Toon posts:

[iPhone 5S] Mail stopte met werken, IMAP probleem

Pagina: 1
Acties:

• RMB
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 08-12 10:42

RMB

Nee, geen right mouse button!

Topicstarter
Beste Tweakers,

Mijn hotmail mailaccount werkte niet meer op mijn Iphone. Ik heb de account verwijderd van de telefoon en opnieuw eropgezet. Het mailen werkt nu naar behoren maar ik heb 1 probleem:

Voorheen kon ik een mail van de telefoon verwijderen maar bleef hij netjes in outlook staan, dit vind ik een prettige manier van werken doordat ik de telefoon schoon houd met "to do" mails en op outlook belangrijke informatie die niet op mijn telefoon hoeft te staan na kan slaan.

Enig onderzoek leert mij dat "Imap" het probleem is, waardoor verwijderde mails altijd synchroniseren.
Hoe kan ik hier onderuit komen? Ik las dat Pop3 de oplossing is maar ik heb hier verder geen verstand van.
Als ik op de telefoon als hostnaam server "pop3.live.com" of "pop3.outlook.com" plaats krijg ik een melding "Imap server reageert niet".

Ik zie uit naar jullie reacties!

[Voor 8% gewijzigd door RMB op 27-06-2014 17:52]

• Fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Kijk hier eens
https://www.google.nl/sea...ei=YJutU5r9N6aj8wfd2YGABg

imap is een protocol net als pop3, nu ga je een pop3 server benaderen met een imap protocol

[Voor 21% gewijzigd door Fish op 27-06-2014 18:28]

Iperf

• RMB

RMB

Topicstarter
Ik heb dus die pop3 gegevens van pop3.live.com ingevuld met de juiste poorten bij zowel uitgaande als inkomende server.

Zoals gezegd kan ik nergens kiezen tussen "imap" of "pop3" protocol bij het instellen van de mail, dit zou normaliter gekozen kunnen worden bij het 1e scherm waar je je emailadres en wachtwoord in dient te vullen.

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je een nieuw e-mail account aanmaakt, kies je dan wel Other:

Als je dan nl. doorklikt krijg je de keuze voor IMAP of POP.

Overigens denk ik dat dit het switchen naar POP niet je originele probleem gaat oplossen. Met POP is het nl. zo dat als je e-mail ophaalt van de server, deze van de server wordt verwijderd. Je zult dus e-mail die je ophaalt met je iPhone niet zien in Outlook en vice-versa. Tenzij Hotmail/Outlook rare dingen doet met POP.

Dat gezegd hebbende; voor zover ik weet is de Outlook.com knop de officiele manier om een Hotmail-account toe te voegen. Wat werkte er niet meer aan? Kreeg je een foutmelding?

[Voor 55% gewijzigd door Daedalus op 27-06-2014 19:38]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nee met pop is het een optie om het van de server te verwijderen. daar kun je dus het expleciet instellen

Iperf

• RMB

RMB

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

Ik heb inderdaad zowel via "outlook" als "other" geprobeerd, maar zelfs bij "other" kiest hij automatisch Imap.
Zoals Fish al aangeeft kan ik inderdaad bij de mailserver als pop expliciet instellen dat mail op de server blijft staan als ik het op de telefoon verwijder.

• RMB

RMB

Topicstarter
Heeft niemand heer een oplossing voor?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

http://help.outlook.com/nl-nl/140/cc188654.aspx ?
http://support.apple.com/kb/HT3228?viewlocale=nl_NL ?

Google powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr......

[Voor 51% gewijzigd door Fish op 30-06-2014 17:58]

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RMB

RMB

Topicstarter
Fish, ik waardeer je hulp maar je doet steeds alsof ik niet zelf gezocht heb, maar uiteraard heb ik exact deze links al bekenen voordat ik postte.

Helaas staat hier géén oplossing in voor mijn probleem, namelijk: het niet kunnen kiezen tussen Imap en Pop3 bij het toevoegen van een nieuw account.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

In het begin staat bovenaan inderdaad niet de optie POP/IMAP. Probeer eens een foutief serveradres in te geven en op next te klikken. Dan probeert hij het te verifiëren en kom je daarna weer terug in hetzelfde scherm maar nu wel met bovenaan de optie.

DUT Racing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 07:45
RMB schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 01:41:
Fish, ik waardeer je hulp maar je doet steeds alsof ik niet zelf gezocht heb, maar uiteraard heb ik exact deze links al bekenen voordat ik postte.
Het helpt als je in een startpost even laat weten wat voor dingen je al bekeken en getest hebt: mensen zullen dan geen nutteloze tips meer geven en je kweekt wat krediet als je laat zien dat je zelf al flink gezocht hebt.
Helaas staat hier géén oplossing in voor mijn probleem, namelijk: het niet kunnen kiezen tussen Imap en Pop3 bij het toevoegen van een nieuw account.
Als ik op mijn 4S met iOS7 probeer:
Settings => Mail, Contacts, Calendars => Add Account => Other => Add Mail Account
Dan op het eerste scherm kan ik Name, Email, Password en Description invoeren. Bij E-mail voer ik dan <username>@outlook.com in, Password uiteraard m'n wachtwoord, rest doet er niet toe.

Dan 'Next', op het volgende scherm kan ik bovenaan kiezen voor IMAP of POP. Zie jij dat niet? Kan je dan eens screenshots laten zien?
De serveradressen voor POP3 en SMTP server heb ik hier vandaan. Let op dat je je e-mail adres volledig moet opgeven als username.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee