Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Edit: titel moest "midrange smartphone zijn"

Beste tweakers,

Mijn vrouw heeft haar galaxy s3 laten vallen van 60 cm hoogte en het scherm heeft dit jammergenoeg niet overleefd (zonder hoesje :s)
We waren heel tevreden van deze camera en zouden voor de volgende smartphone hier geen stap achteruit op willen nemen.

In der tijd (meer dan een jaar geleden) hebben we met een goedkoop abonnement en 100 euro cashback hier 220 euro voor betaald.
En aangezien de s3 momenteel voor 250 euro gaat zou dit een bittere nasmaak laten :-)

Daarom ben ik aan het kijken naar een recenter toestel in die prijsklasse die minstens even goede fotos trekt (compromis tussen snelheid, goed focussen, lichtgevoeligheid, minstens 8 mpx)

Voor de rest weinig eisen behalve dat het geen halve tablet mag zijn dus zeker niet meer dan 5 inch scherm; liever 4,3"-ish (dus 5" is de grens)
Ook liefst 720p of meer scherm maar dit is geen must.

Mag gerust een chinaphone zijn maar ik betwijfel of zij -behalve met de megapixelrace die mooi oogt op het specsblaadje- even goede fotos trekken als de s3.

Heeft iemand een voorstel?

Ps indien onze wensen onmogelijk blijken wil ik gerust wat dieper in mn zak tasten en een Sony z1 compact @ 380 euro kopen omdat dit dan ook volledig aan onze wensen zou voldoen maar toch liever iets goedkopers als het kan :-)

Tnx voor de respons

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:47

Zenix

BOE!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:59
Nokia Lumia reeks doet het m.b.t. De camera erg goed ;)

Verwijderd

Topicstarter
Die xiaomi ziet er idd super prijskwaliteit uit maar zal wss nog nergens vergeleken worden met de s3?

Nokia lumia valt af wegens geen Android jammer genoeg

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:47

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 22:55:
Die xiaomi ziet er idd super prijskwaliteit uit maar zal wss nog nergens vergeleken worden met de s3?

Nokia lumia valt af wegens geen Android jammer genoeg
Meestal worden chinezen met chinezen vergeleken. Misschien kan je het in het redmi 1s topic vragen? Kan zijn dat mensen daar ervaring hebben met de S3. Voor de rest is de redmi 1s ook een stukje sneller.

Verwijderd

Topicstarter
OK het is toch de z1 compact geworden (e384 incl verzending) is een stuk duurder maar deze wordt in de tests vlak onder de galaxy s5 genoemd op cameravlak (en meestal net boven de iphone 5s en HTC one) en deze zyn allemaal 500euro plus monsters rekening houdend dat dezelfde camera en lens en beeldverwerkingsprocessor als de nieuwe xperia z2 in zit.
En in combinatie met de fysieke cameraknop waarmee ook direct de cameraapp kan gestart worden zonder te ontgrendelen hoop ik dat hij die extra 130 euros waard is... :-) ik laat het weten.
Ps ik koop hem samen met hoesje en magnetisch docking&charging station die aanpasbaar is om met hoesje aan toch te docken...

Verwijderd

Is/was het geen optie om een losse digicam te kopen voor 100 euro? Die maakt altijd veel betere fotos dan een smartphone.

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd zal altyd beter zijn maar ik ken mezelf deze zal byna nooit op het gepaste moment in onze tas/ broekzak zitten

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2014 22:31 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Titelfix.
Pagina: 1