Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Berekening kosten Laptop uit VS

Pagina: 1
Acties:

• Menno83
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-10 22:17
Hoi allen,

Binnenkort gaat een kennis naar de VS en zij is bereidt een laptop voor mij mee te nemen, wat wellicht voordelig voor mij zou kunnen zijn. Omdat ik niet helemaal zeker van mn berekening ben (m.n. niet vd invoerkosten) post ik hem hier, wellicht dat mensen opmerkingen / verbeteringen aan kunnen brengen.

Winkelprijs $ 1099,-
+ Tax van District of Columbia (5.75%) = $ 1162,20
Prijs in Euro € 852,45
+ BTW (21%) & Invoerkosten (6.7% ?) 1088,67

Totaalprijs €1088.67, klopt dit?

grt

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ja deze berekening klopt.

Maar als je een macbook air gaat halen, zou ik die gewoon in NL halen.
Het scheelt je slechts 40 euro met een Nederlandse macbook. (€1129) en dan heb je ook gewoon winkel garantie.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit gaat om aankoopbeslissingen en hoort niet in het Shopping Forum thuis. Schopje naar LAA omdat het om een laptop gaat :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Menno83
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-10 22:17
Ok,

Een ander ding, zij neemt zelf ook een (vrij nieuwe) laptop mee, welke ze in NL heeft aangeschaft. Ze heeft hier echter geen bon meer van, kan dit problemen opleveren? Ze is, uiteraard, namelijk niet van plan deze aan te geven.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Ja dat kan problemen opleveren.
Thuis laten of aankoopbewijs meenemen.

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11 08:40

Leejow(saait)

Blater

Menno83 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 19:15:

Winkelprijs $ 1099,-
+ Tax van District of Columbia (5.75%) = $ 1162,20
Prijs in Euro € 852,45
+ BTW (21%) & Invoerkosten (6.7% ?) 1088,67

Totaalprijs €1088.67, klopt dit?

grt
Zoals al eerder is genoemd is het prijsverschil dus 40 euro. Dit is niet alleen nadelig voor eventuele garantie/service, maar reken er ook op dat je een lader moet kopen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Menno83 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 19:45:
Ok,

Een ander ding, zij neemt zelf ook een (vrij nieuwe) laptop mee, welke ze in NL heeft aangeschaft. Ze heeft hier echter geen bon meer van, kan dit problemen opleveren? Ze is, uiteraard, namelijk niet van plan deze aan te geven.
Dit zijn bij uitstek vragen waar je zelf naar op zoek kunt gaan, het is niet de bedoeling vraagjes te dumpen zonder eigen inzet te tonen. Ook is het niet de bedoeling dit topic als verzamelplek voor dergelijke vragen te gebruiken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-11 09:45
Volgens mij moet je het als volgt uitrekenen:

Basis bedrag:
€ 852,45

Douanerechten +
€ 852,45 * 1.067 = €909,58

Omzetbelasting +
€909,58 * 1.21 = €1100,59

En helemaal zeker weet ik het niet, maar het kan zijn dat je kennis dan ook douanerechten en omzet belasting moet betalen over al het andere wat die mee neemt, omdat het bedrag al boven de grens is uitgekomen.

Qua die andere laptop, dat lijkt me makkelijk aan te tonen dat die van je kennis is.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

stefspee schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 22:13:
Volgens mij moet je het als volgt uitrekenen:
Je hebt gelijk, je moet ook omzet belasting betalen over de douane rechten (belasting over belasting).
Qua die andere laptop, dat lijkt me makkelijk aan te tonen dat die van je kennis is.
Hoe dan?

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-11 09:45
Ik neem aan dat daar al het een en ander opstaat ?
Ook hebben wij hier een andere stopcontact aansluiting, lijkt me dat dat al genoeg "bewijs" is, immers moeten zij bewijzen dat de laptop anders daadwerkelijk in amerika nieuw gekocht is.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

stefspee schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 22:30:
Ik neem aan dat daar al het een en ander opstaat ?
Ook hebben wij hier een andere stopcontact aansluiting, lijkt me dat dat al genoeg "bewijs" is, immers moeten zij bewijzen dat de laptop anders daadwerkelijk in amerika nieuw gekocht is.
Nee zo werkt het niet. De bewijslast ligt bij de reiziger, niet bij de douane.
En data of een stekker is niet voldoende.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Leejow(saait) schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 19:49:
[...]

Zoals al eerder is genoemd is het prijsverschil dus 40 euro. Dit is niet alleen nadelig voor eventuele garantie/service, maar reken er ook op dat je een lader moet kopen.
Lader kopen? Die dingen zijn voor 110-240V en 50/60Hz. Dit maakt dat ze wereldwijd te gebruiken zijn. Het enige wat je moet vervangen is het snoer tussen de muur en de adapter. Dit kan zelfs een scheerapparaatsnoer zijn van €1,50. Desnoods zijn er vast mensen die een snoer met, of een losse, duckhead aanbieden hier in Nederland.

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-11 16:43
Is het wel waard om al deze moeite te nemen voor zo een klein prijsverschil? Het is wel heel erg het onderste uit de kan willen halen. Zolang de laptop in nederland ook te koop is voor niet een absurd veel hoger bedrag zou ik het gewoon hier kopen. Met garantie een stuk makkelijker en daarmee vermijd je onnodig gedoe wat je jouw kennis aan doet.
Pagina: 1