Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-11 12:04
Beste mede-tweakers,

Bijna ben ik jarig en dus tijd voor een nieuw navigatie systeem dat ik dagelijks gebruik.

Momenteel heb ik een TomTom GO LIVE 825. Deze bevalt me heel goed. Live services, file informatie, flitsers, etc.. Echter begint deze nu toch op te raken. De accu is dood, mijn kaart is 26 maanden oud (Duur update grapje) en de live services/file info verloopt over een maandje. Bij elkaar een duur grapje om dit weer te updaten.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op een aantal navigatie systemen.

De eerste is eigenlijk precies dezelfde, wetende dat ik over een jaar voor 70 moet betalen voor de live services. De TomTom GO LIVE 825 (http://www.tomtom.com/nl_...ies/go-live-825-m-europe/)

De andere is ook van TomTom. Hierbij zat ik te kijken naar de TomTom GO 500. Deze heeft lifetime traffic en maps. Het enige nadeel is dat deze via BT verbinding maakt met je telefoon om de info op te halen. Ik heb tevens gelezen dat het toestel dan ook niet meer gebeld kan worden. Dit is voor mij helaas een grote No-Go als dit inderdaad zo is. (http://www.tomtom.com/nl_...s/go-500-europe/index.jsp)

De laatste die ik op het oog heb is voor mij iets heel nieuws. Een Garmin Nüvi® 2598LMT-Digital (https://buy.garmin.com/nl...t-digital/prod122526.html)

Nu heb ik absoluut geen ervaring met Garmin. De specs zien er goed uit en ik heb een aantal goede reviews gelezen. Toch ben ik er nog niet helemaal uit.

Is er iemand die ervaring heeft met Garmin? Ik ben vooral benieuwd naar de werking ervan en het grote verschil met TomTom. Heeft Garmin nog extra's die gewoon beter of makkelijker zijn als TomTom?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ik heb de tt5000, heb er ook een review over geplaatst.
Deze is allwaysconnected en heeft dus een en gprsmodule.
Lifetime free mapsupdates en lifetime free traffic, ideaal.

Lees mn review eens zou ik zeggen ;-).

Edit:
Deze dus
productreview: TomTom GO 5000 (Europa) review door EWK

[ Voor 26% gewijzigd door EWK op 26-06-2014 21:49 ]

Hoi!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-11 12:04
Ow.. sorry.. ik dacht dat ik goed zat bij de navigatie..
EWK schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 21:48:
Ik heb de tt5000, heb er ook een review over geplaatst.
Deze is allwaysconnected en heeft dus een en gprsmodule.
Lifetime free mapsupdates en lifetime free traffic, ideaal.

Lees mn review eens zou ik zeggen ;-).

Edit:
Deze dus
productreview: TomTom GO 5000 (Europa) review door EWK
Dat wordt toch net te duur. De max ligt echt op max 250. Ik had dit er niet bijgezet. Maar deze gaat dus niet via BT en heeft dus niet het probleem dat er niet gebeld kan worden?

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Nee, deze heeft een eigen gprsmodule en haalt dus zelfstandig info op.
Ook gratis in het buitenland. Dat vind ik vooral erg prettig.

Verder zou ik eens googlen op Garmin traffic vs tomtom traffic. Het is een hele investering, maar tot nu toe is hij het waard. Vooral door de lifetime gratis traffic + maps. Enige kosten die je eventueel hebt zijn flitspalen als je die per se ge-update wil hebben. Het betaalt dus uit zichzelf terug vs een systeem waarbij je eens kn de zoveel tijd weer opnieuw in moet investeren.

Edit: hij zit 2%boven budget als je hem via amazon.de koopt ;-).
Mocht je vragen hebben mbt review of andere dingen, stel ze gerust.

[ Voor 11% gewijzigd door EWK op 26-06-2014 21:57 ]

Hoi!