Toon posts:

Muis aanschaf... Vervelende ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen, ik ben op zoek naar een top muis voor mijn systeem.
Ik heb een high-end gaming pc (4770, 2x 780 ti, 32 gb ram, watergekoeld) en al een heel fijn toetsenboerd (razer blackwidow ultimate 2014). Daar heb ik een razer naga 2014 bij gekocht, maar man man man wat is dat een rotmuis. Soms valt hij half weg, lijkt de DPI opeens 10 keer zo laag en moet ik hem optillen/ mee kloten om hem weer fatsoenlijk aan te praat te krijgen terwijl ik er een Razer Vespula muismat bij heb gekocht (je zou denken: werkt goed met elkaar, niet dus..)

Om die reden ben ik (tijdelijk) terug gegaan naar mijn oude muis een Roccat Kone (denk de eerste versie). Daar zit een gewichtje in die soms los laat (denk slijtage), waardoor ik hem soms (om de 1-2 uur) moet optillen om ff vast te klikken.

Ik ben op zoek naar iets nieuws... Ik zag dat Roccat een nieuwe Kone heeft, op zich prima ding lijkt me? Heeft die ook weer dergelijke gewichtjes, en zo ja: zitten die op een andere manier bevestigd? Heeft iemand wellicht andere tips/ adviezen? Prijs maakt mij geen drol uit, maar het moet een goede fijne betrouwbare muis zijn, ik hoef geen 1001 knoppen te hebben, 2 op de zijkant en links+rechts + (niet klikbaar) scrollwiel is afdoende. Hartelijk dank!!!!

P.S. Iemand anders dergelijke adviezen met Roccat? Ik baal er best van, dacht dat het een goed merk was... Die naga valt echt vies tegen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2014 07:48 ]

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 07:45:
Beste allen, ik ben op zoek naar een top muis voor mijn systeem.
Ik heb een high-end gaming pc (4770, 2x 780 ti, 32 gb ram, watergekoeld) en al een heel fijn toetsenboerd (razer blackwidow ultimate 2014). Daar heb ik een razer naga 2014 bij gekocht, maar man man man wat is dat een rotmuis. Soms valt hij half weg, lijkt de DPI opeens 10 keer zo laag en moet ik hem optillen/ mee kloten om hem weer fatsoenlijk aan te praat te krijgen terwijl ik er een Razer Vespula muismat bij heb gekocht (je zou denken: werkt goed met elkaar, niet dus..)

Om die reden ben ik (tijdelijk) terug gegaan naar mijn oude muis een Roccat Kone (denk de eerste versie). Daar zit een gewichtje in die soms los laat (denk slijtage), waardoor ik hem soms (om de 1-2 uur) moet optillen om ff vast te klikken.

Ik ben op zoek naar iets nieuws... Ik zag dat Roccat een nieuwe Kone heeft, op zich prima ding lijkt me? Heeft die ook weer dergelijke gewichtjes, en zo ja: zitten die op een andere manier bevestigd? Heeft iemand wellicht andere tips/ adviezen? Prijs maakt mij geen drol uit, maar het moet een goede fijne betrouwbare muis zijn, ik hoef geen 1001 knoppen te hebben, 2 op de zijkant en links+rechts + (niet klikbaar) scrollwiel is afdoende. Hartelijk dank!!!!

P.S. Iemand anders dergelijke adviezen met Roccat? Ik baal er best van, dacht dat het een goed merk was... Die naga valt echt vies tegen.
Ik heb een Naga 2014 en heb die problemen niet. Ik zou hem terugbrengen voor je garantie.

Verwijderd

Topicstarter
DeeSung schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 07:51:
[...]

Ik heb een Naga 2014 en heb die problemen niet. Ik zou hem terugbrengen voor je garantie.
Geen zin in een discussie met Razer en het geld boeit me niet zoveel, gaat meer om wat er voor in de plaats komt :) Hij doet het op zich redelijk, maar als hardcore gamer laat hij me soms op cruciale momenten in de steek, gebruik hem wel voor laptop oid. Word/ excel doettie prima :)

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:36

weebl

YARR!

Je komt hier ranten dat je muis het niet goed doet en ons vragen welke je dan het beste kan kopen...
Het lijkt er op dat ie gewoon stuk is, dus misschien gewoon een nieuwe kopen???
of gewoon je garantie claimen, niks raars aan hoor...

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 13:55

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Wat zijn de eisen? (denk aantal knoppen/macros e.d.)
Wat mag hij kosten?
Voorkeur voor merk?

Eigenlijk zou ik gewoon de muis met garantie terugsturen. Ook al boeit geld niet, het is zonde die Scheermessen zijn tamelijk duur in mijn ogen.

Verwijderd

Topicstarter
Splitinfinitive schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 08:36:
Wat zijn de eisen? (denk aantal knoppen/macros e.d.)
Wat mag hij kosten?
Voorkeur voor merk?

