Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen. Het zou fijn zijn als ik evt. ook zou kunnen stream. Ik speel van alles. Van FIFA tot BF4 tot Watch Dogs tot Diablo 3.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ligt er een beetje aan hoeveel onderdelen ik uit mijn oude computer mee kan nemen. Het nieuwste van het nieuwste hoeft niet. Prijs/kwaliteit ben ik naar op zoek.
Laten we het houden op een ~€500.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op dit moment is dit mijn huidige computer
Ik denk dat de huidige compenenten meegenomen kunnen worden. Graag zou ik weten of dit niet mijn nieuwe systeem uit evenwicht brengt:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk een nieuw moederbord, videokaart en processor nodig te hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. een goede prijs/kwaliteit is het belangrijkste.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag zo veel mogelijk hardware gebruiken die ik nu heb, maar dit moet niet een directe bottleneck zijn. Ik vind het echter wel zonde om hardware niet meer te gebruiken dat nog goed genoeg is.
Ga je overklokken?
Niet direct. Misschien in de toekomst. Heb mijn huidige computer ook nooit overclockt, ook al had dit wel makkelijk gedaan kunnen worden.
De onderdelen waar ik op uit kom zijn dan de volgende:
Er zit bewust nog geen videokaart bij omdat ik hier een vraag over heb.
In de V&A staan verschillende r9 280 en r9 290 videokaarten te koop. Prachtige kaarten en sommige hebben ook een prachtige prijs. Veel zijn er echter voor mining gebruikt. Is het te kort door de bocht om te stellen dat de mining kaarten prima voldoen als er nog garantie op zit? Uiteraard zou ik eerst de verkoper een benchmark/stresstest laten draaien voordat ik de kaart overneem.
Het komt dus neer op 2 vragen:
- Is dit de logische weg om mijn huidige systeem te upgraden?
- Zijn de gekozen onderdelen de juiste?
Voornamelijk gamen. Het zou fijn zijn als ik evt. ook zou kunnen stream. Ik speel van alles. Van FIFA tot BF4 tot Watch Dogs tot Diablo 3.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ligt er een beetje aan hoeveel onderdelen ik uit mijn oude computer mee kan nemen. Het nieuwste van het nieuwste hoeft niet. Prijs/kwaliteit ben ik naar op zoek.
Laten we het houden op een ~€500.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op dit moment is dit mijn huidige computer
Ik denk dat de huidige compenenten meegenomen kunnen worden. Graag zou ik weten of dit niet mijn nieuwe systeem uit evenwicht brengt:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master CM 690 II | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/8G | € 79,80 | € 79,80 |
| 1 | Nexus NX-6000 R3 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 124,95 | € 124,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 339,95 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk een nieuw moederbord, videokaart en processor nodig te hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. een goede prijs/kwaliteit is het belangrijkste.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag zo veel mogelijk hardware gebruiken die ik nu heb, maar dit moet niet een directe bottleneck zijn. Ik vind het echter wel zonde om hardware niet meer te gebruiken dat nog goed genoeg is.
Ga je overklokken?
Niet direct. Misschien in de toekomst. Heb mijn huidige computer ook nooit overclockt, ook al had dit wel makkelijk gedaan kunnen worden.
De onderdelen waar ik op uit kom zijn dan de volgende:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 189,89 | € 189,89 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87X-D3H | € 114,90 | € 114,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 369,11 | |
Er zit bewust nog geen videokaart bij omdat ik hier een vraag over heb.
In de V&A staan verschillende r9 280 en r9 290 videokaarten te koop. Prachtige kaarten en sommige hebben ook een prachtige prijs. Veel zijn er echter voor mining gebruikt. Is het te kort door de bocht om te stellen dat de mining kaarten prima voldoen als er nog garantie op zit? Uiteraard zou ik eerst de verkoper een benchmark/stresstest laten draaien voordat ik de kaart overneem.
Het komt dus neer op 2 vragen:
- Is dit de logische weg om mijn huidige systeem te upgraden?
- Zijn de gekozen onderdelen de juiste?