hoef ik niet per sé vanwege Logic en FL Studio bovendien heb ik geen DVD drive.
De M-Audio heeft wat meer knoppen maar die heb ik niet per sé nodig, bovendien kan ik met het geld wat overblijft wat leuks doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:37
Tja, dat is persoonlijk en ligt aan je manier van muziek maken....
De AKAI heeft grotere toetsen, als je dikke vingers hebt of een beetje het gevoel wilt hebben dat je speelt, moet je die nemen. Gaat het je alleen om snelle invoer en ga je niet echt realtime spelen maar wil je gewoon snel de goede noot invoeren en het ding als toetsenbord gebruiken, dan heeft die M-Audio meer toetsen.
Ze komen allebei niet in de buurt van een full-size 4-of 5-octaafs controller, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Dank je wel!
Dan denk ik dat ik de M-Audio neem.

Pagina: 1