Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutalbas
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09-2023
Helaas is mijn Nexus 5 een weekje geleden van (slechts) 80 centimeter hoogte op beton gevallen. Ondanks de beschermhoes zit er een ronde kras in mijn scherm; het glas is daar gebroken. Op zich werkt alles nog maar wil je daar natuurlijk niet mee blijven lopen..

Even op Google gespeurd maar ik kom erachter dat daar wel erg veel wordt gevraagd voor een schermreparatie. Heeft iemand een suggestie wat een betaalbaar maar ook betrouwbaar adres is??

Zelf fixen is voor mij niet weggelegd.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
120 euro in een vage belshop hier in eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:32
Ik zou er wel goed over nadenken voordat je hem bij een schimmig telefoonwinkeltje inlevert. Je weet nooit hoe professioneel ze zijn en straks slopen ze meer dan ze repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-07 14:48
Zelf erg goede ervaringen met deze winkel:
http://www.fixsupport.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-07 09:53
Heb hetzelfde probleem, maar uiteindelijk nooit laten maken. Ik kreeg de tip om ergens achter de oudezijds voorburgwal(A'Dam) heen te gaan, zou 80 euro zijn ofzo. Heb het alleen niet gedaan dus weet niet precies waar het zitm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hou er rekening dat ondanks dat een reparatie goedkoop lijkt, je nooit een 100% goed functionerende telefoon terugkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutalbas
  • Laatst online: 22-09-2023
Dank voor jullie reacties so far! 120 euro kwam ik inderdaad ook ongeveer op uit via Marktplaats.

Op Groupon zie je bijvoorbeeld vaak iPhone schermreparaties terugkomen voor 30 euro. Vinden jullie het ook niet vreemd dat het voor een mainstream telefoon een factor vier (!) van die prijs is???

Zeker omdat Google eerder aangaf dat het een simpele lijn is om te repareren (kan de link zo 1,2,3 niet vinden)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:03

Rmg

CptChaos schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 11:17:
Hou er rekening dat ondanks dat een reparatie goedkoop lijkt, je nooit een 100% goed functionerende telefoon terugkrijgt.
Want? meeste zaken zullen gewoon je scherm/digitizer vervangen. digitizer/scherm combo is 100 dollar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinS.Buisman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:30
De telefoonboer bij ons in de stad vraagt 160,-. Dan vervangen ze de complete module die hier staat beschreven. Vandaar dat het zo duur is overal. Het is niet mogelijk om alleen het glas te vervangen omdat het glas op het scherm 'gelamineerd' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Rmg schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 11:20:
Want? meeste zaken zullen gewoon je scherm/digitizer vervangen. digitizer/scherm combo is 100 dollar.
Omdat de ervaringen die ik hoor van mensen om mij heen niet heel positief zijn. Daarnaast is het natuurlijk niet alleen de 100 dollar voor digitizer en scherm, ook het arbeidsloon en overige kosten die erbij komen kijken voor een dergelijke reparatie, waardoor de kosten toch wel wat hoger liggen dan dat je nu schetst.

Zelf had ik ook problemen met mijn Nexus 5 (ze schijnen niet goed tegen water te kunnen... ;) ), na wat zoekwerk om zelf de onderdelen te bestellen e.d. kwam ik uiteindelijk erachter dat het qua kosten niet veel scheelt om te repareren of nieuwe te kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 27-06-2014 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zxcvb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-07 13:32
Alleen het glas vervangen kan wel maar is heel risicovol. Het LCD scherm gaat vaak stuk en dan moet je alsnog de hele module vervangen. Ook neemt dit vaak zoveel tijd dat dit net zoveel kost als meteen de hele module vervangen. Ook krijg je nooit meer dezelfde 'touch-gevoeligheid' als bij het originele scherm.
Knip, reclameuitingen vervangt de complete display module (glas + digitizer + LCD) met originele LG onderdelen en is relatief goedkoop.

[ Voor 9% gewijzigd door The Wizard op 08-01-2015 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KenAnTuRan
  • Laatst online: 08-11-2022
Naast IT heb ik ook een reparatie zaak, wij gebruiken uitsluitend originele parts zal verschil ff uitleggen.

Orginele onderdeel heeft partnr =: LG D821 Nexus 5,D820 Nexus 5 P/N:ACQ86661401
En is te herkennen aan de tape rondom de body en bij de volume en on/off groene tape

Nadelen imitatie:
- touchgevoeligheid soms niet 100% (hoeft niet perse)
-LCD+Touchpanel komt in meer dan de helft van de gevallen los van de body (frame)
-kleur van body is niet het zelfde, gebruikte kunstof wijkt ook af (irriteert bij sommige mensen)
-sommige gevallen is de lcd niet overal even mooi geplakt hoogte verschillen
-je weet niet welke kwaliteit glas er gebruikt is (gorilla glas of niet) zoniet is die zo weer stuk!

Voordelen
-Geen! (meestal voor de reparateur die houdt wat meer centen over)
-Lekker goedkoop als je t zelf inelkaar gaat zetten

Nadelen Origineel:
-Wat de meeste mensen zeggen (PRIJS)

Voordelen Origineel
-Je toestel word zgan meestal na t vervangen van de LCD Unit

en nu :z :z :z
Pagina: 1