Toon posts:

[iPhone 5S] Mail stopte met werken, IMAP probleem

Pagina: 1
Acties:

• RMB
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 08-12 10:42

RMB

Nee, geen right mouse button!

Topicstarter
Beste Tweakers,

Mijn hotmail mailaccount werkte niet meer op mijn Iphone. Ik heb de account verwijderd van de telefoon en opnieuw eropgezet. Het mailen werkt nu naar behoren maar ik heb 1 probleem:

Voorheen kon ik een mail van de telefoon verwijderen maar bleef hij netjes in outlook staan, dit vind ik een prettige manier van werken doordat ik de telefoon schoon houd met "to do" mails en op outlook belangrijke informatie die niet op mijn telefoon hoeft te staan na kan slaan.

Enig onderzoek leert mij dat "Imap" het probleem is, waardoor verwijderde mails altijd synchroniseren.
Hoe kan ik hier onderuit komen? Ik las dat Pop3 de oplossing is maar ik heb hier verder geen verstand van.
Als ik op de telefoon als hostnaam server "pop3.live.com" of "pop3.outlook.com" plaats krijg ik een melding "Imap server reageert niet".

Ik zie uit naar jullie reacties!

[Voor 8% gewijzigd door RMB op 27-06-2014 17:52]

• Fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Kijk hier eens
https://www.google.nl/sea...ei=YJutU5r9N6aj8wfd2YGABg

imap is een protocol net als pop3, nu ga je een pop3 server benaderen met een imap protocol

[Voor 21% gewijzigd door Fish op 27-06-2014 18:28]

Iperf

• RMB

RMB

Topicstarter
Ik heb dus die pop3 gegevens van pop3.live.com ingevuld met de juiste poorten bij zowel uitgaande als inkomende server.

Zoals gezegd kan ik nergens kiezen tussen "imap" of "pop3" protocol bij het instellen van de mail, dit zou normaliter gekozen kunnen worden bij het 1e scherm waar je je emailadres en wachtwoord in dient te vullen.

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je een nieuw e-mail account aanmaakt, kies je dan wel Other:

Als je dan nl. doorklikt krijg je de keuze voor IMAP of POP.