Toon posts:

[Windows 7] Moeite met herinstallatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Omdat mijn computer traag begon te worden besloot ik om hem te resetten...
Ik was de installatie-CD van windows 7 Home Premium 64 bits kwijt, dus zocht ik op TPB naar het ISO-bestand: Windows 7 Home Premium Nederlands. (De productcode heb ik nog, staat op zo'n sticker, dus legaal).
Vervolgens had ik hem via ISO to USB op een USB-stick gezet en ging ik Windows 7 opnieuw installeren...

Nadat W7 opnieuw geinstalleerd was, probeerde ik een game te installeren. Ik kreeg allemaal foutmeldingen en kwam er achter dat ik een fout gemaakt had bij de herinstallatie...
In plaats van 64 bit heb ik op TPB een 32 bit versie gedownload en nu is mijn pc 32 bit en kan ik niet meer de spellen spelen die ik eerst wel kon spelen op 64 bit.

Ik heb op TPB een 64 bit versie gedownload van W7 Home Premium en deze weer op een USB-stick gezet, maar wanneer ik de SETUP probeer te draaien staat er:

"De versie van dit bestand is niet compatibel met de Windows-versie die wordt uitgevoerd. Controleer de systeeminformatie van uw computer of u een 32-bits of 64-bits versie van het programma nodig hebt. Neem vervolgens contact op met de uitgever van de software."

Hoe krijg ik in godsnaam weer 64 bits....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:20
Controleer bij downloads van TPB altijd de SHA1 van de ISO met de officiele van MS, want grote kans dat er allemaal troep in zit die je PC omtoveren tot spambox / miningrig enzo en daarmee ook allerlei onverklaarbare errors kan veroorzaken.

Dat gezegd hebbende: Steek de USB-stick in je PC, reboot je PC en start van de USB-stick op. Dan kan je gewoon 64-bit Windows installeren.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 22:20
Ramon schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 23:11:
Controleer bij downloads van TPB altijd de SHA1 van de ISO met de officiele van MS, want grote kans dat er allemaal troep in zit die je PC omtoveren tot spambox / miningrig enzo en daarmee ook allerlei onverklaarbare errors kan veroorzaken.

Dat gezegd hebbende: Steek de USB-stick in je PC, reboot je PC en start van de USB-stick op. Dan kan je gewoon 64-bit Windows installeren.
So true..

Daarnaast @ MuisToetsenbord
Het wordt ook gewaardeerd als je zelf ook onderzoek doet. Ik ben ervan overtuigd dat google je dit ook had verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Voor een officiële versie van Windows 7 dan kan je deze hier downloaden.

Let wel op dat je dit doet:
Het gaat hier om de ISO van de Professional versie.
Zoek je echter bijv. de Home Premium versie, kan dat ook met deze ISO.
Verwijder dan het volgende bestand - /sources/ei.cfg
en daarna krijg je de keuze uit Starter (alleen x86), Home Basic, Home Premium, Professional of Ultimate.