Dag tweakers, ik heb er lang op moeten wachten maar ik kan dan eindelijk mijn eerste game pc kopen
. Ik wil niet perse een budget opstellen omdat ik niet echt weet wat ik nodig heb (maar hoe goedkoper hoe beter). Ik wil geen troep kopen maar ik wil ook niet onnodig dure uitgaven doen. Ik wil gewoon weten wat ik minimaal nodig heb en hopelijk kunnen jullie deze leek daarbij adviseren.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil games zoals Arma 3, Total war Rome 2, Battlefield 4, Civilization V, Europa universalis, World of tanks, World of warplanes, War thunder etc. op een 1920x1080 monitor spelen met high instellingen. verder gebruik zal surfen en mailen etc. zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximumprijs heb ik niet maar het liefst zo goedkoop mogelijk en geen onnodige uitgaven. Ruime schatting is maximaal 1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een 27 inch 1920x1080 monitor, een logitech toetsenbord en een set speakers van creative.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil gewoon het minimale voor een desktop en mijn eisen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb het liefst een intel processor omdat ik heb gelezen dat die zuiniger en dus stiller zijn, en bovendien sneller in de meeste games.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau moet absoluut zeer stil zijn, laag energieverbruik zou fijn zijn. Ik heb gelezen over coil whine en dat wil ik absoluut niet hebben.
Ga je overklokken?
Nee ik ga niet overklokken
Ik heb het volgende lijstje uitgezocht en zal hieronder mijn motivatie voor de onderdelen geven.
Processor: Goedkoopste haswell refresh i5 quadcore genomen omdat ik heb gelezen dat er een i5 nodig is voor gamen.
Moederbord: Deze heeft een goede geluidschip wat voor mij belangrijk is en past in de gekozen kast.
Videokaart: geen verstand van maar deze zie ik vaak voorbijkomen dus daarom heb ik m er maar ingezet.
Harde schijf: 1 terabyte ga ik waarschijnlijk heel lang over doen om vol te krijgen dus voor nu genoeg, als ik ruimtetekort krijg dan koop ik er nog wel een bij.
Behuizing: Deze is heel stil en koel als ik de reviews mag geloven.
Windows: Deze is zoiezo nodig.
Ram geheugen: Ik heb gelezen dat 8gb ram genoeg is dus daar blijf ik dan nu maar bij.
Dvd-drive: deze heb ik ook zoiezo nodig.
Voeding: Deze zie ik ook vaak aangeraden worden dus vandaar.
SSD: Ik wil een snel systeem dus daarom deze SSD, als de opslag te klein wordt koop ik er nog wel een bij.
Mijn vragen zijn:
Is deze processor snel genoeg voor de games die ik wil gaan spelen? of heb ik een 4590 nodig? en is de 4590 veel meer futureproof dan deze processor?
Videokaart: hier heb ik niet zo veel verstand van maar is deze goed genoeg voor 1920x1080 op high instellingen met de genoemde games voor de komende 2 jaar? Ik heb namelijk gelezen dat na 2 jaar een videokaart zo'n beetje op is. Ik zag ook nog een gtx 760 en een r9 280x, zouden dat betere keuzes zijn of heb ik hieraan genoeg? ik doe liever geen onnodige uitgaves maar ik wil er liever niet na bestelling achterkomen dat de videokaart niet goed genoeg is.
Voeding: Deze moet absoluut stil zijn een geen coil whine hebben. Ik kan er weinig reviews over vinden maar zit ik met dit model goed? ook kwa vermogen?
Ben ik verder nog iets vergeten en zal dit systeem op deze manier stil en koel zijn en de genoemde games op high instellingen minimaal 30fps kunnen spelen? Ik wil in de multiplayer 60fps maar dan mogen sommige instellingen ook wel naar medium. Bespaarpuntjes/onnodige uitgaven hoor ik graag.
Alvast bedankt.
