Toon posts:

Voorkomen UAC voor 1 specifiek programma

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik een standaard gebruikersaccount. Samsung Magician (voor SSD) wordt bij het aanmelden in windows opgestart en vraagt dan altijd een wachtwoord in kader van UAC. Is alleen voor dit programma de UAC uit te zetten? Zo ja, hoe moet dat? Ik gebruik windows 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik zou gewoon Samsun Magician uitzetten, veel makkelijker en gebruiken doe je het vast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik ken Samsung Magician niet, maar het klinkt als een low-level programma die wat checkt / doet met je SSD. Daarvoor is bijna per definitie admin-rechten nodig, dus oftewel je moet niet de UAC melding uitschakelen, je moet het programma gewoon als admin draaien dan kan het alles doen en krijg je geen UAC melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Ik denk als je deze tutorial doorloopt, dat hiermee je vraag beantwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

johnkeates schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 23:34:
Ik zou gewoon Samsun Magician uitzetten, veel makkelijker en gebruiken doe je het vast niet.
Die tool is voor het een en ander voor SSD's. Je kan er o.a. profielen mee instellen en het kan dus ook wat systeeminstellingen aanpassen tbv de performance van de SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 23:45

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Die Samsung Magician hoef je toch niet altijd op de achtergrond open te houden?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:06

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 23:32:
Is alleen voor dit programma de UAC uit te zetten?
Heb je al eens gezocht op Google met deze vraag? Dat kan ik even niet uit je topicstart halen, en eigen onderzoek wordt eigenlijk wel verwacht voordat je een topic start. Hou daar bij je volgende topicstart even rekening mee. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeismicCharge
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-09 10:53
Google weet inderdaad genoeg over dit 'probleem'.
Ik heb zelf een Samsung EVO SSD dus ik ken dat tooltje. Het is een configtooltje dat je maar eenmalig hoeft te draaien (of bij een gewenste wijziging). Gewoon uit je Startup-items halen dus, en zelf starten indien gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er is inderdaad veel te googlen (juiste zoektermen proberen te vinden). Voor de zekerheid Samsung getwitterd en zij geven aan dat Magician niet opgestart hoeft te worden voor de juiste werking van SSD. De oplossing is dus anders geworden dan dat ik in eerste instantie wilde (UAC voor dit programma uitzetten )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je hebt inmiddels een andere omweg gevonden, maar for future reference:
Application Compatibility Toolkit (ACT)
Je zou een Shim kunnen (laten) maken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1