Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga met het systeem waarschijnlijk gamen en af en toe wat video's bewerken. Op dit moment zijn het geen zware games die ik speel, maar ik wil in de toekomst die mogelijkheid wel hebben. Voor het videobewerken gebruik in Sony Vegas. Het is alleen niet zo dat ik het vaak gebruik, dus als er kostentechnisch o.i.d. iets handiger is, dan is dat welkom.
Ohja, ik ga waarschijnlijk 2 FHD monitoren draaien, maar voor het gamen gebruik ik er waarschijnlijk maar eentje.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat zelf te denken aan zo'n 500-550 euro als maximum. Exclusief verzending/assemblage.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb hier nog een muis, toetsenbord, speakers, beeldscherm(en), SSD's en HDD's, en een Windows licentie. Die zullen dus niet nodig zijn.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik neem aan nog een PSU, CPU, GPU, moederbord en geheugen nodig te hebben. Vooral over het moederbord en het geheugen twijfel ik.
Edit: is het handig om bij het moederbord al te proberen om wlan ingebouwd te hebben? of is een dongle kopen net zo goed en goedkoper?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alle merken. Ik was er alleen wel zelf achtergekomen (correct me if I'm wrong) dat AMD niet echt systemen biedt die vergelijkbaar zijn met intel in een Mini-ITX of micro-ATX behuizing. Verder heb ik zelf betere ervaringen met nVidia, vandaar ook die GTX 660, maar als bijvoorbeeld een HD7950 echt veel beter is dan is dat ook goed.
EDIT: Geen XFX materiaal aub
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zat zelf te denken aan een Fractal Design Node 304 (pricewatch: Fractal Design Node 304 Zwart) aangezien het me een mooi compact kastje leek, en dit toch wel erg welkom zou zijn. Verder kwam ik de Bitfenix Prodigy M tegen (pricewatch: BitFenix Prodigy M Zwart), welke volgens mij meer PCI-e uitbreidingsslots had en mogelijkheid tot microATX. Wel is deze een stuk groter.
Verder is het wel fijn als het een redelijk stil systeem is.
Ga je overklokken?
Nee, dit ben ik niet van plan.
Lijstjes:
Prodigy M:
Maar wel MB is hier goed bij? Ik kwam zelf deze tegen:
Node:
en de MB's die ik tegen kwam:
Ik hoop dat ik al een beetje op weg was
ps: ik weet niet of dat hier mag, maar zou iemand kunnen zeggen of mijn oude systeem nog wat waard is? en of het überhaupt nog verkoopbaar is?
edit: spoiler was niet zo onopvallend als ik bedoelde :x is dit te verbergen?
Ik ga met het systeem waarschijnlijk gamen en af en toe wat video's bewerken. Op dit moment zijn het geen zware games die ik speel, maar ik wil in de toekomst die mogelijkheid wel hebben. Voor het videobewerken gebruik in Sony Vegas. Het is alleen niet zo dat ik het vaak gebruik, dus als er kostentechnisch o.i.d. iets handiger is, dan is dat welkom.
Ohja, ik ga waarschijnlijk 2 FHD monitoren draaien, maar voor het gamen gebruik ik er waarschijnlijk maar eentje.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat zelf te denken aan zo'n 500-550 euro als maximum. Exclusief verzending/assemblage.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb hier nog een muis, toetsenbord, speakers, beeldscherm(en), SSD's en HDD's, en een Windows licentie. Die zullen dus niet nodig zijn.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik neem aan nog een PSU, CPU, GPU, moederbord en geheugen nodig te hebben. Vooral over het moederbord en het geheugen twijfel ik.
Edit: is het handig om bij het moederbord al te proberen om wlan ingebouwd te hebben? of is een dongle kopen net zo goed en goedkoper?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alle merken. Ik was er alleen wel zelf achtergekomen (correct me if I'm wrong) dat AMD niet echt systemen biedt die vergelijkbaar zijn met intel in een Mini-ITX of micro-ATX behuizing. Verder heb ik zelf betere ervaringen met nVidia, vandaar ook die GTX 660, maar als bijvoorbeeld een HD7950 echt veel beter is dan is dat ook goed.
EDIT: Geen XFX materiaal aub
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zat zelf te denken aan een Fractal Design Node 304 (pricewatch: Fractal Design Node 304 Zwart) aangezien het me een mooi compact kastje leek, en dit toch wel erg welkom zou zijn. Verder kwam ik de Bitfenix Prodigy M tegen (pricewatch: BitFenix Prodigy M Zwart), welke volgens mij meer PCI-e uitbreidingsslots had en mogelijkheid tot microATX. Wel is deze een stuk groter.
Verder is het wel fijn als het een redelijk stil systeem is.
Ga je overklokken?
Nee, dit ben ik niet van plan.
Lijstjes:
Prodigy M:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4440 Boxed | € 148,69 | € 148,69 |
| 1 | MSI GeForce GTX 660 Gaming | € 152,85 | € 152,85 |
| 1 | BitFenix Prodigy M Zwart | € 71,- | € 71,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 46,95 | € 46,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 484,44 | |
Maar wel MB is hier goed bij? Ik kwam zelf deze tegen:
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 54,99 | € 54,99 |
| 1 | ASRock H87M Pro4 | € 64,- | € 64,- |
| 1 | Asus H97M-E | € 72,95 | € 72,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 191,94 | |
Node:
| 1 | Intel Core i5 4440 Boxed | € 148,69 | € 148,69 |
| 1 | MSI GeForce GTX 660 Gaming | € 152,85 | € 152,85 |
| 1 | Fractal Design Node 304 Zwart | € 63,04 | € 63,04 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 46,95 | € 46,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 476,48 | |
en de MB's die ik tegen kwam:
| 1 | ASRock B85M-ITX | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Gigabyte GA-B85N | € 75,25 | € 75,25 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 140,15 | |
Ik hoop dat ik al een beetje op weg was
ps: ik weet niet of dat hier mag, maar zou iemand kunnen zeggen of mijn oude systeem nog wat waard is? en of het überhaupt nog verkoopbaar is?
spoiler: title
Cpu: Dual Intel Xeon X5365: €100?
GPU: nVidia Quadro FX 3450: absoluut waardeloos
Geheugen: HP 32gb ECC DDR2 (16*2): €75?
Geheugen Risers: 25?
PSU: Dell 1000W: €50?
Moederbord: €30?
Case: €40?
HDD: oud 500gb model. Tientje?
Totaal: €320?
GPU: nVidia Quadro FX 3450: absoluut waardeloos
Geheugen: HP 32gb ECC DDR2 (16*2): €75?
Geheugen Risers: 25?
PSU: Dell 1000W: €50?
Moederbord: €30?
Case: €40?
HDD: oud 500gb model. Tientje?
Totaal: €320?
edit: spoiler was niet zo onopvallend als ik bedoelde :x is dit te verbergen?