Eigenlijk zou ik gewoon de muis met garantie terugsturen. Ook al boeit geld niet, het is zonde die Scheermessen zijn tamelijk duur in mijn ogen.
2 knoppen aan de zijkant, verder gewoon scroll/ links/ rechts knopske.
Kosten maakt niet uit
Voorkeur voor Roccat (goede ervaringen verleden, maar teveel keuze nowadays), logitech lijkt me ook een goed merk?

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Razer Deathadder 2013 of Logitech G400s. Zelf beide in bezit en gebruik nu meestal de deathadder.

Er is een gamingmuizen topic op GOT en ook daar komt deze zelfde conclusie regelmatig voorbij met een goed uitleg waarom.

Verwijderd

Logitech g501 lijkt mij wel fijn! Ik zit ook te zoeken voor mijn verjaardag

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-03 09:52
De corsair m95! Of de m65. Erg goede muizen. Ik heb ze beide gebruikt.
De roccat kone XTD ligt ook heerlijk in de hand aangezien de kone color redelijk klein is en de xtd weer net wat langer is.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-03 14:06
Pataar schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:10:
De corsair m95! Of de m65. Erg goede muizen. Ik heb ze beide gebruikt.
De roccat kone XTD ligt ook heerlijk in de hand aangezien de kone color redelijk klein is en de xtd weer net wat langer is.
Heb de m65 ook en ik kan hem ook aanraden, maar....

Ik heb de muis nu al twee keer terug moeten sturen ivm de sniper button die los begon te zitten en de andere keer dat de rechtermuisknop niet meer werkte. Terugsturen is eenvoudig en snel, je maakt een ticket aan en je kan hem naar almere opsturen, binnen diezelfde week heb je een hele nieuwe muis, maar liever stuur ik mijn muis niet terug en gebruik ik hem ipv elke 3-4 maanden een weekje een oude logitech muis van 6 euro te moeten gebruiken.

Corsair is prima materiaal, maar breekt snel. En dan valt mijn twee keer terugsturen nog wel mee, ik heb vrienden die het ene corsair product na het andere terugsturen. Leuke muis die m65, maar volgende keer geen corsair voor mij.

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-03 20:07
Even langs de MediaMarkt/Saturn, probeer wat muizen uit en ga dan zoeken naar reviews of een selectie van muizen maken die je fijn vindt en hier ervaringen vragen.
Oh en over Razer. Als je geen gedoe wilt met garantie enzo, lekker wegblijven bij dat merk. Ze hebben volgens mij nogal hoog risico op fouten in hun producten. Ik zie ze vaker voorbij komen dan merken zoals Logitech. Daarnaast is Logitech zeer goed met aftersales in mijn ervaring. Ook als ze niets kunnen betekenen geven ze vaak nog wel een kortingscoupon.

[ Voor 52% gewijzigd door Remz op 27-06-2014 12:21 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nieuwe Roccat Kone heeft hetzelfde probleem, al is de buitenkant iets betere kwaliteit (de eerste Kone leek ook een soort van rubber/plastic toplaag los te laten). Ik heb uiteindelijk gewicht gewoon vastgelijmd, problem solved :P

Grootste probleem ik dat ik nog heb met Roccat, zonder software doet dat ding dus niets. (maarja, die in te stellen kleuren.. blijft bling bling :P).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Vincedf
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-03 10:49
Gewoon een Sharkoon FireGlider halen. Kan makkelijk mee met de duurdere muizen, ligt prima in de hand. Ik heb al een aantal merken gehad maar deze bevalt me het best. En dan te bedenken dat hij maar 20 euro is!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

* D4NG3R is na ruim 8 maanden nog steeds erg te spreken over de Roccat Kone XTD.

Zie mijn sig voor meer info.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• nldbobg
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-03 17:59
Ik ben zelf verslaafd geraakt aan de Steelseries sensei, dit is op het eerste gezicht echt een muis zonder poespas.
2 knoppen linker kant
2 knoppen rechter kant
links, rechts, scroll, scrollup scrolldown.

maar aan de onderkant is een schermpje te vinden waarmee je zonder de software te instaleren toch de settings van de muis kunt aanpassen.

lekker groot, voor zowel links als rechtshandigge.
ook bij langdurigge gamesessies geen last van mijn hand.
had hiervoor een sharkoon dingetje, maar na 45min moest ik gewoon stoppen omdat mijn hand een onnatuurlijke positie aannam.

dit met goede software waarmee je veel kan instellen inclusief macros, etc.

ben zelf begonnen met de sensei mlg editie, maar deze cpi is gewoon overkill (meer dan 16000, ik gebruik 6000 en windows + game versnelling op 1.
na anderhalf jaar intensief gebruik nog steeds in top conditie.

pricewatch: Steelseries Sensei MLG Edition

deze laatst gekocht voor mijn macbook icm steam streaming (normale editie tot 12000cpi).

pricewatch: Steelseries Sensei

werkt perfect.

de goedkope versie:

pricewatch: Steelseries Sensei [RAW] Rubberized

heeft geen cpu aan board, en geen scherm.
hiermee heeft de software ook weinig zin, minder instellingen etc.

edit: de specs in de pricewatch voor de mlg editie kloppen niet.
Pagina: 1