• Crazymoose
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:19
Hallo dames/heren,

Op het moment heb ik twee schermen. Vlak naast mijn bureau staat een tv die ik via hdmi kan aansluiten.
Ik wil graag mijn tv aansluiten op mijn pc omdat ik dan bijv games zoals fifa op mijn tv kan spelen.

Ik heb ik HD6950 twin frozr III. Ik heb mijn monitoren beide via dvi aangesloten. En de tv moet ik dan met hdmi aansluiten.
Nou heb ik gelezen dat je als je 3 of meer monitoren (tv) gebruikt moet je een display port gebruiken. Ik heb totaal geen idee wat dit is en hoe dit werkt.

Ik heb geprobeerd om de tv aan te sluiten waarna ik dan wil schakelen tussen de monitor die mijn bureaublad uitbreid en de tv. Dus ik heb nooit meer dan 2 aanstaan. Ik weet niet of dit mogelijk is omdat dit bij mij nog niet heeft gewerkt.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-11-2025
Dit kan heel simpel , tv aansluiten op HDMI en vervolgens op start+p drukken om te wisselen tussen je 2e monitor en de tv.
http://www.logicasart.com...ond-monitor-in-windows-7/

• Crazymoose
Vicros schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:20:
Dit kan heel simpel , tv aansluiten op HDMI en vervolgens op start+p drukken om te wisselen tussen je 2e monitor en de tv.
http://www.logicasart.com...ond-monitor-in-windows-7/
Dit doet bij mij helemaal noppes. Misschien doe ik wat verkeerd?

Ik heb er een foto van gemaakt maar hoe zet ik die hierop?

[ Voor 8% gewijzigd door Crazymoose op 27-06-2014 17:06 ]

• Crazymoose

• T.Rijkers
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-01 19:28

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Je kan prima zo meer dan twee monitors aansluiten op je kaart zonder extra dingen te kopen of te doen. Het enige nadeel dat je dan hebt, is dat je maar twee monitors tegelijkertijd aan kan hebben. Wil je dus je monitors en je TV tegelijktijd aan hebben, dan zal je inderdaad een actieve Displayport naar DVI adapter moeten kopen.

Vind je het echter geen probleem om je TV uit te zetten als je achter de PC zit (en omgekeerd) dan kan je dus gewoon in dat scherm waar je je screenshot maakte één van je PC schermen uitzetten en je TV aanzetten. Dit werkt ook met Start en P zoals Vicros uitlegt, maar bij mij doet dat wel eens raar. Probeer dus eerst even gewoon in dat scherm om te kijken of het kan.

• masterdog999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
zou een active minidisplayport-hdmi ook goed zijn zoals deze:
pricewatch: Club3D miniDisplayPort to Active HDMI 3D Cable

want ik heb nog 30 hdmi kabels liggen maar geen dvi kabels

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:58
Nou heb ik gelezen dat je als je 3 of meer monitoren (tv) gebruikt moet je een display port gebruiken. Ik heb totaal geen idee wat dit is en hoe dit werkt.
Klopt, omdat de HDMI en de DVI(-D) poort dezelfde output zijn.

Vaak zie je op een videokaart 2 DVI aansluiting, 1 HDMI aansluiting en 1+ DisplayPort aansluitingen. Vaak is één van de DVI aansluitingen een DVI-D aansluiting en de ander is DVI-I. Als je met een zaklamp in de aansluiting schijnt zul je zien dat bij één van de twee niet alle gaatjes gevuld zijn, dus zul je geen schittering van het koper zien. Dat is je DVI-D poort. De ander heeft wel achter alle gaatjes koper zitten en is je DVI-I poort. De DVI-I poort is een aparte output, de DVI-D aansluiting en de HDMI aansluiting delen er één, en elke DisplayPort aansluiting is een aparte output.

Nu weet ik uit ervaring dat je voor drie monitoren dus 1 monitor op de DVI-I moet aansluiten, 1 monitor op óf de DVI-D óf de HDMI, en de derde (en in jouw geval kun je zelfs een vierde) op de DisplayPort aansluitingen.

Maar nu maak ik op uit je verhaal dat je je hoofdmonitor wilt dupliceren op je TV-scherm. Nu kan ik dit niet met 100% zekerheid zeggen, maar volgens mij kun je, indien monitor en TV dezelfde resolutie hebben, het scherm wel dupliceren door je monitor in de DVI-D poort te doen, en de HDMI aan te sluiten op je TV. Nogmaals, niet getest, maar dit lijkt me logisch.

• snipepins
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik heb dezelfde videokaart en daar hangen ook 2 monitors via DVI en een tv via HDMI aan.
Om van scherm te wisselen gebruik ik de profielen in Ultramon.
Je kan zelf kiezen welke 1 of 2 schermen actief zijn per profiel.
In mijn geval is dit:
Profiel 1: monitor 1 actief
Profiel 2 : monitor 1 en 2 actief
Profiel 3 : TV actief
Je kan per profiel een shortcut toewijzen zodat het switchen makkelijk maakt (bijv. ALT-1, ALT-2 en ALT-3). Dan het geluid nog met een shortcut switchen naar HDMI of headset en je klaar is kees.

Wil je een 3de monitor eraan hangen dan heb je een actieve (mini)diplayport to DVI adapter nodig. Heb dit in het verleden getest en dit werkt ook zonder problemen.
Pagina: 1