Toon posts:

Ram geheugen uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ram geheugen
Ik heb thuis nog een packardbell pc staan met 4 gig aan geheugen, hier kan nog 4 gig bij.
Nou is mijn vraag maakt het wat uit als ik een andere merk geheugen koop en die combineer met mijn andere 4 gig?.

De snelheid is 1333mhz van de merk samsung.
(PC3-10700)

Afbeeldingslocatie: http://cdn.imghack.se/images/b4109d9e4ad1e8f68084c4eba1c39b44.png

Ik zat te denken om deze geheugen te bestellen http://www.alternate.nl/C...oduct/731626?tk=7&lk=9328.

Zal dit voor problemen zorgen? de moederbord is van packardbell zelf.

Of is het beter om gewoon een hele nieuwe set geheugen stick te kopen van 4x 2GB.

Alvast bedankt.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Of het werkt weet ik niet. Zou in principe wel moeten werken.

Vraag je wel af:
-heb je meer geheugen nodig? Zit het geheugen nu vol?
-heb je een 64 bits windows, anders heb je er niets aan.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb meer geheugen nodig, er zit nu 2x2GB in er kan nog 2x2GB erbij (Max 8GB)
En mijn systeem draait op windows 7 64 bits.

Er zit een i5 750 processor in mijn systeem en wil graag uitbreiden naar 8gb omdat ik op dit systeem wil gamen, heb al een SSD aangeschaft en een GTX 750 TI SC

alles draait lekker maar dat extra 4gig voor gamen is altijd goed vandaar.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2014 14:08 ]

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
Ik zou er niet 40 Europa aan uitgeven, voor 20 euro meer heb je 8GB. Ik raad je dan ook aan om je geheugen wat je nu hebt te verkopen en een nieuw setje te halen. pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Verwijderd

Topicstarter
@Pataar dankjewel voor je reactie ik zal het het gaan doen lijkt me verstandig om z'n set te kopen van 8 GB,
Alleen bij die Crucial staat dat de snelheid 1600 MHz is (PC3-12800)
Terwijl mijne oude een snelheid heeft van 1333mhz maakt dat niet veel uit? of verlaagt de moederbord de snelheid van zelf?

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:03

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Hogere snelheid is geen enkel probleem, je systeem zal werken op de snelheid die het traagste component aankan (meestal is je processor de limiterende factor). Als je er 8 GB inprikt kun je ook kiezen om het oude spul eruit te halen, maar erg veel zal het niet uitmaken.

Let op dat geheugen dat je niet gebruikt ook niet uitmaakt voor de snelheid, er zijn wel spellen die met genoegen 4 GB slurpen, maar check dat even in je systeem ;) Gezien je de andere snelle fixes al hebt toegepast (SSD etc) zeg ik prima, gewoon doen.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Verwijderd

Topicstarter
@FreezeXJ

Bedankt voor info, ik zal de uitbreiding zeker gaan doen!

Groetjes.
Pagina: 1