NVIDIA 3D Vision Kit op Mitsubishi HC6500 beamer

Pagina: 1
Acties:

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
Ola tweakers,

Na dagenlang het internet afstruinen ben ik eigenlijk nog niet echt een antwoord op mijn volgende vraag tegengekomen, vandaar dat ik de vraag hier stel.

Ik ben van plan een NVIDIA 3D Vision Kit 2 (met shutter glasses) te kopen en deze te gaan gebruiken in combinatie met mijn Mitsubishi HC6500 beamer. Dit is geen 3D beamer, wel 1080p 60Hz en zeer goede lichtopbrengst.

Ik vroeg me vooral af of dit überhaupt mogelijk is.
Normaliter heb je voor een 3D gaming-ervaring een 120Hz monitor nodig, zodat je 60Hz per oog waarneemt.
Ik ben dan ook niet van plan erop te gaan gamen, maar voornamelijk 3D-films te gaan kijken.

Praktisch alle 3D-films zijn 24Hz. Op een 60Hz scherm zou je met de NVIDIA 3D kit dus 30Hz per oog overhouden. Genoeg dus voor film op te kijken. Helaas ondersteunt mijn beamer geen 48Hz, wat nog idealer zou zijn, maar dat beetje stutter-effect neem ik voor lief.

De hamvraag is dan ook: Gaat dit werken? Of zijn NVIDIA's drivers zo eigenwijs dat ze alleen maar op 120Hz werken?

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• MNECMotU
Iemand hier ervaring mee?

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• MNECMotU
Nobody?

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:24

two

Ik zou die kit dan gewoon kopen, kijken of het werkt, zo niet, terugsturen onder WKOA?

Signature

• MNECMotU
Daar heb je zeker gelijk in. Ik heb hem al besteld en als het goed is komt hij morgen binnen.
Werkt het niet, dan stuur ik hem terug inderdaad.

Ik zal mijn bevindingen hier posten!

• MNECMotU
Heb hem van het weekend getest en mijn bevindingen zijn helaas negatief.
Het is niet aan de praat te krijgen op een 60Hz monitor (of beamer in mijn geval).

De NVIDIA drivers herkennen natuurlijk dat het geen 3D-ready display is. Dit is te omzeilen door de beamer aan te sluiten via VGA en de drivers van een 3D-ready beamer geforceerd te installeren.

Na de 3D Vision installatieprocedure doorlopen te hebben lijkt het er soms op dat het even werkt. De shutterglasses gaan even 'knipperen', alleen dit loopt uit-sync met de refresh rate van het beeldscherm.

Ik heb zo'n beetje alle resoluties en alle refresh rates geprobeerd die zowel mijn beamer, als de 3D Vision driver ondersteunen.

Ook heb ik 4 verschillende Nvidia graphic drivers geprobeerd (van 2010 t/m 2014). Met de oudste drivers was het resultaat het minst slecht en leek het er even op dat het ging werken, maar helaas. Na een halve seconde stopt de shutterglass en krijg je een foutmelding in beeld: "Warning: attempt to run Stereoscopic in non-stereo display mode, please change to a acceptable mode. See documentation for acceptable Stereoscopic 3D modes".

Helaas. Het gaat dus niet werken. Dus een tip voor eenieder die de Nvidia 3D Vision Kit 2 wilt aanschaffen: Zorg dat je een 3D-ready (120Hz) display hebt.

Pagina: 1