Upgrade huidige computer

Pagina: 1
Acties:

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:18
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Het zou fijn zijn als ik evt. ook zou kunnen stream. Ik speel van alles. Van FIFA tot BF4 tot Watch Dogs tot Diablo 3.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ligt er een beetje aan hoeveel onderdelen ik uit mijn oude computer mee kan nemen. Het nieuwste van het nieuwste hoeft niet. Prijs/kwaliteit ben ik naar op zoek.
Laten we het houden op een ~€500.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op dit moment is dit mijn huidige computer
Ik denk dat de huidige compenenten meegenomen kunnen worden. Graag zou ik weten of dit niet mijn nieuwe systeem uit evenwicht brengt:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master CM 690 II€ 0,-€ 0,-
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/8G€ 79,80€ 79,80
1Nexus NX-6000 R3€ 0,-€ 0,-
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 124,95€ 124,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 339,95

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk een nieuw moederbord, videokaart en processor nodig te hebben.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. een goede prijs/kwaliteit is het belangrijkste.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag zo veel mogelijk hardware gebruiken die ik nu heb, maar dit moet niet een directe bottleneck zijn. Ik vind het echter wel zonde om hardware niet meer te gebruiken dat nog goed genoeg is.

Ga je overklokken?
Niet direct. Misschien in de toekomst. Heb mijn huidige computer ook nooit overclockt, ook al had dit wel makkelijk gedaan kunnen worden.

De onderdelen waar ik op uit kom zijn dan de volgende:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 189,89€ 189,89
1Gigabyte GA-Z87X-D3H€ 114,90€ 114,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 369,11

Er zit bewust nog geen videokaart bij omdat ik hier een vraag over heb.
In de V&A staan verschillende r9 280 en r9 290 videokaarten te koop. Prachtige kaarten en sommige hebben ook een prachtige prijs. Veel zijn er echter voor mining gebruikt. Is het te kort door de bocht om te stellen dat de mining kaarten prima voldoen als er nog garantie op zit? Uiteraard zou ik eerst de verkoper een benchmark/stresstest laten draaien voordat ik de kaart overneem.

Het komt dus neer op 2 vragen:
- Is dit de logische weg om mijn huidige systeem te upgraden?
- Zijn de gekozen onderdelen de juiste?

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Wanneer je niet overklokt, kun je wel een mooi bedrag besparen, maar dat is aan jou.

Zelf zou ik toch gaan voor een nieuwe videokaart, garantie is belangrijk en ga er vanuit dat de mining videokaarten dag en nacht op hoge toeren hebben gedraaid.

FIFA heeft echt een heel lage eis wat betreft hardware. BF4 en Watch Dogs zijn wel een stuk zwaarder, zelf zou ik minder geld uitgeven aan het moederbord en de cpu, dit kan je ongeveer 90 euro schelen. Voor dat extra geld een Sapphire R9 290 TRI-X halen en je kunt er flink tegenaan.

Wanneer ik zou moeten kiezen:
GPU: pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X
CPU: pricewatch: Intel Core i5-4690 Boxed
Moederbord: pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-02 12:47

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Om heel eerlijk te zijn, ik zou je CPU nog lekker laten voor wat het is. Alleen een nieuwe grafische kaart zou genoeg moeten zijn eigenlijk. Ik zou alleen nooit een Sapphire kopen ivm hun dramatische support, nu is het ook nog zo dat de Sapphire best wat herrie maakt idle. Ik zou gewoon lekker een MSI R9 290 pakken dat is gewoon de beste all round kaart in de 290 serie.

