Toon posts:

.MSG naar VCF

Pagina: 1
Acties:
  • 1.449 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden,

Ik heb getracht het antwoord te vinden via het forum, maar helaas is me dit gelukt. Bij deze zal ik daarom mijn vraag hier even stellen.

Op mijn oude laptop heb ik een stel contactbestanden (.MSG) staan uit mijn oude outlook-account. Deze wil ik graag omzetten naar VCF bestanden, aangezien ik ze dan op mijn iphone kan zetten.

Heeft iemand enig idee hoe ik deze bestanden kan converteren?

Wellicht handig te vermelden; Het outlook account is reeds gedeactiveerd, waardoor alle bestanden in een aparte map op het bureaublad staan.

Wellicht heeft een van jullie een tip!

Groet,

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dummy Outlook account instellen en je .msg importeren om 'm dan weer te exporteren? Werkelijk, heb je zelf helemaal niets gezocht of geprobeerd?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reeds geprobeerd. Echter, via outlook krijg ik de melding dat enkel .csv bestanden uploadbaar zijn.

Tevens via google meerdere converters gedownload. Betreffen allemaal trial versies die maximaal 5 .msg-bestanden converteren. Dit schiet dus ook niet op, aangezien ik enkele honderden bestanden moet converteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb met een beetje logisch nadenken via Google al meerdere hits met je oplossing. Je kan mij echt niet wijsmaken dat je ook maar iets van moeite hebt genomen om zelf tot een oplossing te komen. Hier op GoT verwachten we eigen inzet. Wat je toont is heel magertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Birdie MSG to vCard Converter
Misschien dit iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie! Deze converter betreft echter zo'n trial-versie.. Helaas vind ik 50 dollar ietwat te veel geld om in een eenmalige convert te investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 22:29:
Ik heb met een beetje logisch nadenken via Google al meerdere hits met je oplossing. Je kan mij echt niet wijsmaken dat je ook maar iets van moeite hebt genomen om zelf tot een oplossing te komen. Hier op GoT verwachten we eigen inzet. Wat je toont is heel magertjes.
Zoals ik aangaf heb ik een allereerst een dummyaccount van outlook aangemaakt, waarbij ik een foutmelding kreeg. Daarna heb uiteraard google geraadpleegd, waarbij ik te maken kreeg met diverse trial-versies.

Voordat ik allerlei malafide programma's download op m'n pc, leek het me handig om een forum als Tweakers te raadplegen, waar hoogstwaarschijnlijk leden aanwezig zijn die over meer software kennis beschikken dan ik en mogelijkerwijs eerder met dit probleem te maken hebben gehad. Vandaar dat ik je bericht niet begrijp dat ik te weinig moeite heb verricht? Het is simpelweg een handeling waar ik niet uitkom, en daarom hulp vraag. Mocht iemand een oplossing hebben, dan wil ik deze graag aanhoren, maar ik heb weinig behoefte om berichten te ontvangen waarin me een lakse houding wordt verweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 11:50

basdej

OutSystems Consultant

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:54

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 22:45:
[...]

Zoals ik aangaf heb ik een allereerst een dummyaccount van outlook aangemaakt, waarbij ik een foutmelding kreeg. Daarna heb uiteraard google geraadpleegd, waarbij ik te maken kreeg met diverse trial-versies.
Maar waarom heb je deze informatie (inclusief foutmelding) dan niet opgenomen in je topicstart? Dat maakt het voor iedereen toch veel duidelijker wat je zelf allemaal geprobeerd hebt?

