Switch van ATA naar RAID --> BSOD bij booten

Pagina: 1
Acties:

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-01 17:56

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Ik heb hier een Dell PowerEdge T310 met een S100 RAID controller.
In eerste instantie had ik Windows op een losse HDD geinstalleerd en alles mooi geconfigureerd etc. Beetje dom natuurlijk, die Windows schijf moet natuurlijk in RAID1.

Dus, Ghost-image gemaakt, schijf erbij in, RAID1 geconfigureerd, met de RAID driver en wat omweggetjes de Ghost-image netjes teruggezet gekregen. Start niet op, bootsector mist etc.
Ook gefixt met Startup Repair en wat omweggetjes.

Nu kom dus het balkje in beeld wanneer Windows begint te laden en dan klapt ie eruit met een BSOD (die zo snel verdwijnt dat ik het niet kan lezen). Dit ligt uiteraard aan die switch van ATA naar RAID.

Ik heb gegoogled en kwam een paar registry fixes tegen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\msahci
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\iaStorV
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\iaStor

En dan in die keys de 'Start'-value op 0 zetten.

Via een boot-stick de registry offline gemount maar helaas heeft dit niet gewerkt en ik kan geen andere mogelijke oplossingen meer vinden of bedenken.

Heeft iemand een tip hoe ik de installatie toch weer aan het werken krijg? Dat zou namelijk erg veel werk (en frustratie :P ) schelen.

Ik ben er namelijk van overtuigd dat het met een registry-aanpassing of andere kleine softwarematige truc gewoon weer moet kunnen werken. Hij begint immers met starten van Windows maar klapt eruit vanwege een missende driver oid.

Thanks!!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-01 21:53
Volgens mij werken die registry trucjes alleen als je een werkend OS hebt waarin je ze veranderd. Echter wanneer dit een belangrijke server is zou ik er geen tijd meer aanbesteden. Een server waarop voor ie in productie gaat al in de registry geprutst is, liever niet imho.

Het installatie kost je een paar uurtjes denk ik, is misschien nog goedkoper ook nog dan dit proberen te fixen.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-01 17:56

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Het gaat hier over een server die gaat dienen als Windows Deployment server. Het is een vervanging van de huidige. Het maakt niet uit of de nieuwe vandaag klaar is, of ergens volgende week. Hij kan dus rustig nog even blijven staan om nog wat mogelijke oplossingen op te proberen.

'In de registry geprutst' vind ik dan ook een beetje overdreven.

Herinstallatie zal inderdaad een paar uur kosten. Misschien wel een hele dag. Maar omdat de PC al wel boot maar er dan uitklapt, ben ik ervan overtuigd dat er nog maar 1 of 2 kleine dingetjes gefixt hoeven te worden om hem weer volledig naar Windows te laten booten.

1. Dat zou veel werk schelen.
2. Ik ben ontzettend benieuwd waar het laatste probleempje nu nog zit en zou het erg leuk vinden als we dit kunnen uitvogelen :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Je zult voor het migreren de RAID drivers voor die S100 controller moeten installeren. Geen idee onder welke service die vervolgens wordt gezet, maar je zult de iastorV of msahci services moeten vervangen door de services die bij je DELL software RAID controller horen.