Upgrade van gamesysteem

Pagina: 1
Acties:

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-02 14:07
Huidige PC

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 88,50€ 88,50
1Antec Nine Hundred Two€ 113,50€ 113,50
1Asus M5A78L LE€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 25,95€ 25,95
1Corsair RM750€ 107,90€ 107,90
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 71,95€ 71,95
1LG IPS237L Zwart€ 0,-€ 0,-
1MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II 2GD5/OC€ 0,-€ 0,-
1Razer Lycosa Mirror€ 0,-€ 0,-
1Razer Naga Expert MMO Gaming Mouse€ 76,74€ 76,74
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 484,54

Wat is je budget?
Budget is zo rond de 300 euro. Als ik een maandje wacht is het budget meer.

Upgrade van dit systeem
Mijn gamesysteem is niet ongelofelijk oud, maar toch wil ik het een en ander upgraden. Helaas heb ik echt geen idee wat de bottleneck van mijn PC is. De games die ik speel lopen enigzins smooth maar op ultra wil hij nog wel eens onder de 25 fps droppen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Renderen van video's en vooral gamen.

Kan iemand mij helpen met het vinden van het slechtste component en daar misschien een suggestie voor doen?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De gaming card natuurlijk.

Deze zit in je budget pricewatch: MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB

• naenne
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-07-2024
moederbord upgrade naar minimaal een pci-e 2.0 x 16 slot zou geen kwaad kunnen.

bijvoorbeeld pricewatch: ASRock 970 Extreme4

De stap van pci-e x 16 naar pci-e 2.0 x 16 maakte bij mij persoonlijk een groot verschil in performance met behoud van mijn videokaart die pci-e 3.0 heeft.

Hoewel je videokaart een upgrade kan gebruiken lijkt hij mij nog echt niet afgeschreven. Je kan eerst kijken of een upgrade van de pci-e slot je videokaart beter tot zijn recht brengt, daarna kan je altijd nog besluiten om je videokaart te upgraden.

Als je nu een r9 280x neemt op je huidige moederbord ben ik bang dat die ook flink gebottleneckt word.

2.0 naar 3.0 is volgens mij vooralsnog verwaarloosbaar qua gaming performance.(kijkend naar een wat kleiner budget.)

[ Voor 40% gewijzigd door naenne op 27-06-2014 12:11 ]

• Zenety
Loopt die zo echt zo erg achter? Dacht misschien ook aan een andere CPU, maar niet zeker.
naenne schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 12:01:
moederbord upgrade naar minimaal een pci-e 2.0 x 16 slot zou geen kwaad kunnen.

bijvoorbeeld pricewatch: ASRock 970 Extreme4
Excuses, ik had het verkeerde moederbordje in mijn lijst staan. Die erin stond was een mini atx. Dit is de goeie, deze heeft gelukkig wel een pci-e 2.0 x 16 :)

• naenne
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-07-2024
Excuses, ik had het verkeerde moederbordje in mijn lijst staan. Die erin stond was een mini atx. Dit is de goeie, deze heeft gelukkig wel een pci-e 2.0 x 16 :)
Ah, dan zou ik denk ik ook voor de videokaart gaan. Zoals ik aan gaf, het lijkt me zeker nog geen afgeschreven kaart, maar gezien je budget wel de meest concrete upgrade voor game resultaat.

Het probleem is een beetje dat het allemaal (in mijn ogen) nog wel prima spul is, en per component ga je niet heel grote stappen maken tenzij je echt concreet over gaat stappen op een haswell setje oid. (ik weet ook niet of je amd wilt behouden.)
Ik ben niet zo heel bekend met amd, maar de processor lijkt mij ook dikke prima voor huidige games nog.

Als je nu je budget in een goede videokaart stopt waarvan je weet dat die nog wel een jaartje of wat mee kan, dan kan je altijd nog een nieuw moederbord met processor er onder stoppen later.

• Reepje
  • Niet online
Zenety schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 12:46:
[...]

Loopt die zo echt zo erg achter?
Ja.
Waar denk jij dan dat die drop naar 25 fps dan vandaan komen?

[ Voor 11% gewijzigd door Reepje op 27-06-2014 13:36 ]

• Zenety
naenne schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 13:35:
[...]

Ah, dan zou ik denk ik ook voor de videokaart gaan. Zoals ik aan gaf, het lijkt me zeker nog geen afgeschreven kaart, maar gezien je budget wel de meest concrete upgrade voor game resultaat.

Het probleem is een beetje dat het allemaal (in mijn ogen) nog wel prima spul is, en per component ga je niet heel grote stappen maken tenzij je echt concreet over gaat stappen op een haswell setje oid. (ik weet ook niet of je amd wilt behouden.)
Ik ben niet zo heel bekend met amd, maar de processor lijkt mij ook dikke prima voor huidige games nog.

Als je nu je budget in een goede videokaart stopt waarvan je weet dat die nog wel een jaartje of wat mee kan, dan kan je altijd nog een nieuw moederbord met processor er onder stoppen later.
Thanks! Ga ik daar eens goed naar kijken, enige reden dat ik op dit moment een AMD CPU heb is omdat ik toen ik deze PC kocht niet enorm veel te besteden had. Volgende set word sowieso een Intel CPU.
Reepje schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 13:36:
[...]

Ja.
Waar denk jij dan dat die drop naar 25 fps dan vandaan komen?
Er kunnen heus wel meerdere factoren meespelen dan alleen de GPU lijkt mij. Maar bedankt voor je input.

• Reepje
  • Niet online
Zenety schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 14:15:

Er kunnen heus wel meerdere factoren meespelen dan alleen de GPU lijkt mij. Maar bedankt voor je input.
Natuurlijk spelen er meerdere factoren.

Alleen, in jouw geval speelt alleen de GPU.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:17

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat Reepje zegt, GPU GPU GPU. Bekijk hier het verschil tussen je huidige kaart en een kaart die makkelijk binnen die budget in je systeem zou kunnen passen.

De bedoelde 7950 is een prima kaart. Uiteraard kan je ook kijken naar een 280X, maar deze zal je kan je ook met wat sliders in Afterburner op 280x niveau zetten en zo het verschil in prijs in je zak houden. Ben je voor 170 euro klaar = profit.
Pagina: 1