Als ik je topicstart lees zoals deze er nu staat, kan ik er niet uithalen of je zelf ook maar iets geprobeerd hebt. In het algemeen beleid van het forum staan ook niet voor niets wat eisen die aan een topicstart gesteld worden:
  • Geef eerst globaal aan wat het probleem is.
  • Geef vervolgens aan waar je denkt dat het aan ligt.
  • Geef daarna aan wat je al geprobeerd hebt om zelf tot een oplossing te komen.Een duidelijke omschrijving geven van dingen die je al geprobeerd hebt voorkomt ook dat mensen tips geven die voor jou oude koek zijn.
Als je topicstart hier nu aan voldeed was deze discussie er niet geweest.
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 22:45:
[...]
Mocht iemand een oplossing hebben, dan wil ik deze graag aanhoren, maar ik heb weinig behoefte om berichten te ontvangen waarin me een lakse houding wordt verweten.
Er zal geen moderator zijn die vrolijk wordt om dergelijke berichten te typen, maar we moeten "werken" met de informatie die ons gegeven wordt... ;)

Kortom: hoe uitgebreider een topicstart, hoe beter je geholpen kan worden.. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:27:
[...]
Maar waarom heb je deze informatie (inclusief foutmelding) dan niet opgenomen in je topicstart? Dat maakt het voor iedereen toch veel duidelijker wat je zelf allemaal geprobeerd hebt?

Als ik je topicstart lees zoals deze er nu staat, kan ik er niet uithalen of je zelf ook maar iets geprobeerd hebt. In het algemeen beleid van het forum staan ook niet voor niets wat eisen die aan een topicstart gesteld worden:

[...]
Als je topicstart hier nu aan voldeed was deze discussie er niet geweest.

[...]
Er zal geen moderator zijn die vrolijk wordt om dergelijke berichten te typen, maar we moeten "werken" met de informatie die ons gegeven wordt... ;)

Kortom: hoe uitgebreider een topicstart, hoe beter je geholpen kan worden.. :)
Mijn excuus, ik had inderdaad ter duidelijkheid alle ondernomen stappen moeten formuleren. Vanwege het feit dat ik niet een actief gebruiker ben, heb ik in alle haast over de regels heen gelezen.

Maar nu blijf ik met een probleem zitten waar ik simpelweg niet uit kom. A-technisch als ik ben, kom ik met aangedragen oplossingen als; google het, niet verder mee.

Programma's die ik tegen kom, betreffen alle trial-versies. Programma's gedownload via torrents accepteren alleen een .pst begin-format ipv .msg en het importeren van de bestanden via een dummy-account van outlook wordt ook niet geaccepteerd ivm met de melding dat alleen .csv bestanden te importeren zijn.

Alle contacten (uit een back-up) staan apart in een map op m'n bureaublad, en kan ik ook niet apart openen omdat windows het bestandstype niet ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:54

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:34:
[...]
Mijn excuus, ik had inderdaad ter duidelijkheid alle ondernomen stappen moeten formuleren. Vanwege het feit dat ik niet een actief gebruiker ben, heb ik in alle haast over de regels heen gelezen.
No problem! :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Een van de resultaten die ik vond, maakte gebruik van een dummy Outlook en sleur'n'pleur naar contacten. Heb je dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:55:
Een van de resultaten die ik vond, maakte gebruik van een dummy Outlook en sleur'n'pleur naar contacten. Heb je dat al geprobeerd?
Die handeling ben ik nog niet tegengekomen. Heb je wellicht een link voor me waar je dit gevonden hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Zie: Export multiple Contacts as vCards

Let wel, dit betreft de Outlook client en niet Outlook.com. Msg-bestanden kunnen alleen geopened worden in Outlook.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Roady81 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:50:
Zie: Export multiple Contacts as vCards

Let wel, dit betreft de Outlook client en niet Outlook.com. Msg-bestanden kunnen alleen geopened worden in Outlook.
Bedankt! Het is gelukt. Heb weer outlook 2003 moeten installeren. Vervolgens de .msg contacten geimporteerd, geexporteerd naar een .pst bestand, en vervolgens via de app-store een converter gedownload die .pst bestanden omzet naar .vcf bestanden. Het was even werk, maar het is geregeld. Bedankt allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

If you want to transfer to your important contacts lists don't spam!

[ Voor 76% gewijzigd door F_J_K op 10-08-2018 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht

[ Voor 141% gewijzigd door F_J_K op 23-03-2019 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik sluit dit topic maar, want blijft misbruikt worden door spammers.

Denk na voor je een conversie tool koopt van een of andere vage site :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.