Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Volgens de site van Canon kan jou scanner ook scan to pdf.
Als je meerdere pdf bestanden hebt, dan kan je deze samenvoegen met b.v. PDFSam (gratis, opensource).
Als je meerdere pdf bestanden hebt, dan kan je deze samenvoegen met b.v. PDFSam (gratis, opensource).
Vuescan heeft de optie om batch scannen te doen en deze te bewaren als PDF.
Nog beter. Niet aan gedachtC-dude schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 13:26:
Vuescan heeft de optie om batch scannen te doen en deze te bewaren als PDF.
Er zijn meerdere manieren om dit te doen.
Hieronder één voorbeeld als je alleen Word tot je beschikking hebt. Een andere opensource texteditor (bijv. Writer) kan ook.
Als je Word hebt, kun je het volgende doen:
- Open een leeg Word document
- Scan je pagina's naar een image format (bijv. JPEG)
- Verwijder al je marges in Word
- Kopieer je ingescande images één voor één naar het Word-document en strek deze uit over de volledige pagina (zonder marges dus)
- Als je document klaar is; file, save as PDF en klaar
Hieronder één voorbeeld als je alleen Word tot je beschikking hebt. Een andere opensource texteditor (bijv. Writer) kan ook.
Als je Word hebt, kun je het volgende doen:
- Open een leeg Word document
- Scan je pagina's naar een image format (bijv. JPEG)
- Verwijder al je marges in Word
- Kopieer je ingescande images één voor één naar het Word-document en strek deze uit over de volledige pagina (zonder marges dus)
- Als je document klaar is; file, save as PDF en klaar
[ Voor 5% gewijzigd door kaopadkai op 27-06-2014 19:00 ]
OSCE | OSCP | CISSP
Hoi,
ik heb dit vandaag gedaan en dit ging zo makkelijk dat ik dit graag met jullie wil delen:
1- scan de pagina's naar een jpg bestand
2- selecteer alle jpg bestanden in explorer
3- druk de bestanden af met de "print naar pdf optie" in windows.
Geen extra software benodigd.
ik heb dit vandaag gedaan en dit ging zo makkelijk dat ik dit graag met jullie wil delen:
1- scan de pagina's naar een jpg bestand
2- selecteer alle jpg bestanden in explorer
3- druk de bestanden af met de "print naar pdf optie" in windows.
Geen extra software benodigd.
Volgens mij kan de canon software dit ook gewoon, die kun je van de canon site halen. Nog veel makkelijker en verder ook niks benodigd.
Ik heb hiervoor CanoScan Toolbox. Daarin kun je een en ander instellen, ook met betrekking tot het scannen naar PDF's met meerdere pagina's.
goeie tips allemaal, maar laten we dit topic van anderhalf jaar oud maar rustig terugglijden in vergetelheid.
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.