Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKON
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-09 18:09
Ik was aan het kijken naar wat 3 pin Y splitters op highflow.nl en nu staat overal dat maar 1 fan gemonitord wordt...

Maar als op de sys_fan connector de fansnelheid aangepast wordt, dan geldt dat toch voor alle fans die aan de splitter hangen? Of zie ik dit verkeerd?

(maw, als ik bv. 3 dezelfde fans op de splitter aansluit is het geen probleem, als ik 3 verschillende aansluit moet ik de snelste/langzaamste op de aansluiting aansluiten die gemonitord wordt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-10 22:26
Yep, een 3-pin aansluiting stuurt de fans aan door de spanning aan te passen. Daardoor zullen ze allemaal langzamer/sneller gaan draaien (of stoppen, als ze te weinig krijgen).
Ik zou er dan voor kiezen om de langzaamste te laten monitoren, dan weet je in elk geval altijd zeker wat er minstens gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKON
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-09 18:09
Twee 140mm fans op 1 header is goed te doen dan? Of moet ik me zorgen maken over stroom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:05
Pak de specificaties erbij en controleer of ze samen op 12V niet meer dan 1A trekken. En dan liever dat ze samen op iets van 0,8A zitten dan 0,9. Dit omdat de headers meestal zeker 1A kunnen leveren, maar de specs van de fans niet even betrouwbaar zijn.

Addicted to silent computing