Toon posts:

Vraag over mijn home cinema set (smart-tv)

Pagina: 1
Acties:
  • 4.044 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen _/-\o_ ,

Ik heb een vraagje. Momenteel heb ik een smart tv, met een UPC kast voor de televisie. Zenders kijk ik momenteel via de UPC, en netflix e.d. via de tv.

Nu heb ik gisteren een home cinema set gekocht, maar hier blijkt ook een smart tv op de versterker te zitten. Ik krijg het nu niet voor elkaar om alles met elkaar te laten werken. Momenteel werkt de audio alleen bij mijn upc (d.m.v. een tulp kabel, waarbij ik de versterker moet omzetten naar "aux"). Zodra ik echter via netflix iets ga kijken werkt het geluid niet meer.

Zou iemand mij kunnen helpen! :) :)

Alvast bedankt,

Groet
Jos

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-01 18:25
Jos,

Wellicht is het handig om nog even het volgende te vermelden:
- Welke tv heb je?
- Welke home cinema set heb je?
- Hoe is het nu aangesloten? (UPC-->versterker-->tv bijvoorbeeld) en met welke kabels

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-01 18:14
Smart tv, heeft die geen digitale uitgang spdif?
Als je die op je versterker aansluit.Zou het moeten werken.

http://rus.neostore.lv/th/EC-00651/EC-00651741-04.jpeg

digitaal out naar home cinemaset

Even klikken naar plaatje

http://www.manualslib.com...tb3510.html?page=9#manual

[ Voor 255% gewijzigd door binbero op 27-06-2014 10:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
De tv is de Philips 40PFL4508H/12 aluminium.
Versterker is de Philips HTB3510
UPC kast is die standaard UPC kast :p

Ik heb de tv en UPC via HDMI aangesloten
Versterker via Tulp naar UPC kast. Verder zit er op alle 3 de apparaten een internet-poort, is het een idee om het via mijn router ofzo te doen?

B.v.d.!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 14:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als ik de handleidingen zo bekijk ondersteund iig je TV en de home cinema ARC (audio return channel). Dat betekent dat de TV het geluid van UPC via HDMI door kan sturen naar de home cinema.

Het grote voordeel daarvan is dat je daadwerkelijk surround geluid doorstuurt. Zoals je het nu aangesloten hebt heb je van UPC enkel analoge stereo. Let wel op dat je de home cinema wel aansluit op de hdmi aansluiting van de TV die daadwerkelijk ARC ondersteund (Vaak is dat HDMI 1)

Verder moet je in je handleiding even het stukje over CEC opzoeken (Philips noemt dat Easylink). Daardoor heb je nog maar 1 afstandsbedieinng nodig. Daarin staat vast ook meer informatie over ARC.

Ik heb geen idee of de UPC box ook CEC ondersteund.

De ethernetpoorten gaan je niet helpen om het geluid rond te sturen. Die zijn enkel bedoeld voor het 'smart' gedeelte.

[ Voor 7% gewijzigd door Janoz op 27-06-2014 10:43 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Oke hardstikke bedankt! ik ga er achteraan ^^

even ter verduidelijking: Ik hoef het "smart-tv" van de versterker dus helemaal niet te gebruiken|? Ik kan gewoon mijn TV daarvoor blijven gebruiken?
B.v.d

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2014 11:39 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 14:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als ARC goed werkt zal de TV het geluid (ook van het smartTV gedeelte) gewoon naar de homecinema sturen. Je kunt gewoon die van de TV blijven gebruiken.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-01 18:25
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 11:37:
Oke hardstikke bedankt! ik ga er achteraan ^^

even ter verduidelijking: Ik hoef het "smart-tv" van de versterker dus helemaal niet te gebruiken|? Ik kan gewoon mijn TV daarvoor blijven gebruiken?
B.v.d
Je hoeft natuurlijk helemaal niets ;)

Vanwege het hele ARC verhaal heb ik gevraagd naar de types van zowel televisie als versterker, omdat recente apparaten dit ondersteunen en het een ideale functie is om alle apparaten naadloos met elkaar te laten communiceren.
Zelf heb ik hier ook ervaring mee en het werkt heel fijn.

Het lijkt mij zelf het prettigst om het 'smart' gedeelte gewoon via de tv te gebruiken, omdat dit toch wel het apparaat is wat het meeste aanstaat.

Het enige wat je nu hoeft te doen is zoals Janoz hierboven ook al aangaf is te kijken in de handleiding van zowel de tv als de versterker om vast te stellen welke input van de tv ARC (audio return channel) ondersteund (dit zijn er meestal maar enkele) en als het goed is zit er 1 HDMI uit op je versterker welke ARC ondersteund.

ARC houdt eigenlijk in dat je televisie over die hdmi poort (wat eigenlijk in principe alleen input is) audio 'terug' kan sturen naar de versterker. Dus je hoeft maar 1 HDMI kabel van versterker naar televisie te hebben.

Let hierbij wel op dat de kabel hdmi 1.4 (dacht ik) ondersteund, anders wordt het nog steeds niets.

Vervolgens kun je je UPC box via HDMI kabel aansluiten op de televisie en als het goed is moet de televisie op het moment dat er afgespeeld wordt vanaf zowel UPC als 'smart' tv het geluid automatisch doorsturen naar je versterker zodra deze ook aan staat.

(Een andere mogelijkheid is het verbinden van de UPC box op een HDMI 'in' op je versterker, maar in dat geval moet je op het moment dat je televisie gaat kijken op zowel je tv als versterker de juiste input selecteren, een dubbele handeling dus, maar wel handig als je maar 1 kabel naar je televisie wilt.)

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Allereerst hartelijk bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik heb het uitgeprint en alle stappen die jullie aangaven zorgvuldig doorlopen. Helaas komt het geluid nog steeds uit mijn tv, en werkt de versterker nog niet.

Ik heb een hdmi kabel (3 euro Action) tussen de TV en de versterker zitten, waarbij bij de versterker "HDMI ARC uit" staat, en bij de TV "ARC HDMI". Daarnaast heb ik opgezocht hoe ik bij de instellingen het geluid via de versterker kon laten gaan, en dit ingesteld. Helaas geen succes tot nu toe.

Wat doe ik verkeerd? :(

B.v.d

Verwijderd

Topicstarter
Op de HDMI kabel staat wel "high speed HDMI cable".. maar verder geen 1.4 o.i.d.... weet dus niet of dit de goede is.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem zit volgens mij bij mijn tv... als ik via "options" naar "beeld en geluid" ga.. staat er luidsprekers.
Hierbij kan ik kiezen tussen "TV" en " Versterker". Als ik versterker aanklik geeft de tv de error " "mislukt. TV luidspekers actief"... daar loop ik nu weer op vast :P

Verwijderd

hallo

ik heb een LG versterker hij staat nu op dvd modus hoe krijg ik het op aux modus zonder afstandsbediening?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 18:05

FeaR

In GoT we trust

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.