XBOX ONE wireless controller dongle for PC?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagfait
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-06-2024
Hoi tweakers,

Ik heb onlangs een xbox one controller (wireless) gekocht om voor mijn pc te gebruiken aangezien veel mensen enorm lovend zijn. Nu ging ik er van uit dat er wel een ontvanger bij zou zitten oid, maar dit is natuurlijk niet het geval aangezien hij voor de xbox one bedoelt is. Met kabel werkt alles prima, maar ik vroeg mij af of er al een dongle is voor PC. Ik kan het online nergens vinden, maar kan me iets herinneren van een microsoft promotie filmpje waarin ze vertellen dat ze het wireless protocol hebben verwacht. Het lijkt mij dus niet zo dat ik gewoon een xbox360 dongle kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-05-2023
ik weet het niet zeker maar volgens mij kun je die van de X360 gebruiken om draadloos te XBONE controller te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-05-2023
http://www.pcworld.com/ar...er-for-your-pc-games.html

Net gevonden nadat ik Googlede,

''Unlike the Xbox 360 wireless controller, which required a separate dongle for PC use, all you need to use the Xbox One controller on PC is a standard Micro-USB cable. The wired connection provides the power, so you don’t even need batteries. Unfortunately, you can’t use the Xbox One controller wirelessly on a PC at this time.''

Hieruit is dus te concluderen dat je niet draadloos kan gamen met een XBONE controller op je PC, sorry..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
X1 controller gebruikt een ander draadloos protocol dan dat de X360 controller gebruikte. Draadloos gaat dus niet lukken zolang MS geen dongle uitgeeft. Wat wel werkt is idd gewoon een USB kabel erin. Maand of wat terug zijn eindelijk de Windows drivers beschikbaar gekomen, dus met kabel kun je dan iig wel de controller gebruiken.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three