Hallo Guru's!
Ik vraag mij af wat voor abo ik moet afsluiten, aangezien mijn huidige contract binnenkort afloopt;
Nu:
- Internet via ADSL modem ( Huawei van Online )
- Bellen via modem (incl Bellen Vaak)
- Televisie via 'Digitenne'-oplossing (Flex TV)
Ik heb een 20 Mb/1 Mb 'ADSL extra' abonnement bij ONLINE, wat tegenwoordig 'Snel Internet' heet.
Problemen:
-Telefoon is niet stabiel: Soms valt de lijn weg, soms is een gesprek niet aan te nemen of is bellen niet mogelijk
-Internet is niet 24/7 stabiel: Elke dag valt de verbinding wel een keer of 3 uit, voor een volle minuut.
-Internet is niet zo snel: hoewel het abo 'Snel Internet' heet en 'tot 20Mb' belooft wordt.
De snelheid die in de praktijk gehaald wordt is echter niet zo hoog:

Dat 'klopt' ook met wat men verteld binnen de klantenservice van ONLINE.nl

Nogal jammer, maar de ADSL centrale ( Arnhem-Oosterbeek ( Ah-Otb ) ) is 'blijkbaar' een oudje en/of staat te ver weg.
Máár:
Bij mijn zoektocht naar een andere (betere?) oplossing kom ik o.a. bij ONLINE ook abonnementen tegen met IPTV (dus géén digitenne, maar een set-top-box die aan het internet hangt) én hogere snelheden: 20, 30 maar ook 40 Mb down (en 5 Mb upload).. En dat zou hier thuis beschikbaar zijn..
Is dat 'andere techniek' (noemer vdsl ipv adsl)? en is dat wèl betrouwbaarder qua snelheid?
Of is mijn 'koper/telefoon'lijntje gewoon bagger, nu en in de toekomst, en pak ik dus toch beter een kabeltv oplossing (UPC: een tientje duurder per maand, met allerlei extra's waar ik geen behoefte aan heb).
Voor de ADSL/Modem guru's:
Help!
Ik vraag mij af wat voor abo ik moet afsluiten, aangezien mijn huidige contract binnenkort afloopt;
Nu:
- Internet via ADSL modem ( Huawei van Online )
- Bellen via modem (incl Bellen Vaak)
- Televisie via 'Digitenne'-oplossing (Flex TV)
Ik heb een 20 Mb/1 Mb 'ADSL extra' abonnement bij ONLINE, wat tegenwoordig 'Snel Internet' heet.
Problemen:
-Telefoon is niet stabiel: Soms valt de lijn weg, soms is een gesprek niet aan te nemen of is bellen niet mogelijk
-Internet is niet 24/7 stabiel: Elke dag valt de verbinding wel een keer of 3 uit, voor een volle minuut.
-Internet is niet zo snel: hoewel het abo 'Snel Internet' heet en 'tot 20Mb' belooft wordt.
De snelheid die in de praktijk gehaald wordt is echter niet zo hoog:

Dat 'klopt' ook met wat men verteld binnen de klantenservice van ONLINE.nl

Nogal jammer, maar de ADSL centrale ( Arnhem-Oosterbeek ( Ah-Otb ) ) is 'blijkbaar' een oudje en/of staat te ver weg.
Máár:
Bij mijn zoektocht naar een andere (betere?) oplossing kom ik o.a. bij ONLINE ook abonnementen tegen met IPTV (dus géén digitenne, maar een set-top-box die aan het internet hangt) én hogere snelheden: 20, 30 maar ook 40 Mb down (en 5 Mb upload).. En dat zou hier thuis beschikbaar zijn..
Is dat 'andere techniek' (noemer vdsl ipv adsl)? en is dat wèl betrouwbaarder qua snelheid?
Of is mijn 'koper/telefoon'lijntje gewoon bagger, nu en in de toekomst, en pak ik dus toch beter een kabeltv oplossing (UPC: een tientje duurder per maand, met allerlei extra's waar ik geen behoefte aan heb).
Voor de ADSL/Modem guru's:
Is hier nog iets 'zorgelijks' bij? Qua errors 'is het getoonde getal best hoog' bij 'FEC' maar die getallen uberhaupt betekenen, of wat FEC is?
Verbindingsstatus
DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 27 Dagen 18:36:01
Lijnstatus
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 1029
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 15285
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype
Interleaved
Upstream SNR (dB) 11
Downstream SNR (dB) 6.5
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.2
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 18.7
Upstream CRC fouten 0
Downstream CRC fouten 149030
Upstream FEC errors 1032569
Downstream FEC errors 416070040
Lijn Demping Status
Upstream demping (dB) 8.7
Downstream demping (dB) 16
Help!
To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker