Vishari Beduk schreef op zondag 29 juni 2014 @ 10:32:
Oei, een mf-ert. Ik vrees dat jouw foto's niet zo in de smaak vallen bij het tweakers publiek...
Dan zal ik mij maar wagen aan wat commentaar;
- zijn wel erg klein, je kan gewoon 800 pixels posten (kan je alsnog veranderen)
- komt een beetje rommelig over, vooral de eerste; scherpte diepte had kleiner gemogen
- als ik op je site kijk dan vind ik de overige series sterker
Over smaak van niet te twisten, doe mij maar gewoon opbouwende kritiek. Daar heb ik meer aan
- Ze zijn 900px maar het forum heeft ze automatisch verkleind. Het lijkt me dat dat niet aan te passen is?
- Rommelig klopt ietswat wel ja, heeft ook met de omgeving te maken maar zal volgende keer een groter diafragma proberen!
- Bedankt

moozzuzz schreef op maandag 30 juni 2014 @ 00:40:
3 & 4 zijn voor mij de beste platen. Bij de rest overheerst de achtergrond te veel, foto 6 vind ik wel OK, maar weet niet exact wat deze plaat vertelt over je moto (ben dan ook geen moto mens

) en 7 is niet mijn type foto

Over 6 , zie de uitleg hieronder

Ik hou ervan om wat meer achtergrond erbij te betrekken, anders is het echt alleen maar motor en krijg je veel dezelfde platen.
Hahn schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 11:13:
Ik vind het een mooie serie! Zou zelf tevreden zijn met zo'n resultaat

Maar toch wat verbeterpuntjes, daar is het een testcase voor
#1. Motor staat een beetje te dicht tegen de rechterrand aan en aangezien 'ie naar rechts opgesteld staat, oogt 'ie sowieso wat krap. De lege ruimte rechts aanhouden zou wenselijker zijn.
#2. Prima eigenlijk! Mooi licht ook. Iets minder DoF zou de achtergrond nog wel wat minder afleidend maken.
#3. Ik vind helemaal mooi
#4. Licht is leuk en hier staat 'ie beter opgesteld dan bij #1, maar de persoon (jij?

) zou ik er niet in hebben gehouden. Of iig niet op deze manier. Het oogt voor mij nu alsof 'ie per ongeluk in de foto zit.
#5. Qua crop vind ik 'm net niet, ook omdat het zo plat erop is. Misschien dat 'ie wat wijder, met meer achtergrond zichtbaar fijner zou zijn voor me.
#6. Voelt beetje aan als een verplicht detailshot

Maar verder volgens het boekje
#7. I like it. Past qua sfeer niet echt in de serie, vanwege de kleurwaas van het licht, maar ik vind deze wel veruit de mooiste. En de container is ook leuk, alsof de motor net nieuw aangekomen is en voor het eerst eruit is gereden.
Wie heeft hem aangepast naar een Testcase? Zou zweren dat ik het als een showcase gepost had
1# True, zal daar eens op letten met croppen!
2# Grotere dof zou mooier zijn, maar heb even op safe gespeeld met een nieuwe MF lens waar ik aan moet wennen. Neem ik volgende keer mee!
3# Thanks!

4# Ben ik niet, is de eigenaar die ik er zo wel mooi op vond zitten. Is meer een leuke foto voor de eigenaar dan voor een serie, dat ben ik met je eens!
5# Ik wilde een overzichtshot van de uitlaat, hoe de lijnen hiervan lopen en de demper. Ik heb hem ook schuin van voren maar dan komt hij niet zo netjes over.
6# Guily as charged

Ik had of meer detail shots moeten maken of deze weg moeten laten inderdaad.
7# Thanks!

Zeker een compliment, wordt van harte aangenomen