Toon posts:

AMD a8-5600k -- sapphire r9 270x ??????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik kon een pc overnemen met een amd a8-5600k/8gb ram.
Alleen moest ik zelf nog een videokaart kopen en kwam uit op de r9 270x voor 150€.

Ik was benieuwd naar de prestaties van deze combinatie(welke settings die bijvoorbeeld BF4/Arma3/Dayz), en of de cpu de gpu bottlenecked.

mvg Jordi

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:17

br00ky

Moderator Harde Waren
De A8 is een leuke processor in systemen zonder videokaart, er zitten immers (voor processors) een aardige iGPU in. Een 270x zal die aan alle kanten voorbijstreven.

Heb je die a8 inmiddels binnen of moet je die nog gaan kopen? Anders kan je net zo goed voor een cpu kiezen die sterker is als cpu en het grafische gedeelte overlaten aan de cpu.

Verwijderd

Topicstarter
De cpu zit in al in de PC maar ik was benieuwd of je weet hoe die presteerd

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

5600K is een leuke cpu die net een paar procent sneller is in games dan een oude q6600. En ja dat is een CPU uit 2007...

De 5600K is vooral een leuke CPU door de zeer lage aanschafprijs van +- 75 a 80 euro en dat er een relatief krachtige GPU in geïntegreerd zit. Leuk voor een krachtige HTPC of voor een simpele desktop waar ook wat 3D dingetjes op moeten kunnen draaien.

Verder zijn het redelijke heethoofden (met stockkoeler) en blijven de CPU (single core) prestaties helaas (ver) achter bij de Intel chips. Daarentegen koop je bij Intel geen fatsoenlijke quadcore voor hetzelfde geld en zal een 5600K voor multithreaded zaken een betere keuze zijn dan een dualcore van Intel.

In combinatie met een 270X kan je hier nog prima een spel op spelen. BF3 en BF4 moet prima lukken op medium en dat zijn toch wel twee zeer CPU intensieve spellen.

www.ping-win.nl

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Leuke van BF4 is dat je die op Mantle kan zetten, en dan wordt je CPU behoorlijk ontlast, waardoor je toch nog wat extra fps'jes eruit kan persen.

Overigens geef ik liever 2 tientjes extra uit aan een videokaart, om zo de HD7950 te halen, een stukje sneller dan een R9 270x.

People as things, that’s where it starts.

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
VasZaitsev schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 22:22:
Leuke van BF4 is dat je die op Mantle kan zetten, en dan wordt je CPU behoorlijk ontlast, waardoor je toch nog wat extra fps'jes eruit kan persen.

Overigens geef ik liever 2 tientjes extra uit aan een videokaart, om zo de HD7950 te halen, een stukje sneller dan een R9 270x.
Pff, welke €20 extra? Koop een 7950 en gaan met die banaan! Overigens is het wel van belang welke voeding je hebt.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

Pagina: 1