Batchbestand raakt in loop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-10 22:15
Hallo,
Ik wil graag de volgende 3 commando's uitvoeren middels een .bat

certreq –new IPAD001.inf IPAD001.req
certreq –submit IPAD001.req
certreq -accept IPAD001.cer

Als ik dit .bat bestand uitvoer raakt het in een loop.
Ik ben niet thuis in scripting, en er zal vast een makkelijke verklaring voor zijn :) Met googlen kom ik er ook niet uit.
de output: certreq ûnew IPAD001.inf IPAD001.req (en dat tig keer tot ik het stop).
Somebody?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-10 11:44

E-Vix

Nu met sneeuw!

Heb je je .bat file toevallig certreq.bat genoemd?

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:57

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, wat doet certreq, en wat doen die .req en .inf files? Wat zeggen je eigen debug pogingen? Wat probeer je te bereiken? Certificaten installeren? Kun je dat via group policies doen anders? Roep je de bat zelf aan? Vanuit welke path en welke runtime locatie? Absolute VS relatieve paden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielG
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 15:36

DanielG

i = 0x5f3759df - (i>>1); ☠₧ℳ🀪❣

het streepje in je post: –
is geen echt streepje: -

dus als dit een copy paste is uit je bat kan dat iets verklaren. (kan ook de 'certreq ûnew' verklaren)

[ Voor 13% gewijzigd door DanielG op 27-06-2014 09:39 ]

http://xyproblem.info/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Het bestand heet inderdaad certreq.bat. Maar als ik het een andere naam geef krijg ik de zelfde output.

@ Umbrach, als ik de 3 regels één voor één invoer in een cmd dan werkt het prima. Ik probeer middels een .inf inderdaad een certificaat te genereren tegen onze issuing CA. GPO gaat hem niet worden.
In de cmd ben ik naar het pad gegaan waar de bestanden staan (.inf, .bat). Lets say G:\userdata\profiel\

@ Daniel, die was me nog niet opgevallen. Helaas nog de zelfde output. Al is dat tekentje in de output nu 'goed': certreq new IPAD001.inf IPAD001.req

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:57

Umbrah

The Incredible MapMan

Probeer eens wat waits in te bouwen in je batch, mogelijk gaat certreq.exe parallel buiten de CLI om... nogmaals: waarom deze batch? Kun je certificaten niet beter op andere manieren registreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
technoaddict schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:46:
Het bestand heet inderdaad certreq.bat. Maar als ik het een andere naam geef krijg ik de zelfde output.
Dat is je probleem. Toen je het "hernoemde": heb je toen een kopie gemaakt met een andere naam en de certreq.bat laten staan?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Rob, dat was inderdaad het geval. Nu werkt het wel na verwijderen van certreq.bat
Dus de command line opdracht had een conflict met het bestand?
Thanks allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:25

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Windows negeert extensies. Waardoor certreq.bat dus hetzelfde is als certreq.exe. Als jij dus in je bat bestand certreq aanroept, dan kijkt windows niet verder dan haar neus lang is en voert het locale certreq.bat uit in plaats van certreq.exe wat ergens "ver weg" in Windows\System32 staat.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Helder. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkbrace
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-08 15:17
Wow. Ik vind dat echt heel goed bedacht van E-vix. Binnen 3 minuten. Jammer dat je hier niet kan upvoten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
BazzPsychoNut schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 14:01:
Wow. Ik vind dat echt heel goed bedacht van E-vix. Binnen 3 minuten. Jammer dat je hier niet kan upvoten :)
Gewoon visueel upvoten, gekkie...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2hzhOE3.gif

[ Voor 4% gewijzigd door HuHu op 27-06-2014 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Orion84 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 10:05:
Windows negeert extensies. Waardoor certreq.bat dus hetzelfde is als certreq.exe. Als jij dus in je bat bestand certreq aanroept, dan kijkt windows niet verder dan haar neus lang is en voert het locale certreq.bat uit in plaats van certreq.exe wat ergens "ver weg" in Windows\System32 staat.
Dat is niet waar. Windows negeert geen extensies. Windows vult incomplete namen juist aan met een extensie.

Als je in de .bat alleen certreq aanroept en niet certreq.exe dan gaat Windows zelf de naam aanvullen met bekende extensies voor uitvoerbare bestanden (.bat, .com, .exe, etc). Daarbij heeft .exe prioriteit boven .bat (wordt bepaald door de PATHEXT omgevingsvariabele).

In dit geval speelt ook nog dat certreq.exe in een andere directory staat en Windows zal eerst in de actieve directory zoeken en daarna pas in de locaties die in de PATH omgevingsvariabele opgegeven zijn. Daardoor wordt in dit geval certreq.bat toch uitgevoerd ondanks dat .exe in principe prioriteit boven .bat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Fijn dat het is opgelost, maar dit topic staat wel op de verkeerde plek, zie Waar hoort mijn topic? Ik zal het even verplaatsen naar Windows Clients

PRG>>WOS
downtime schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 02:26:
[...]

Dat is niet waar. Windows negeert geen extensies. Windows vult incomplete namen juist aan met een extensie.
Alleen voor executables, right?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

NMe schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 10:37:
Alleen voor executables, right?
Het gebeurt alleen voor het eerste woord in een opdrachtregel. En dat zal in de praktijk altijd de naam van een intern commando, een script of een executable zijn. Maar het gebeurt ook alleen met de extensies die in de PATHEXT variabele vermeld zijn (.bat, .cmd, .exe, .com, etc)

Dus de opdracht "doedit" kan gematched worden met .bat, .cmd, .exe, etc maar niet met .pl of .php want die extensies komen niet in de PATHEXT variabele voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

En als je in het .batje expliciet "certreq.exe" gebruikt heb je er geen last van

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1