Voor onderbouwing hier een aantal reviews mbt warmte/geluid:
http://www.tomshardware.c...-290-and-290x,3728-6.html
http://www.tomshardware.c...-290-and-290x,3728-7.html
http://nl.hardware.info/r...n-xfx-sluiten-aan-koeling
http://nl.hardware.info/r...iten-aan-geluidsproductie

@brooky
Haha ja ik had het net al gezien nu kloppen ze weer :+

[ Voor 17% gewijzigd door DarkBlaze op 27-06-2014 14:22 ]

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• Renzzie
DarkBlaze schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 14:16:
Om heel eerlijk te zijn, ik zou je CPU nog lekker laten voor wat het is. Alleen een nieuwe grafische kaart zou genoeg moeten zijn eigenlijk. Ik zou alleen nooit een Sapphire kopen ivm hun dramatische support, nu is het ook nog zo dat de Sapphire best wat herrie maakt idle. Ik zou gewoon lekker een MSI R9 290 pakken dat is gewoon de beste all round kaart in de 290 serie.

Voor onderbouwing hier een aantal reviews mbt warmte/geluid:
http://www.tomshardware.c...-290-and-290x,3728-6.html
http://www.tomshardware.c...-290-and-290x,3728-7.html
http://nl.hardware.info/r...n-xfx-sluiten-aan-koeling
http://nl.hardware.info/r...iten-aan-geluidsproductie

@brooky
Haha ja ik had het net al gezien nu kloppen ze weer :+
Denk je niet dat mijn systeem dan te erg uit balans is? Een dikke videokaart tov een oude CPU?
Hoe kijk jij aan tegen tweedehands kaarten (welke nog garantie hebben)? Bijv een r9 280/290 of een HD7970?

• DarkBlaze

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Ik heb zelf een 2e hands 290 gekocht, helaas had die een kuur dat hij het in bepaalde moederborden wel perfect deed en anderen weer niet (was dus een Sapphire). Heeft 1,5 maand geduurd en toen mocht ik van de winkel waar hij vandaan kwam een nieuwe kaart uit zoeken en dat is dus de MSI geworden omdat deze allround het beste presteerde.

Nee ik denk niet dat je systeem zwaar uit balans zal zijn, je hebt een 6 core AMD die je ook nog is op zijn staart kan trappen met dat moederbord. Het is zo dat je eerder GPU dan CPU bound bent in spellen.

Ook is het zo dat de huidige generatie gewoon niet zo heel interessant is om een OC setup te kopen. Je haalt er al bijna geen winst uit, en dan is je GPU nog steeds de bottleneck in het systeem. Vandaar dat ik ook zeg dat je eerst is de GPU vervangt en kijkt hoe dat loopt. Mocht het nu zo zijn dat je CPU de kaart echt achter houd kan je altijd nog naar een andere cpu/moederbord over stappen.

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• Renzzie
Ah ok. Ook al maakt 1 vervelende ervaring Sapphire natuurlijk niet meteen een slechte fabricant. Ik neig er zelf ook naar om een tweedehands kaart te kopen. Zolang er garantie op zit kan er niet zo heel veel fout mee gaan. Ik zou hem zelf ook altijd persoonlijk halen en pas kopen na een testrun.

Anderen het er mee eens dat het OCen van mijn huidige CPU + het vervangen van mijn videokaart de beste keuze is?

[ Voor 12% gewijzigd door Renzzie op 27-06-2014 15:25 ]

• Vincedf
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-03 10:49
Eens. Gewoon lekker je CPU overclocken, R9 290X erin en gaan. Succes!

• DarkBlaze

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Renzzie schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:22:
Ah ok. Ook al maakt 1 vervelende ervaring Sapphire natuurlijk niet meteen een slechte fabricant. Ik neig er zelf ook naar om een tweedehands kaart te kopen. Zolang er garantie op zit kan er niet zo heel veel fout mee gaan. Ik zou hem zelf ook altijd persoonlijk halen en pas kopen na een testrun.
Correct, maar ik heb dit persoonlijk al twee maal mee gemaakt en uit de reactie van de shop bleek dat daar ook al meerdere kaarten via hun al zo lang weg waren waaronder een kaart van mijn vrienden . Mijn ervaringen met MSI en Asus zijn wat dat betreft veel beter vaak met een week! was het al weer bij mij thuis.

Pagina: 1