Edit:
volgende systeem besteld bedankt allen:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil games zoals Arma 3, Total war Rome 2, Battlefield 4, Civilization V, Europa universalis, World of tanks, World of warplanes, War thunder etc. op een 1920x1080 monitor spelen met high instellingen. verder gebruik zal surfen en mailen etc. zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximumprijs heb ik niet maar het liefst zo goedkoop mogelijk en geen onnodige uitgaven. Ruime schatting is maximaal 1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een 27 inch 1920x1080 monitor, een logitech toetsenbord en een set speakers van creative.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil gewoon het minimale voor een desktop en mijn eisen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb het liefst een intel processor omdat ik heb gelezen dat die zuiniger en dus stiller zijn, en bovendien sneller in de meeste games.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau moet absoluut zeer stil zijn, laag energieverbruik zou fijn zijn. Ik heb gelezen over coil whine en dat wil ik absoluut niet hebben.
Ga je overklokken?
Nee ik ga niet overklokken
Ik heb het volgende lijstje uitgezocht en zal hieronder mijn motivatie voor de onderdelen geven.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 154,75 | € 154,75 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 66,05 | € 66,05 |
| 1 | MSI Radeon R9 270X GAMING 2G | € 169,95 | € 169,95 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,04 | € 46,04 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 82,85 | € 82,85 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL Retail | € 98,95 | € 98,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 64,32 | € 64,32 |
| 1 | Samsung SH-224BB Zwart | € 15,44 | € 15,44 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 46,95 | € 46,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 90,50 | € 90,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 835,80 | |
Processor: Goedkoopste haswell refresh i5 quadcore genomen omdat ik heb gelezen dat er een i5 nodig is voor gamen.
Moederbord: Deze heeft een goede geluidschip wat voor mij belangrijk is en past in de gekozen kast.
Videokaart: geen verstand van maar deze zie ik vaak voorbijkomen dus daarom heb ik m er maar ingezet.
Harde schijf: 1 terabyte ga ik waarschijnlijk heel lang over doen om vol te krijgen dus voor nu genoeg, als ik ruimtetekort krijg dan koop ik er nog wel een bij.
Behuizing: Deze is heel stil en koel als ik de reviews mag geloven.
Windows: Deze is zoiezo nodig.
Ram geheugen: Ik heb gelezen dat 8gb ram genoeg is dus daar blijf ik dan nu maar bij.
Dvd-drive: deze heb ik ook zoiezo nodig.
Voeding: Deze zie ik ook vaak aangeraden worden dus vandaar.
SSD: Ik wil een snel systeem dus daarom deze SSD, als de opslag te klein wordt koop ik er nog wel een bij.
Mijn vragen zijn:
Is deze processor snel genoeg voor de games die ik wil gaan spelen? of heb ik een 4590 nodig? en is de 4590 veel meer futureproof dan deze processor?
Videokaart: hier heb ik niet zo veel verstand van maar is deze goed genoeg voor 1920x1080 op high instellingen met de genoemde games voor de komende 2 jaar? Ik heb namelijk gelezen dat na 2 jaar een videokaart zo'n beetje op is. Ik zag ook nog een gtx 760 en een r9 280x, zouden dat betere keuzes zijn of heb ik hieraan genoeg? ik doe liever geen onnodige uitgaves maar ik wil er liever niet na bestelling achterkomen dat de videokaart niet goed genoeg is.
Voeding: Deze moet absoluut stil zijn een geen coil whine hebben. Ik kan er weinig reviews over vinden maar zit ik met dit model goed? ook kwa vermogen?
Ben ik verder nog iets vergeten en zal dit systeem op deze manier stil en koel zijn en de genoemde games op high instellingen minimaal 30fps kunnen spelen? Ik wil in de multiplayer 60fps maar dan mogen sommige instellingen ook wel naar medium. Bespaarpuntjes/onnodige uitgaven hoor ik graag.
Alvast bedankt.
Edit:
volgende systeem besteld bedankt allen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 154,75 | € 154,75 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 66,05 | € 66,05 |
| 1 | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 OC | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,04 | € 46,04 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 82,85 | € 82,85 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL Retail | € 98,95 | € 98,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Samsung SH-224BB Zwart | € 15,44 | € 15,44 |